Funkcja Game Face | Wirtualne kluby w FIFA 14 FIFA 14 poradnik
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Funkcja Game Face
Wirtualne kluby to tryb sieciowy, dający możliwość utworzenia własnego zawodnika, którego następnie możemy rozwijać podczas gry ze znajomymi, przeciwko innym graczom. Zanim przystąpimy do tworzenia własnego zawodnika, warto przyjrzeć się ciekawej funkcji dostępnej w grze. Game Face to oficjalne, darmowe narzędzie, które pozwala wygenerować trójwymiarowy model twarzy na podstawie zdjęcia
Zaczynamy od udania się na stronę http://www.easports.com/gameface i instalacji pluginów, wymaganych do poprawnego działania aplikacji. Następnie klikamy na "Start with your game face".
Jak widać edytor ma bardzo duże możliwości i pozwala na wymodelowanie twarzy z dowolnego obrazka. Oczywiście możemy nieco oszukiwać i obdarować naszego zawodnika ślicznym uśmiechem znanym z internetowych memów. Warto więc zastanowić się "kogo" lub "co" chcielibyśmy kontrolować na boisku i przygotować sobie taką właśnie twarz. Następnie klikamy na "Edit your game face" w lewym dolnym rogu ekranu.
Przechodzimy do zakładki "Start", wybieramy płęć męską i sport - piłkę nożną. FIFA wciąż nie daje możliwości grania kobietami, więc i Game Face uniemożliwia przeniesienie kobiecej twarzy do gry. Jeśli mamy już stworzoną jakąś twarz, usuwamy ją za pomocą ikony kosza, a następnie klikamy na "Generate Photo".
Pojawi się nam powitalny ekran, na którym klikamy "Next". Następnie dowiadujemy się jakie powinno być idealne zdjęcie i przystępujemy do wysyłania obrazka. Dla przykładu, posłużymy się plikiem dostępnym w "Przykładowych obrazach" systemu Windows 7.
Ustawiamy swój obrazek mniej więcej zgodnie z szablonem, następnie dostosowujemy kolorystykę. Najbardziej znaczącą częścią tworzenia Game Face jest ustawienie znaczników. Każdy z nich odpowiada konkretnemu miejscu na ludzkiej twarzy, więc jeśli nasz obrazek to właśnie zdjęcie twarzy ustawiamy je tak jak na szablonie. Niestety nasz koala wymaga nieco więcej uwagi. Musimy wyobrazić sobie, gdzie znajdowałyby się znaczniki na ludzkiej twarzy i umieścić je właśnie w ten sposób. W przeciwnym razie, aplikacja odeśle nas z powrotem do tego momentu, ponieważ nie będzie w stanie wygenerować modelu na podstawie inaczej umieszczonych znaczników.
Mamy jeszcze możliwość wysłania zdjęcia "od boku". Jeśli wybierzemy opcję "Yes", będziemy musieli rozmieścić znaczniki na jeszcze jednym zdjęciu, ale wygenerowany model będzie dużo lepiej odzwierciedlał ten pożądany. Natomiast jeśli wybierzemy "No", aplikacja zacznie przetwarzać przygotowany przez nas obrazek, a kiedy wyświetli się napis "Generation Complete!", będziemy mogli śmiało kliknąć "Close".
Zapisujemy zmiany i przechodzimy do tworzenia zawodnika, którego będziemy mogli obdarować unikalną twarzą.