Przejmowanie posterunków | Posterunki w Far Cry 3 poradnik Far Cry 3
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Przed przystąpieniem do przejmowania każdego posterunku, podstawa to zrobienie rozpoznania terenu za pomocą aparatu fotograficznego. Wrogowie zostaną zaznaczeni na mini mapie, a ich kontury będą widoczne przez przeszkody. Jeżeli dwóch przeciwników stoi obok siebie, a nie masz jeszcze odblokowanej umiejętności do zabijania dwóch wrogów naraz, rzuć kamieniem w ich pobliżu, by się rozdzielili.
Każdy rodzaj przeciwnika będzie oznaczony inną ikoną w zależności od rodzaju noszonej broni. Szczególną uwagę należy zwrócić na przeciwników opancerzonych (z symbolem tarczy nad głową). Mogą zostać zabici za pomocą wyrzutni rakiet lub granatnika. Inna metoda to zajście ich od tyłu i strzał w głowę. Można również próbować zestrzelić z ich głów maski pancerne. Po odblokowaniu umiejętności Ciężki łomot, będzie można zabijać ich za pomocą cichej eliminacji.
Na posterunkach czasami można dostrzec klatki ze zwierzętami. Zawsze warto zniszczyć taką klatkę, a możliwe jest, że wypuszczone zwierze zabije wszystkich przeciwników.
W zależności od sposobu w jaki posterunek został przejęty, otrzymywane są punkty doświadczenia. Za wyzwolenie każdego posterunku, otrzymuje się 500 punktów doświadczenia. Za nie wywołanie alarmu 550 punktów. Jeżeli w trakcie całej operacji pozostanie się nie wykrytym, nagrodą jest 1500 punktów. Jak widać bardziej premiowane jest ciche zabijanie przeciwników i pozostawanie nie zauważonym. Każdy alarm na posterunku może zostać wyłączony. Wystarczy podejść do jednego i wcisnąć Użyj, by wszystkie alarmy w danym obozie zostały zneutralizowane.
W każdym posterunku znajduje się kryjówka, w której można znaleźć zautomatyzowany sklep, a czasami również przedmiot do zebrania w postaci karty pamięci. Po przejęciu danego posterunku możesz przenieść się do niego z dowolnego miejsca na mapie za pomocą szybkiej podróży. Przejęcie posterunku odblokowuje również zadania fabularne, oraz misje dodatkowe i mini gry takie jak ścieżka łowcy czy zrzut zasobów.