Fallout London: Gdzie znaleźć Archiego w Rotherhithe (quest Lands of the Seraph)? Fallout London poradnik, porady
Odnalezienie Archiego w Rotherhithe to część zadania Lands of the Seraph z gry Fallout London. Na tej stronie poradnika pokazujemy jak dotrzeć do celu misji – wraku samolotu Crashed Plane w Rotherhithe.
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2024
Zadanie Lands of the Seraph odblokowane w Thameshaven w Fallout London wymusi na Was poszukiwania Archiego w Rotherhithe. Na tej stronie poradnika pokazujemy jak dotrzeć do wraku Crashed Plane w Rotherhithe na potrzeby awansowania w zadaniu związanym z Archiem.
- Odblokowanie poszukiwań Archiego
- Jak dotrzeć do wraku samolotu w Rotherhithe?
- Interakcja z samolotem
- Spotkanie z Archiem
- Jak otworzyć bramę na rzece?
- Jak przetrwać przeprawę przez rzekę?
- Jak dostać się na drugą stronę Tamizy?
- Monument Lab i walka z Bossem
- Jak pokonać Super Clone Experiment?
- Jak zakończyć zadanie "Lands of the Seraph"?
Odblokowanie poszukiwań Archiego
Quest Lands of the Seraph dotyczący odnalezienia Archiego otrzymacie w Thameshaven Market, po ukończeniu zadania Charybdis. Misję odblokuje rozmowa z Ferrymanem w klinice.
Z osobnych stron poradnika możecie dowiedzieć się jak uratować Ferrymana oraz jak wyjść z Thameshaven Market.
Jak dotrzeć do wraku samolotu w Rotherhithe?
Rotherhithe to obszar na północny-wschód od Thameshaven, niedaleko Tamizy. Dotrzyjcie tam z południa / południowego-zachodu.
Cała ta okolica to mokradła i wpadnięcie to wody to ryzyko szybkiej śmierci - możecie otrzymać nawet 250 radów na sekundę i nie zdążyć z wyleczeniem sterowanej postaci. Powinniście często zapisywać grę i pilnować się w miejscach, w których jest ryzyko znalezienia się w wodzie np. po nieudanym skoku albo spadnięciu z półki.
Waszym celem podróży jest wrak samolotu na dachu zrujnowanych budynków - pokazuje go obrazek i jest to lokacja Crashed Plane.
Dotarcie do wraku nie jest łatwą sprawą. Rozejrzyjcie się w okolicy za klatką schodową przy ścianie jednego z budynków (powyższy obrazek). Pozwoli ona Wam przedostać się na dachy oraz górne kładki i omijać dzięki temu zbiorniki ze silnie skażoną wodą.
Na Waszej drodze może stanąć większy potwór Softshell Mittenlurk - atakujcie go bronią palną i celujcie w odsłonięte części ciała kreatury (np. Torso), a nie w jego silny pancerz.
Interakcja z samolotem
Dokończcie przeprawę po kładkach i dachach do miejsca, w którym jest wrak samolotu. Tutejsze osoby nie mają wrogich intencji i nie zaatakują Was.
Podejście do bocznego włazu samolotu (Bulkhead) i wejdźcie w interakcję z nim, by zapukać. Zaktualizuje się cel misji i otrzymacie kolejne zadanie ze zniszczenia gniazd potworów.
Spotkanie z Archiem
Musicie odwiedzić wszystkie miejsca na mapie (przechodźcie po kolejnych kładkach wodą) - niszczcie jaja Mittenlurk Hatchling i zabijajcie potwory, które się wykluły. Możecie też podnosić jaja i dodawać do inwentarza.
Po zneutralizowaniu wszystkich jaj powróćcie do samolotu - możecie już wejść do wraku Mary Ellis. Dotrzyjcie do drzwi kabiny pilotów z obrazka.
Archiego znajdziecie po lewej stronie. Rozmowa z chłopcem pozwoli Wam zdobyć pistolet Ferryman's Friend oraz otrzymać cel misji z powrotu do Ferrymana w Thameshaven Market.
Jak otworzyć bramę na rzece?
Wróćcie do Ferrymana. Mężczyzna czekać będzie na Was w doku, w pobliżu wejścia do Thameshaven. W czasie rozmowy pozwoli Wam on zatrzymać pistolet Ferryman's Friend, a także poprosi Was o wejście na pobliski żuraw i uniesienie wodnej bramy.
Przejście do żurawia znajduje się na zachód od doku Ferrymana. Podążajcie za drewnianą kładką. Po drodze spotkacie nieco Radrakanów, więc trzymajcie w zanadrzu przygotowaną broń.
Po dotarciu do terminala w niewielkim pomieszczeniu aktywujcie go, a następnie wybierzcie opcję "Lower Crane". Znajdująca się za Wami kładka przyczepiona do żurawia zacznie się obniżać. Przejdźcie po niej.
Na platformie skorzystajcie z przycisku, by otworzyć bramę. Następnie wróćcie do niewielkiej łodzi Ferrymana (znajduje się poniżej).
Jak przetrwać przeprawę przez rzekę?
Po krótkiej rozmowie z Ferrymanem rozpocznie się oskryptowana sekwencja przeprawy łodzią. W jej trakcie Waszym zadaniem będzie osłanianie transportu i strzelanie do atakujących z brzegów bandytów.
Z naszego doświadczenia wynika, że sekwencja ta podatna jest na różnego rodzaju glitche i problemy techniczne. W czasie podróży łodzią starajcie się nie ruszać, a jedynie obracać kanerą jednocześnie strzelając do bandytów.
Większość z niemilców możecie łatwo wyeliminować strzelając do czerwonych beczek znajdujących się na brzegu. Wybuchają one po trafieniu. Przed rozpoczęciem starcia upewnijcie się, że macie ze sobą wystarczająco dużo amunicji oraz przedmiotów leczących. Ferryman zatrzyma się, jeżeli ostrzał z brzegu będzie zbyt gwałtowny, więc przed kontynuowaniem podróży będziecie musieli zabić większość chuliganów strzelających z brzegu.
Po bezpiecznym dotarciu na drugi brzeg Ferryman wysadzi Was z łodzi. Dziennik misji zostanie zaktualizowany, a Waszym nowym zadaniem będzie spotkanie się z Archim i Ferrymanem w doku po przeciwnej stronie Tamizy.
Jak dostać się na drugą stronę Tamizy?
Dok, w którym czekają Archie oraz Ferryman znajduje się po przeciwnej stronie London Bridge. By tam dotrzeć, skierujcie się na północny-zachód.
Po drodze, gra zaproponuje Wam wizytę na zablokowanym Tower Bridge. Możecie odwiedzić ten mosty po drodze, ale uważajcie. Słynny landmark zamieszkiwany jest przez grupę niebezpiecznych kanibali.
Droga do wciąż działającego London Bridge prowadzi przez wąskie uliczki miasta. W okolicach lokacji Borough Market znajduje się także spore obozowisko chuliganów, które zablokuje Wam drogę na most. Wielu z obecnych tu przeciwników wyposażona jest w broń palną, a nawet miotacze ognia, więc podejdźcie do tego starcia bardzo ostrożnie. Polecamy utrzymywanie sporego dystansu, częste zapisy oraz wykorzystywanie okolicznych budynków jako kryjówek.
W obozowisku znajduje się również specjalny przeciwnik - Legendary Atkins. Jest on znacznie bardziej wytrzymały od pozostałych bandytów i zadaje spore obrażenia. Do walki z nim podchodźcie bardzo ostrożnie, gdyż krótka seria z jego strony może łatwo zakończyć się dla Was śmiercią. Przed zajęciem się "szefem" polecamy Wam pozbyć się pozostałych, pomniejszych przeciwników.
Na samym środku London Bridge znajdziecie niewielką osadę oraz przemawiającego mężczyznę imieniem Beefy. Zażąda on od Was 10 biletów na metro (waluty w świecie gry) za możliwość przejścia na drugą stronę. Wchodząc z nim w interakcję możecie poznać jego historię oraz przyjąć zadanie związane z lokalnymi kanibalami.
Zapłaćcie i przejdźcie na drugą stronę. Poniżej mostu, w niewielkim doku spotkacie Ferrymana i Archiego. Porozmawiajcie z nimi, żeby zaktualizować cel zadania.
Monument Lab i walka z Bossem
Zaktualizowany cel zadania wyśle Was do znajdującego się nieopodal bunkra Monument Lab. Dostaniecie się tam idąc na północ. Wejście wkomponowane jest w podstawę jednego z pomników. Uważajcie, gdyż wejścia pilnują trudne do trafienia, robotyczne gołębie.
Na wejściu usłyszycie niepokojące dźwięki dobiegające z pomieszczenia po prawej stronie. Podejdźcie do tajemniczych drzwi by dowiedzieć się, że do ich otwarcia konieczne będzie skorzystanie z terminala.
Właściwy komputer znajduje się w pomieszczeniu na końcu korytarza, na wprost od wejścia do placówki. Podejdźcie do terminala oznaczonego znacznikiem aby dowiedzieć się, że musicie włączyć jeszcze główne zasilanie laboratorium.
Stosowny włącznik znajduje się w pomieszczeniu na lewo od głównego wejścia. Po aktywowaniu go musicie wrócić do pomieszczenia z terminalem. Uważajcie jednak, bo włączenie systemów placówki aktywowało ochronne wieżyczki, które zaczną do Was strzelać. Polecamy Wam eliminowanie ich jedna po drugiej, wyczekując przerw między salwami pocisków.
Aktywujcie odpowiednią komendę w terminalu a następnie wróćcie do pomieszczenia na prawo od wejścia. Przygotujcie się do walki z bossem.
Jak pokonać Super Clone Experiment?
W otwartej komnacie staniecie naprzeciwko silnego przeciwnika - Super Clone Experiment. Zmutowana abominacja walczy elektryczną pałką, którą z łatwością może zabić słabiej opancerzoną postać.
Kluczem do pokonania mutanta jest odpowiednie manewrowanie po arenie. Biegajcie wokół pomieszczenia, okazjonalnie zeskakując do centralnej części znajdującej się nieco poniżej. Od czasu do czasu zmieńcie również kierunek, by zmylić powolnego przeciwnika.
Po kilku cyklach uciekania, szybkiej serii z karabinu i dalszego uciekania, bestia powinna w końcu paść. W nagrodę otrzymacie specjalny kastet - Assassin's Knuckles.
Podejdźcie do terminala na końcu pomieszczenia i wyciągnijcie z niego najważniejsze informacje. Następnie możecie opuścić placówkę i skierować się z powrotem do Archiego i Ferrymana.
Jak zakończyć zadanie "Lands of the Seraph"?
Wróćcie do niewielkiego doku, w którym czekają Ferryman i Archie. Podzielcie się zebraną w czasie wizyty w Monument Lab wiedzą. Bohaterowie poproszą Was o dodatkową przysługę, jaką będzie odprowadzenia chłopca do St Paul's Sanctuary. Misja ta rozpoczyna jednak zupełnie nową misję zaś samo zadanie "Lands of the Seraph" dobiega końca w tym miejscu.