Jak szybko zarabiać w Escape from Tarkov? Escape from Tarkov poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2020
Zarabianie w Escape from Tarkov pozwoli Ci kupować medykamenty, amunicję czy lepsze wyposażenie u NPC. Pieniądze umożliwią Ci też na handel z innymi graczami, a to otwiera drogę do rzadkich i najlepszych przedmiotów. Nie ma unikalnego sposobu na zdobywanie rubli i dolarów, ale poniższe porady ułatwią Ci zarabianie.
Naucz się uciekać z rajdów
Podstawowa zasada - musisz się nauczyć wygrywać rajdy, czyli inaczej uciekać z lokacji. Tylko wtedy będziesz zachowywał przedmioty (w tym także gotówkę) zdobywane w trakcie rajdu, a co za tym idzie - będziesz powiększał swój ekwipunek i zwiększysz możliwości na zarobek. Wygrywanie rajdów wymaga sporo praktyki, więc warto najpierw poćwiczyć w trybie offline, a także skorzystać ze stron zawartych w poniższej ramce.
JAK WYGRYWAĆ?
Wygrana w Escape from Tarkov nie przychodzi łatwo, ale zapoznanie się z poniższymi stronami poradnika zwiększy Twoją szansę na ucieczkę z rajdu:
- Porady dla początkujących
- 10 najlepszych wskazówek na start
- System zdrowia i obrażeń
- Obsługa broni
- Jak zdobyć mapy?
Graj jako SCAV
SCAV idealnie nadaje się do zarabiania. Grając jako SCAV na starcie otrzymujesz losowe wyposażenie, więc nawet jeśli umrzesz, nic na tym nie stracisz. Z kolei każda wygrana wiąże się z czystym zyskiem - w trakcie rajdu nie zużyłeś przecież swoich medykamentów czy amunicji. Gra jako SCAV ma właściwie same plusy - jedynym ograniczeniem jest możliwość rozgrywki co 20 minut po każdym rajdzie.
PMC czy SCAV?
Różnice między tymi dwoma postaciami opisaliśmy na osobnej stronie poradnika - "SCAV czy PMC?".
Handluj zdobytymi przedmiotami
Wygrywając rajdy i tym samym zdobywając przedmioty, możesz w końcu przystąpić do zarabiania. Najprościej jest sprzedawać zdobycze u handlarzy NPC, ale tak postępuj tylko w przypadku pospolitych i niewiele wartych przedmiotów. Bardziej unikalne i wartościowe wyposażenie warto wystawiać w Flea Market, czyli markecie graczy dostępnym od 5 poziomu postaci.