1 - You got time to duck? | Zadania główne | Far Cry 3 Blood Dragon poradnik Far Cry 3: Blood Dragon
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Attack the base
Po zakończeniu dość długiego intra wprowadzającego w fabułę gry znajdziesz się na pokładzie śmigłowca. Pierwsza część misji jest typowo zręcznościowa, a twoim zadaniem jest sianie zagłady za pomocą stacjonarnego działka. Jeśli zostaniesz poważnie ranny, gra poinformuje cię o możliwości uleczenia (przytrzymaj odpowiedni przycisk/klawisz). Po dłuższej chwili gra wyświetli kolejny film przerywnikowy, po którym ponownie przejmiesz kontrolę nad Rexem, tym razem już na powierzchni wyspy.
Eliminate all cyber-soldiers
Postępuj według wskazówek wyświetlanych na ekranie - gra zapozna cię z podstawami sterowania bohaterem. Po zakończeniu samouczka gra oznaczy twój pierwszy cel. Skieruj się w lewo, w stronę podświetlonego na niebiesko drzewa i z rozpędu przeskocz przez rozpadlinę.
Kolejny cel to podświetlone na fioletowo przejście w skałach - kucnij, aby dostać się do środka i przejść dalej. Po drugiej stronie natkniesz się na pierwszego przeciwnika. Gra zasugeruje, aby pozbyć się go przy użyciu noża, skradając się w jego kierunku i zachodząc go od tyłu.
Skorzystaj z sugestii gry i użyj cyberwzroku, aby namierzyć okolicznych żołnierzy. Dzięki temu w łatwy sposób możesz monitorować ich poczynania oraz zidentyfikować typy wrogich przeciwników (np. ciężkozbrojny lub snajper). Kolejna przydatna umiejętność to możliwość odwrócenia uwagi przeciwnika za pomocą ... kostki K20. Użyj odpowiedniego przycisku/klawisza, aby rzucić ją i zainteresować nią najbliższego żołnierza. Zajdź go od tyłu i zdejmij go przy pomocy noża.
Ruszaj dalej, w kierunku widocznej na wprost trójki żołnierzy. Gra przedstawi kolejny efektowny sposób pozbycia się nieprzyjaciół - "zabójstwo łańcuchowe". Gdy z zaskoczenia zdejmiesz pierwszego wroga, będziesz miał możliwość pozbycia się przeciwników stojących w pobliżu, wciskając odpowiedni przycisk/klawisz.
Po wszystkim skieruj się w lewo, w kierunku kolejnego celu. Wskocz na platformę, a następnie na metalową półkę. Gra wyświetli szereg plansz z informacjami na temat wykrywania przez wrogów, strzelania, celowania, krycia się itp.
Po odzyskaniu kontroli nad bohaterem skieruj się w lewo, wchodząc do widocznego tam budynku. W środku zauważysz dwóch żołnierzy, a gra pozwoli ci poznać kolejną metodę pozbycia się więcej niż jednego wroga naraz. Zbliż się do pierwszego przeciwnika i wykonaj standardową egzekucję nożem, kierując kursor na drugiego żołnierza. Gdy nad jego głową pojawi się dodatkowy symbol, szybko wciśnij odpowiedni przycisk/klawisz. Rex automatycznie rzuci w niego shurikenem. Ruszaj dalej, uważając na samochód patrolujący bazę.
Don't let them trigger the alarms
Skieruj się w lewo, skradając się za kontenerami. Gra zasugeruje wyłączenie alarmów. Praktycznie każdy większy obiekt posiada system alarmowy, którego uruchomienie powoduje wezwanie posiłków. Jeśli zostanie uruchomiony, będziesz miał ograniczony czas, aby zniszczyć każdy z włączników przed przybyciem dodatkowych wrogów. System ten można również unieszkodliwić całkowicie, jednak aby to zrobić nie możesz zostać namierzony przez wrogów, którzy w takim przypadku natychmiast włączą alarm.
Po chwili dotrzesz do wieży, przy której wejściu znajduje się włącznik alarmu. Wyłącz go. Teraz możesz zachować się na dwa sposoby - przypuścić frontalny atak na nieprzyjaciół w bazie bądź też spróbować unieszkodliwiać ich po cichu (praktycznie każda akcja premiowana jest specjalnymi cyberpunktami, które pozwalają awansować na wyższe poziomy - zabicia z zaskoczenia czy szczególnie spektakularne eliminacje punktowane są wyżej). Jeśli wybrałeś drugi wariant, proponuję wejść na wieżę, przy której się znajdujesz (drabina jest w środku).
Zdejmij żołnierza, którego tam zaskoczysz i skorzystaj z cyberwzroku, aby namierzyć pozostałych przeciwników. Użyj liny, aby zjechać na dach pobliskiego budynku.
Skorzystaj z drabiny i wejdź do środka. Zbierz amunicję leżącą obok martwego nieprzyjaciela. Skocz na żołnierza (bądź dwóch) stojących poniżej, a Rex automatycznie wykona egzekucję. W środku pomieszczenia znajdziesz m.in. amunicję, środki leczące oraz pancerz. Uważaj, aby nie dostrzegli cię wrogowie z dalszego budynku - wśród nich znajduje się snajper.
Wyjdź z budynku w stronę wieży i skręć w prawo. Po drodze natkniesz się na pojedynczego przeciwnika - zdejmij go, uważając na jeżdżący samochód. Cały czas kieruj się w lewo, aby zajść od boku budynek ze snajperem (wejścia na wyższą platformę znajdują się po obu stronach).
Zdejmij snajpera i zajmij się pozostałymi żołnierzami. Doskonale sprawdza się taktyka odwracania ich uwagi za pomocą kostki - użyj jej, aby odwracać ich uwagę i po kolei eliminować z zaskoczenia. Jeśli dojdzie do wymiany ognia, zwróć uwagę, aby najpierw zlikwidować elitarnego żołnierza (zaznaczony na żółto). Jest on bardziej wytrzymały niż reszta.
Meet Spider at bunker entrance
Skieruj się do bunkra, który w międzyczasie zostanie otwarty przez Spidera. Wejdźcie do środka i ostrożnie posuwajcie się korytarzami.
Defend Spider, kill all enemies
Twoim zadaniem jest eliminacja wszystkich napotkanych przeciwników oraz ochrona Spidera (jeśli zginie, misja zakończy się niepowodzeniem). W jednym z kolejnych korytarzy natkniesz się na kilku wrogów. Zaskocz ich skradając się i wykorzystaj umiejętność zabijania przeciwników jednym ciągiem.
Do walki wkroczy ciężkozbrojny żołnierz. Ponieważ na tym etapie Rex nie potrafi jeszcze zdejmować tego typu przeciwników przy pomocy noża, zmień broń na coś cięższego i zastrzel go (strzały w głowę są dość skuteczne). Ruszaj za Spiderem, który otworzy kolejne drzwi.
Uzupełnij amunicję oraz podlecz się. Jeśli preferujesz cichą eliminację przeciwników, zgodnie z sugestią gry wdrap się na kładkę ciągnącą się pod sufitem i przejdź po niej do kolejnego pomieszczenia. Użyj cyberwzroku, aby namierzyć przeciwników. Zostaniesz ostrzeżony przed obecnością jednostek Molotov - zgodnie z nazwą rzucają koktajlami Mołotowa (Molotox) oraz mają paskudny zwyczaj dążenia do walki w zwarciu. Na szczęście, jeśli dobrze to rozegrasz, możesz pozbyć się obu przeciwników widocznych w oddali skacząc na nich z kładki - Rex zabije ich automatycznie.
Po akcji zlokalizuj pobliskie wyjście na schody prowadzące w dół. Dzięki nim dotrzesz w pobliże wyłącznika alarmu - uważaj na żołnierza patrolującego korytarz.
Wyłącz system alarmowy. W zależności od preferencji wróć na górę i kontynuuj cichą eliminację przeciwników, bądź też przystąp do frontalnego ataku. Po wszystkim pozbieraj leżące na niektórych stołach pieniądze oraz uzupełnij amunicję i granaty w razie potrzeby. W jednym z pomieszczeń znajdziesz też skrzynię z pewną ilością gotówki.
Reach control room
Podążaj za Spiderem, który otworzy drzwi do pomieszczenia kontrolnego z ogromnym pociskiem balistycznym w środku. Dołącz do Spidera, który zlokalizował główny komputer sterujący i obejrzyj film przerywnikowy.
Protect Spider as he hacks
Podczas gdy Spider stara się złamać zabezpieczenia komputera, musisz go osłaniać. Wrodzy żołnierze zaczną was atakować ze wszystkich stron. Staraj się nie dopuścić, aby zabili Spidera.
Get to missile panel
Musisz dotrzeć do panelu sterującego rakiety. Uważając na nieprzyjacielski ostrzał (wśród wrogich jednostek znajduje się co najmniej jeden ciężkozbrojny), kieruj się w stronę oznaczonego celu. Zbliż się do windy i obejrzyj kolejny film przerywnikowy.