Jednostki w Empire Earth II poradnik Empire Earth II
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Dokładny opis każdej z jednostek znajdziecie w encyklopedii, więc tutaj nie ma sensu podawać tych samych opisów. Jednak tabela powinna Wam pomóc w szybkim przypomnieniu sobie, co i czym atakować. Jak wiecie, jednostki podzielone są na sześć typów, a każdy typ ma jakieś premie - większą i mniejszą - gdy atakuje inne typy. Poniższa tabela przedstawia wszystkie typy jednostek i pokazuje, czy kierując danym typem atakować od razu, atakować z zastanowieniem, czy lepiej szybko uciekać.
Górny rząd to typy jednostek, które atakują, natomiast lewy - to potencjalne ofiary. Oznaczenia znajdują się pod tabelą.
Lekka piechota | Ciężka piechota | Lekka jazda | Ciężka jazda | Lekka artyleria | Ciężka artyleria | |
Lekka piechota | - | x | - | O | o | X |
Ciężka piechota | o | - | X | - | x | O |
Lekka jazda | - | O | - | x | X | o |
Ciężka jazda | X | - | o | - | O | x |
Lekka artyleria | x | o | O | X | - | - |
Ciężka artyleria | O | X | x | o | - | - |
"O " - typ zyskuje dużą premię wobec atakowanego celu;
"o " - typ zyskuje mniejszą premię wobec atakowanego celu;
"- " - typ nie zyskuje, ani nie traci premii wobec atakowanego celu;
"x " - typ nie zyskuje premii, natomiast atakowany cel ma mniejszą premię;
"X " - typ nie zyskuje premii, natomiast atakowany cel ma mniejszą premię.
Przykładowo, mając oddział jednostek należących do typu ciężkiej jazdy, najlepiej jest atakować lekką piechotę - dobrze też jest przetrzepać skórę ciężkiej artylerii . Nic nie stracimy, ani nic nie zyskamy, jeśli zaatakujemy ciężką piechotę czy ciężką jazdę . W ostateczności powinniśmy natomiast atakować lekką jazdę (gdyż ma ona wobec naszych jednostek małą premię), a już bardzo powinniśmy się wystrzegać lekkiej artylerii , która wobec ciężkiej jazdy ma premię dużą.