Rozdział 5 - Legend | Solucja Dust An Elysian Tail Dust: An Elysian Tail poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Znajdujesz się w Moonblood Camp. Przy wejściu jest "sejw". Przeskocz nad rozlewiskiem lawy -scenka. Idź w prawo. Dalej scenka: możesz zapytać:
- - to wszystko, co masz?
- - czy jesteśmy tu bezpieczni?
- - czym jest the Way of the Flaneless Light?
- - jak mogę pomóc?
Wybieraj po kolei pytania. Cel "Dust To Dust" zostanie zaktualizowany. Musisz znaleźć wartownika i przywrócić zasilanie i wodę w obozie. Na prawo pogadaj z Ginger. Możesz wybrać z odpowiedzi:
- - Dust i Jin
- - trzymaj się
Jeśli wybierzesz pierwszą kwestię, możesz następnie wybrać:
- - zrobił to Jin
- - to był mój wybór
Następnie masz do wyboru:
- - nadal jest
- - nie ma go już Ginger
Możesz porozmawiać z nią jeszcze raz i wybrać inne kwestie dialogowe. Idź do następnej planszy - ikona skarbu. Pogadaj z Sanjinem. Musisz zejść na dół i sprawdzić generator i pompę. Jest to cel główny. Zjedź ruchomą platformą na dół. Jest tam "sejw". Udaj się w prawo po walącym się podłożu. W następnej planszy pokonaj wrogów i przeskocz nad strumieniem lawy w prawo na walący się most i szybko podążaj w prawo, przeskakując nad kolejnym strumieniem lawy. Skacz po platformach. Miń wąskie przejście w lewo i dalej skacz po platformach. Dojdź do pompy wodnej. Pokrywa ją winorośl. Użyj ognistego pocisku Fidgeta, żeby ją spalić. Naprawisz tym samym pompę. Wracaj przez wąskie przejście na dół. W przedostatniej planszy skocz do lawy, jest tam klucz - na prawo od "sejwa". Potem skorzystaj z teleportu. Na lewo na poziomie lawy jest klucz. Po ruchomych platformach, dostań się na kawałek lądu na górze. Idź w lewo do następnej planszy. Po platformach, które zanurzają się w ogniu lawy, musisz dostać się na górę. Dojdź do generatora na lewo. Użyj pocisku elektrycznego. Wracaj do "sejwa" i udaj się na powierzchnię - windą. Pogadaj z Sanjinem. Udaj się dalej w prawo. Prąd powietrza wyniesie cię na górę - scenka. W następnej planszy - ikona skarbu. Skocz dalej do przepaści - skrzynia. Idź dołem w prawo - scenka. Cel "Dust To Dust" zostanie zaktualizowany.
Musisz pójść do wodza i opowiedzieć o ataku zabójców na obóz. Otrzymasz też notatkę Kier's Raport. Na prawo jest żółta brama i na razie jej nie otworzysz. Zaatakują cię na wpół niewidzialni zabójcy. Nie są wymagającymi przeciwnikami. Wracaj do wodza. Otrzymasz żółty kamień. Cel "Dust To Dust" zostanie zaktualizowany. Udaj się do żółtej bramy. Na prawo jest prąd powietrza i "sejw". Jest też sklep. Masz za zadanie zniszczyć przeszkodę blokującą przejście. Cel "Dust To Dust" zostanie zaktualizowany. Zeskocz i użyj wślizgu w lewo, znajdziesz dwie skrzynie. Użyj wślizgu w lewo, przeleć przez prąd powietrza i zgarnij klucz. Na prawo wskocz na ruchomą platformę i gdy zbliży się do platformy z kluczem, to zeskocz i zabierz go. Znów użyj latającej platformy i zeskocz nad przepaścią. Na dole pozbądź się bomb i zeskocz na "sejwa". Idź w prawo i skacz po platformach, uważając na lawę. Użyj przycisk skoku przy białej kuli. Uzyskasz super skok. Jeśli unosi cię prąd powietrza i naciśniesz klawisz skoku, to wywindujesz się wysoko w górę. Zabierz też bonus - liczba kluczy w twoim posiadaniu się zwiększy. Wróć do punktu najbardziej w lewo w tej planszy, niech prąd powietrza wyniesie cię w górę. Uwolnij przyjaciela.
Skorzystaj z prądu powietrza znajdującego się dalej w prawo, dostań się na platformę. Kolejny prąd umożliwi ci dostanie się do planszy wyżej. Kolejny prąd wyniesie cię na półkę z lewej. Wróć na powierzchnię za pomocą kolejnego już prądu. Używając super skoku na lewo od "sejwa", spraw żeby prąd powietrza wyniósł cię na górną platformę Wskocz do następnej planszy. Podążaj pod górę w prawo i wskocz na górę i idź w prawo. Skacz po platformach, aż dojdziesz do skrzyni na lewo. Wskocz na platformę po prawo i idź w prawo, przeskakując nad lawą. Zeskocz i idź w lewo. Zeskocz, a spadniesz na bombę owocową. Bombą zniszcz ścianę blokującą drogę na lewo. Włączy się scenka. W planszy na prawo od podziemi z pompą i generatorem jest prąd powietrza. Naciśnij klawisz skoku, a wyniesie cię wysoko na skarpę. Jest tam skrzynia. Zostaw na razie odkrywanie tej lokacji i udaj się do mapy świata. Wybierz, jako cel twojej podróży Archer's Pass.
Na początku planszy uwolnij bombę owocową blisko "sejwa", otwórz bramę na dole. Bombą rozwal ścianę, a znajdziesz klucz. Na prawo od sklepu pod posągiem żołnierza z halabardą znajdziesz skrzynię. Udaj się teraz do "dorysowującego" się lądu na prawo od bram i otwórz zieloną bramę. Otwieraj bramy i skacz po platformach, aż znajdziesz klucz. Idź w lewo i otwórz bramy. Podążaj dalej. Dojdziesz do klatki z przyjacielem. Zużyjesz cztery klucze, ale otrzymasz bonus do zdrowia. Użyj teleportu, żeby wrócić się przed dorysowujący się ląd. W przedostatniej planszy od góry, skocz używając podwójnego skoku na platformy i prześlizgnij się w lewo. Zeskocz najbliżej ściany, a powinieneś spaść na kawałek lądu i na prawo jest wnęka i trzy klucze. Na prawo od huty jest klucz na skarpie. Udaj się na palec posągu - patrz obrazek.
Skocz najdalej w lewo, a wylądujesz na ruchomej platformie. Teleportuje cię do miejsca, gdzie są dwie skrzynie. Użyj platformy ruchomej na prawo, a wywiezie cię w górę - kolejna skrzynia. Użyj teleportu, aby wrócić z powrotem. Właśnie ukończyłeś Archer's Pass. Idź do Abadis Forest. Idąc od początku planszy, dojdziesz do lian. Wspinaj się i zdobądź skrzynię. W planszy między "sejwem", a sklepem na skarpie znajdziesz klucz. W następnej planszy ze sklepem, użyj podwójnego skoku, żeby zgarnąć klucz na skarpie po lewej. Na moście w lewo od "sejwa" użyj burzy piaskowej podczas walki ze smoczkami, a dostaniesz się na platformę i uwolnisz przyjaciela.
Udaj się do Cirromon Caverns od strony Mudpot. Ścianę na powierzchni rozwal bombą z Cirromon Caverns. Uważaj, bo masz mało czasu. Pod przeszkodą jest prąd powietrza, który wyniesie cię na półkę, gdzie jest przyjaciel. Udaj się do Cirromon Caverns na górze od sklepu, koło "sejwa". Najbardziej w lewo na dole jest bomba. Zniszcz nią ścianę na górze na prawo - czasu nadal niewiele i wciąż należy uważać na kolce. Za nią jest klucz. W lokacji z "sejwem" na prawo wskocz po platformach i weź klucz. Użyj bomby owocowej, żeby rozświetlić drogę. W następnej planszy ze sklepem znajdziesz klucz.
Chodzi o platformy po prawej. Wróć do planszy z "sejwem", gdzie był prąd powietrza - użyj super skoku i zdobądź klucz. Użyj tego samego prądu, żeby wskoczyć do planszy wyżej - ikona skarbu. Wskocz na platformę z lewej i otwórz skrzynię. Wracaj do Mudpot i udaj się na dół. Dojdź do lian, na lewo znajdziesz bombę, którą zniszcz ścianę na półce, do której prowadzą liany. Znajdziesz czerwoną kulę. W Mudpot znajdziesz klucz w domu, gdzie był ojciec Bopa. Udaj się do jaskiń na prawo od Mudpot. Idź do planszy z lianami. Dojdź do Cirelian Trial 4. Uważaj na miotacze ognia, używaj wślizgu i wspinaj się po lianach. Dojdź do "sejwa" w prawym górnym rogu mapy. Z planszy niżej użyj skoku do tej planszy i naciśnij przycisk szybkiego przemieszczania się w lewo. Zdobędziesz klucz. Idź do "sejwa" pod lokacją ze sklepem. Jest tam prąd powietrza, który wyniesie cię na półkę, gdzie zgarniesz dwa klucze.
Ukończysz Cirromon Caverns. Wróć do Aurora Village i wróć do Mosci. Rozpocznie się wyzwanie "Number One Fan". Powinieneś mieć papier, więc pogadaj jeszcze raz z Moscą i zalicz zadanie. Jak nie masz papieru, to udaj się do kupca. W Cirelian Trial 2 koło głowy lwa na początku użyj podwójnego skoku. Zdobędziesz w ten sposób klucz. Ukończysz Aurora Village. Udaj się do The Sorrowing Meadow. W Bardel's Mansion wejdź po lianach i zdobądź klucz. W górnej części mapy po wspięciu się po lianach znajdziesz notatkę The Rose.
Idź w lewo do lokacji ze sklepem - na mapie żółta lokacja. Nad skrzynią użyj podwójnego skoku, żeby przeskoczyć na lianę po lewej i zgarnij klucz. Użyj podwójnego skoku, aby dostać się na lianę, a w konsekwencji na platformę nad kluczem. Idź w lewo - dużo kolców. Dojdź do drzwi. Przed drzwiami skocz w przepaść, a zgarniesz trzy klucze. Na prawo jest teleport. Otwórz teraz drzwi, w środku idź w prawo, aż dojdziesz do lian. Po lianach i skrzynkach dojdziesz do przyjaciela. Idź w prawo i skorzystaj z teleportu. W Dorimo Mansion w ostatnim pomieszczeniu użyj podwójnego skoku, aby wziąć klucz. Udaj się teraz do lokacji trzeciej od dołu przy drugim wyjściu do mapy świata. Jest tam prąd powietrza. Użyj super skoku, a wyniesie cię na półkę. Znajdziesz tam trzy klucze.
Lokację niżej nad "sejwem" jest platforma. Użyj skoku i szybkiego przemieszczania się w prawo. Weźmiesz klucz. W górnym prawym rogu mapy wejdź po lianach - Cirelian Trial 5. Zadanie polega na umiejętnym używaniu prądów powietrznych i unikaniu kolców. Idź do lokacji, gdzie jest grób z różą. Znajduje się on po drodze do górnej części lokacji - patrz obrazek.
Uklęknij na kilka sekund, a teleportujesz się do nowego miejsca. Na prawo jest klatka z przyjacielem. Na prawo jest również teleport. Udaj się do Blackmoor Mountains. W lokacji ze sklepem, skocz na prawo po platformach i zdobądź klucz. Wyżej wejdź w drzwi. Ekran zostanie podzielony na 9 części.
Znajdujesz się w środkowym prawym. Idź do środkowego lewego. Wskocz do górnego centralnego i wejdź w drzwi. Przejdź na prawo od drzwi, użyj podwójnego skoku, a znajdziesz się w górnym środkowym oknie. Udaj się w lewo, a znajdziesz się na dole na lewo. Wejdź w drzwi. Znajdziesz się w części środkowej prawej. Użyj skoku, a pojawisz się w centralnej środkowej. Przejdź do lewej środkowej. Skocz, a znajdziesz się na lewo, na dole. Wejdź w drzwi. Znajdziesz się w centralnej środkowej. Przejdź do centralnej prawej i wejdź w drzwi. Znajdziesz się na górze, po środku. Zeskocz. Pojawisz się w centralnej lewej. Zeskocz, a znajdziesz się w centralnej środkowej. Użyj podwójnego skoku, a pojawisz się obok klatki z przyjacielem. Wróć tą samą drogą do wyjścia. Za miejscem, gdzie musiałeś spaść, aby znaleźć cooler na kolcach, koło "sejwa" jest klucz. Zaraz na prawo od "sejwa", tam gdzie krążą pionowo platformy, zeskocz, a znajdziesz skrzynię. Koło następnego sklepu i "sejwa", zauważ skałę z rzeźbieniem.
Uklęknij, a teleportuje cię wir powietrza. Zeskocz, na prawo jest klucz. Użyj wślizgu na zapadającym się lądzie i dojdź do przyjaciela. Na prawo jest teleport. Udaj się do lokacji z ostatnim "sejwem". Na dole przy kolcach jest bomba owocowa. Naprowadź go na ścianę na górze, poruszając się po platformach. Za nią jest skrzynia. W ten sposób ukończysz Blackmoor Mountains. Udaj się do Moonblood Camp. Na prawo od "sejwa" na samym dole, uważając na lawę, weź klucz. Udaj się do lokacji najbardziej na górze. Skacz po platformach i użyj szybkiego przemieszczania się w prawo, a znajdziesz skrzynię. Idź w prawo, a dojdziesz do Everdawn Basin.