The Forgotten City: Przebudzenie - solucja, opis przejścia The Forgotten City poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry The Forgotten City znajdziecie opis pierwszych minut rozgrywki. Zajęliśmy się wydarzeniami, które dzieją się zaraz po przebudzeniu, opisaliśmy rozmowę z nieznajomą (Karen), wybór bohatera oraz dotarcie do świątyni.
Ostatnia aktualizacja: 9 listopada 2021
Na tej stronie naszego poradnika znajdziecie opis przejścia pierwszych momentów gry The Forgotten City. Opisaliśmy rozmowę z Karen, tworzenie bohatera oraz dotarcie do świątyni.
Na starcie dobrze zaznaczyć, że jedynie wybór klasy Soldier da wam dostęp do osiągnięć:
- Dead Shot
- Law Abiding Citizen
Stworzenie postaci
Gra zaczyna się od przebudzenia na brzegu rzeki. Waszym oczom od razu pokaże się nieznajoma, która zleci Wam zadanie. Nie możecie odmówić, na tym opiera się cała fabuła The Forgotten City. Kobieta od razu rozpocznie rozmowę, której nie można pominąć. Na starcie wybierzecie postać, którą przyjdzie Wam grać.
Pierwszy wybór to określenie płci bohatera. To nie wpływa na rozgrywkę, jedynie na aspekty wizualny, a dokładnie na dłonie postaci. Inni będą na was tak samo reagować, niezależnie od tego czy będziecie grać mężczyzną, czy kobietą.
Kolejny wybór, który nie ma wpływu na nic poza estetyką. Kolor skóry postaci, a dokładnie kolor dłoni, które będziecie widywać na ekranie. Ten wybór nie ma żadnego wpływu na wasze relacje z mieszkańcami miasta czy też na ich podejście względem głównej postaci.
Następnie wybierzcie imię dla swojej postaci. W ten sposób będziecie się przedstawiać nowopoznanym osobom, których spotkacie wiele na swojej drodze.
Docieramy do ważnego wyboru. Można to nazwać klasą bohatera. Macie do wyboru 4 możliwości:
- Archeologist - żadnych dodatkowych punktów życzy czy umiejętności, ale podczas zwiedzania miasta dowiecie się wiele ciekawostek na temat Rzymu, będziecie też mogli spytać o więcej NPC;
- Soldier - od startu posiada broń palną z 10 nabojami. Nie zdobędziecie ich więcej, musicie racjonalnie się z nimi obchodzić;
- Fugitive - dla tych, którzy lubią speedruny. Postać porusza się 25% szybciej;
- Amnesiac - zwiększa próg bólu, dzięki czemu możecie przyjąć o 50% więcej obrażeń.
Wybór należy do was. Decyzja ta nie skreśla niczego, co może pojawić się w dalszej rozgrywce. Nie blokuje żadnych opcji dialogowych ani misji. Z naszej strony możemy jednak polecić "Fugitive" dla osób, które cenią sobie szybkość. Dla tych, którzy interesują się historią i chcą w pełni się w niej zatracić, wybór jest oczywisty - Archeologist. Co do dwóch pozostałych klas. W grze nie ma za wiele walki, a nawet jeśli taka występuje, nie jest to nic trudnego. Nie ma sensu wybierać postaci walczących, aby się wzmocnić.
Jeśli jednak zależy Wam na osiągnięciach, wybierzcie klasę Soldier. To jedyna postać, która posiada osobne trofea do zdobycia. Więcej o osiągnięciach znajdziecie na oddzielnej stronie naszego poradnika.
Przyjęcie zadania
Po stworzeniu postaci czeka Was dalsza rozmowa z nieznajomą. Możecie wypytać ją o wiele rzeczy, o jej imię, przyjaciela, o zadanie, które chce Wam powierzyć. Jednak jeśli chcecie po prostu pchnąć fabułę do przodu, wybierzcie opcję "What's your story?".
Po usłyszeniu jej historii możecie pytać i drążyć dalej. Jeśli jednak chcecie zobaczyć resztę gry, wystarczy wybrać opcję "That's all questions i had".
Po rozmowie z kobietą otrzymacie latarkę, która oświetli Wam drogę prze ciemny las i ruiny. Jeśli wybraliście klasę Soldier, latarkę będziecie mieli przytwierdzoną do broni palnej.
Ruiny
Czas zacząć rozgrywkę. Pierwszym zadaniem jest udanie się do ruin. W tym celu przemierzycie ciemny las, przez który dotrzecie dalej. Możecie pomagać sobie latarką, ale droga jest bardzo prosta. Wystarczy cały czas iść do przodu.
Na swojej drodze zobaczycie niewielki stary budynek. Przykuje on waszą uwagę, ponieważ znajduje się na końcu drogi, a dodatkowo świeci się przy nim światło. Koło budynku leży plecak, a na drzwiach przypięta jest kartka. Zacznijcie od zbadania plecaka, aby zyskać trochę cennych informacji.
Zbadanie kartki nie tylko da Wam nowe wskazówki, ale również otworzy drzwi do budynku. To otworzy Wam drogę do kolejnych fabularnych części gry.
Gdy dostaniecie się do środka, zobaczycie, że budynek jest niewielki, a jedynie co można zrobić, to zbadanie złotej karafki.
To jednak nie wszystko. Wystarczy cofnąć się tak, aby stanąć na tylnej części malowidła, które znajduje się na podłodze. To otworzy tajne przejście i umożliwi Wam przedostanie się do kolejnej części jaskini.
Złoty szlak
Po spadnięciu traficie do niewielkiego zbiornika wodnego. Dzięki temu nic się Wam nie stanie, a wasza postać nie ucierpi w żaden sposób. Wypłyńcie i dostańcie się na brzeg. Czas ruszać dalej. Kierujcie się stale do przodu, nie ma żadnych bocznych ścieżek. Jedyne co można zrobić to sprawdzać złote posągi.
Ponownie użyjcie latarki i kontynuujcie swoją wyprawę. Prowadzić Was będzie tajemniczy głos mężczyzny, którego mieliście odnaleźć.
To naprawdę prosta droga. Należy jedynie iść cały czas przed siebie. Miniecie wiele złotych posągów i na pewno nie zboczycie z trasy, jest to po prostu niemożliwe. Nie ma żadnych ścieżek, które pozwoliłyby Wam pozwiedzać coś więcej.
W końcu dotrzecie do mężczyzny, który wisi na jednej ze skał. To jego głos prowadził Was przez ruiny. Koło niego znajdziecie notatki, które umożliwią Wam udanie się w dalszą drogę fabularną.
Pętla
Po zyskaniu informacji od mężczyzny, czas udać się do świątyni. Pierwszy raz zobaczycie pętlę, która będzie Waszym stałym towarzyszem w tracie fabuły. W ten sposób przeniesiecie się do Rzymu, gdzie toczy się cała historia The Forgotten City.