Rodzaje misji | Podstawy Driver 3 poradnik Driver 3
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Pościg
Tego rodzaju misji napotkasz w grze najwięcej. Zasada jest następująca: musisz siedzieć na ogonie uciekającego wozu tak długo, aż nastąpi jakiś fabularny zwrot akcji. Pościgi są trudne i wymagające, często wymagają wielokrotnego podchodzenia do nich i wyuczenia się trasy uciekiniera (która zazwyczaj występuje w kilku, losowo wybieranych wariantach).
Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na pewnego irytującego buga, który przy odrobinie nieuwagi może przekreślić nasze szanse na sukces. Samochody, które ze względów fabularnych muszą gdzieś dotrzeć, nie mogą być w żaden sposób zatrzymane. Jeśli więc ścigasz kogoś i uda Ci się dojechać do niego na wyciągnięcie ręki, miej się na baczności. W wypadku kolizji odbijesz się od niego jak piłka i wylecisz z trasy kręcąc 360-tki, podczas gdy on nawet na sekundę nie zboczy z kursu. To tyle, jeśli chodzi o realistyczną fizykę gry. Pamiętaj więc - gdy zbliżysz się do ściganego samochodu na zbyt małą odległość, zwolnij.
W większości występujących w grze pościgów nie ma miejsca na błędy i każdą poważniejsza kolizję należy od razu kwitować wciśnięciem Esc -> Restart Mission. Musisz więc nauczyć się jeździć bezbłędnie, zachowując przy tym niekiedy mordercze tempo.
Niestety niemożliwe jest korzystanie z żadnych skrótów ani sztuczek, które umożliwiłyby nam przechytrzenie uciekinierów. Gdy tylko skręcimy w inną ulicę niż oni, nawet pomimo faktu, że spotykają się one kilkadziesiąt metrów dalej, zazwyczaj i tak gra zakomunikuje nam porażkę. Rzadkie wyjątki od tej reguły postarałem się podkreślić w opisie poszczególnych misji.
Pościg + strzelanina
Sposób zachowania jest bliźniaczo podobny do zwykłego pościgu, z tym, że jadący z Tobą pasażer może prowadzić ogień (domyślnie jest to klawisz "0" na klawiaturze numerycznej) do ściganego wozu, a Twoim celem jest po prostu unieszkodliwienie uciekiniera. W tego rodzaju misjach fizyka gry jest już bardziej realistyczna i możliwe jest poturbowanie przeciwnika samym obijaniem się o niego (choć ostrzał jest o wiele bardziej skuteczny). Korzystanie ze skrótów jest jednak w dalszym ciągu niemożliwe.
Rozgrywając tego rodzaju misję, musisz starać się ustawić bezpośrednio za oponentem. Jest to pozycja najkorzystniejsza dla Ciebie, nie ma sensu próbować go dogonić. Prowadź w takich sytuacjach ogień ciągły, czasy przeładowania nie są problemem, a amunicji masz nieskończoną ilość.
Ucieczka
Ucieczki w grze są raczej proste. Przeciwnicy nie są bardzo natarczywi i choć może samo wywiedzenie ich w pole nie jest najłatwiejsze, to zazwyczaj jazda z "ogonem" w niczym nam nie szkodzi. Oczywiście poza sytuacjami, gdy fabuła wymaga od nas czego innego. Manewry stosowane w ucieczkach są chyba znane każdemu, kto oglądał w życiu nieco filmów akcji, a wielbicielom podobnych gier zdecydowanie nie ma już czego tłumaczyć. Nagłe skręty, jazda pod prąd, zwroty o 180 stopni, te sprawy. No wiecie. Czasami opłaca się wykazać finezję słonia w składzie porcelany i zamiast silić się na zabójczo szybką ucieczkę, zatrzymać się i... zlikwidować wszystkich ścigających z przysłowiowego kałacha. Po owym zajściu kontynuujemy jazdę "jak gdyby nigdy nic" - innymi słowy "bujamy się".
Strzelanina
Zrealizowane ze sporą nieudolnością strzelaniny w Driv3rze nie są na szczęście bardzo trudne, głównie ze względu na neandertalskie AI. Podstawową zasadą jest ciągłe ukrywanie się za wszystkim, co może posłużyć za zasłonę. Najlepsze są narożniki ścian itp, jako że wychylając się z za rogu możemy w tej grze wystrzelać całą armię, nie obrywając ani razu. Kwestia uzbrojenia jest w Twoich rękach, w zasadzie nawet najprostszym pistoletem da się każdego ukatrupić. Zwłaszcza, że strzał w głowę z dowolnej giwery kładzie każdego (oprócz bossów) delikwenta na miejscu. Celuj między oczy.