Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Empire Earth - poradnik do gry

Empire Earth - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przykład 09 | Empire Earth poradnik Empire Earth

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Przemierzaj kraj zbierając sojuszników, dopóki nie będziesz wystarczająco silny, by pokonać straże na moście - Przykład 09 | Empire Earth - Empire Earth - poradnik do gry

Przykład 9. The Return of Young William: 1040.

Przemierzaj kraj zbierając sojuszników, dopóki nie będziesz wystarczająco silny, by pokonać straże na moście.

Wilhelm musi przeżyć.

Sam Wilhelm występuje konno, ma miecz i umie leczyć ludzi. Wraz z nim na scenę Normandii wkracza dwóch rycerzy władających mieczami oraz czterech łuczników. Należy dla wygody zgrupować miecze i łuki w osobne oddzialiki. Posiadane surowce wystarczą na to, by ponieść łucznikom zasięg strzałów do maksimum, a rycerzom siłę ataku, wytrzymałość pancerza na strzały oraz szybkość poruszania się. Po chwili gry, idąc na północ, Wilhelm natknie się na grupę wrogich łuczników. Należy posłać do ataku jedynie Wilhelma z dwójką rycerzy, żeby łucznicy niepotrzebnie nie ucierpieli. Po walce zebrać wszystkich razem i pozwolić Wilhelmowi wyleczyć rannych. Warto zawsze tak czynić, by nikogo niepotrzebnie nie stracić - wówczas do końca scenariusza nie zajdzie potrzeba dotrenowywania dalszych jednostek.

Za górą, na wschód znajduje się przyjazne miasteczko. Dojść do niego należy okrążając górę od północy. Przyłączy się w nim do drużyny grupa rycerzy: dwóch konnych z pikami, dwóch pieszych pikinierów, jeden Long Sword i swóch Long Bow. Pogrupować wszystkich razem w trzy oddziały: łuki, miecze i piki. Posiadanych surowców powinno wystarczyć, by rycerzom z pikami wspomóc siłę ataku. Po drodze do miasta leżącego daleko na północy, znajduje się mniejsze miasteczko atakowane właśnie przez grupę pikinierów i paru łuczników. Należy rzucić do ataku swoich łuczników na pikinierów i dociąć łuczników przeciwnika mieczami. W podzięce za pomoc Wilhelm dostanie doskonały miecz, który zwiększy jego siłę ataku do 19+55 oraz dwóch kuszników. Ci jednak mają kiepski zasięg i póki co nie ma go jak powiększyć - można ich więc śmiało zostawić na miejscu. W mieście na północy zaś gracz otrzyma dodatkowych dwóch Pikemen dwóch Knights (z pikami), trzech Long Swords i dwóch Long Bows. Dołączyć do posiadanych oddziałów, które powinny już razem liczyć 23 ludzi.

Pokonaj obrońców Falaise i uzyskaj dostęp do miasta.

Najkrótsza droga do mostu prowadzi prosto na południowy-wschód. Przed dotarciem do niego zaatakuje gracza niezbyt groźna grupka rycerzy z mieczami, których pikinierzy z łatwością rozniosą na swoich włóczniach. Sam most, znajdujący się mniej więcej pośrodku mapy, dość łatwo jest zdobyć nawet atakując całą swoją armią naraz, ale można wytrzebić obrońców w walce podjazdowej, jeśli gracz ma ambicję nie stracić nikogo ze swoich.

Porozmawiaj z burmistrzem Falaise.

Burmistrz stoi przed Town Center. Od przybyłego za chwilę rycerza gracz dowie się, że pewien utalentowany inżynier mieszka na południe od miasta i gotów jest odsprzedać maszyny oblężnicze swojej konstrukcji.

Zbuduj armię i zaatakuj twoerdzę Toustaina, gdy będziesz gotów.

Przybyłego rycerza dołączyć do pikinierów. Zbudować farmę pośrodku grodu, żeby zapewnić sobie stałe dostawy żywności, na wszelki wypadek. Brakujące drewno można dozbierać w dowolnym miejscu za murami Falaise, bowiem lasów w Normandii nie brakuje. Wspomniany przez rycerza inżynier mieszka na końcu drogi prowadzącej spod Falaise na południe i sprzedaje swoje maszyny po 500 sztuk kamienia za jedną. Obok jego grodu stacjonuje grupka rycerzy lorda Tustaina, więc do inżyniera warto się przejechać oddziałem konnych. Wolnego złoża kamieni :-) nigdzie w okolicy nie ma, ale za to na wschód od Falaise, na krańcu mapy leży niewielki gród (po drodze do niego natkniemy się na zasadzkę, trzeba mieć ze sobą oddział - najlepiej pikinierów), który zaoferuje 1500 sztuk kamieni, gdy się doń udać po pomoc. Ponadto są w nim trzy złoża kamieni, gdyby się miały przydać. Za otrzymane kamienie kupić u inżyniera trzy Trebuchets. Ich obecny zasięg to 8. Jest to jeszcze za mało, gdyż wieże broniące wjazdu do fortecy lorda Toustaina mają zasięg identyczny. Aby ulepszyć Trebuchets potrzebne będzie złoto i drewno. Drewna gracz mieć będzie pod dostatkiem, złoto zaś dostępne jest jedynie w małej osadzie bandytów, znajdującej się na południowy-wschód od grodu inżyniera. Złóż broni grupka bandytów z mieczami, na których należy zabrać ze sobą oddział pikinierów. Wcześniej jednak gracz będzie zmuszony uporać się z trzema wieżami obronnymi o zasięgu strzałów jedynie 5 - nowo zakupione Trebuchets dadzą sobie z nimi radę. Pikinierów trzymać w pobliżu atakujących Trebuchets, żeby w razie kontrataku bandytów móc je szybko obronić. Po walce należy oczyścić osadę zarówno z pozostających w niej ludzi jak i z budynków, przyprowadzić doń własnych robotników, założyć Settlement i zająć się wydobyciem przede wszystkim złota. Robotników można zostawić bez ochrony.

Za wydobyte złoto posiadanym Trebuchets poprawić siłę ataku oraz nade wszystko zasięg strzałów do 8+2 i wówczas można się śmiało udać z wizytą do lorda Toustaina. Bram do twierdzy, znajdującej się na północ od Falaise, broni sześć wież. Zniszczyć je kolejno z użyciem Trebuchets, począwszy oczywiście od tych najbardziej wysuniętych przed mury. Jeśli z miasta wypadnie do kontrataku spory oddział pikinierów i łuczników, Trebuchets natychmiast odwołać daleko na tyły i albo zabronić im strzelać, albo odsunąć tak daleko, żeby nie mogły dosięgnąć walczących żołnierzy - miotane przez nie kamienie bowiem są mało wybiórcze w działaniu. Za bramą znajdują się kolejne cztery wieże obronne, kilka domów, Capitol, a jeszcze dalej zamek. Nie należy zapominać o stałej ochronie swoich Trebuchets, gdyż wewnątrz zapewne zostanie jeszcze trochę rycerstwa wiernego lordowi.

Zniszczyć zamek Toustaina.