Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dredge - poradnik do gry

Dredge - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dredge The Iron Rig: Questy DLC (Pursuits) Dredge poradnik, porady

W DLC The Iron Rig do Dredge czekają Was nowe questy (Pursuits). Ta strona poradnika zawiera opisy przejścia wszystkich nowych zadań. Omówione zostały m.in. misje Więcej mocy, Dziwne okazy, Skażenie, Obroń platformę, Żelazna flota i Sabotaż.

Ostatnia aktualizacja: 24 września 2024

Od momentu złożenia pierwszej wizyty na platformie wiertniczej z drugiego dodatku The Iron Rig do gry Dredge możecie rozgrywać nowe zadania (Pursuits), które są zlecane przez NPC-ów z platformy. W naszym poradniku jest solucja do misji wchodzących w skład DLC. Powinna ona Wam ułatwić dotarcie do finału dodatku i ukończenie w 100% wszystkich questów.

Więcej mocy

  1. Zacznijcie od wykonania wszystkich czynności, które opisaliśmy na stronie Jak rozpocząć DLC?. Dotrzecie do platformy wiertniczej z północnej części mapy - to centralny punkt tego DLC, w którym rozpoczniecie ten i kolejne questy dodatku.
  2. Pierwszą misję zleci Wam brygadzista i musicie dostarczyć 2 skrzynie żelazoportu. Najłatwiej docierać do łowisk oznaczonych na mapie ikoną platformy - zaznaczyliśmy je na dołączonym obrazku. Pamiętajcie przy tym, że musicie mieć sprzęt do łowisk Dragowanie, czyli do wyławiania różnych martwych przedmiotów z wody. W razie potrzeby zmieńcie wyposażenie Waszej łodzi.

Po więcej informacji polecamy też zajrzeć na stronę FAQ Jak zdobywać skrzynie żelazoportu?.

  1. Zdobyte skrzynie musicie przenieść do lewych slotów w oknie rozmowy z brygadzistą (powyższy obrazek). W nagrodę otrzymacie zestaw do naprawy kadłuba (szybka naprawa bez konieczności powracania do doku).
  2. W następnej kolejności odwiedźcie placówkę naukową na platformie żeby porozmawiać z naukowcem. Musicie mu dostarczyć 1 skrzynię żelazoportu - w nagrodę otrzymacie kojącą herbatę (szybkie usunięcie stanu paniki).
  1. Porozmawiajcie ponownie z brygadzistą, tym razem przy generatorze. Waszym zadaniem jest dostarczenie ryb.
  2. Możecie wyławiać dowolne gatunki ryb z dowolnych łowisk na mapie świata. Docelowo musicie zapełnić cały lewy ekran rybami - starajcie się jak tak dobierać, by nie pozostały żadne wolne pojedyncze sloty. W nagrodę otrzymacie przynętę na zmutowane ryby i rozpoczną się kolejne questy.

Odwierty w głębi

  1. Zadanie to rozpocznie się po ukończeniu questu Więcej mocy. To nadrzędny quest DLC. Musicie po prostu zajmować się innymi zleceniami z tablicy powiązanymi z platformą wiertniczą. Lista celów będzie się automatycznie aktualizowała.

Żelazna Platforma

  1. Zadanie to otrzymacie po zaliczeniu questu Więcej mocy. Musicie stawiać nowe budynki na platformie, a także rozbudowywać istniejące budynki.
  2. W obu przypadkach potrzebne są kolejne skrzynie żelazoportu - w zależności od ulepszenia musicie dostarczyć 1 lub 2 skrzynie i przenieść je do lewego slotu danego budynku. W nagrodę za rozbudowę odblokujecie nowych NPC-ów, nowe usługi oraz nowe obiekty do wytwarzania.

Dziwne okazy

  1. To największy quest opisywanego DLC, który rozpocznie się po ukończeniu misji Więcej mocy. Raz jeszcze spotkacie się z naukowcem i otrzymacie nasyconą wędkę - zainstalujcie ją od razu w ładowni statku (sloty na wędki).
  1. Nasycony sprzęt z DLC posłuży Wam do wyławiania nowych gatunków ryb i dotychczasowe standardowe wędki Wam do tego nie wystarczą. Pierwsza wędka to tylko początek i kolejne wędki musicie sukcesywnie wytwarzać w fabryce (powyższy obrazek).
  2. Do stworzenia każdego nasyconego wariantu potrzeba gotówki, zwykłej wędki (możecie je kupować w sklepie), skrzyni żelazoportu i opcjonalnie również mrocznego kanistra. Po zakupieniu nasyconego sprzętu zainstalujcie go na statku (niepotrzebny sprzęt przenieście do magazynu, by zachować go na później).

Quest składa się w sumie z 5 części. W ramach każdej części w jednym z głównych regionów mapy pojawią się skażenia - możecie dopływać do ciemnych plam na wodzie i przystępować w nich do łowienia. Potrzebne są do tego nasycone wersji wędek i temat ten dokładniej opisaliśmy na stronie FAQ Nie posiadasz odpowiedniego wyposażenia.

Każda część misji wymusza żeby złowić 4 różne ryby wskazane przez naukowca (po 1 okazie każdej z nich). Łowiska z DLC rozpoznacie po żółtej strzałce obok nazwy jego kategorii (łowisko Przybrzeżne w przykładzie z obrazka).

  1. Pierwsza część (region Kręgi) - Do łowienia ryb używajcie nasyconej wędki (łowiska Płyciznowe i Przybrzeżne). Wyjątek to ogórek morski, który jest krabem. Musicie rozrzucić pułapki na kraby w dowolnym obszarze ze skażeniem - dokładniej opisaliśmy to na stronie Jak złowić ogórek morski?.
  2. Druga część (region Wichrowe klify) - Idealnie sprawdzi się nasycony kołowrót (łowiska Płyciznowe, Przybrzeżne i Oceaniczne). Ryba trylobit jest krabem i tak jak wcześniej trzeba rozrzucić pułapki na kraby w skażonych miejscach.
  3. Trzecia część (region Gwieździsta zatoka) - Zakupcie i zamontujcie na łodzi nasyconą wciągarkę (łowiska Oceaniczne, Głębinowe i Hadalne). Posłuży ona Wam do złowienia 3 gatunków ryb, a ostatni czwarty można jak wcześniej złowić dzięki pułapkom na kraby. Dodatkowo musicie w całości rozegrać quest Obroń platformę.
  4. Czwarta część (region Złowrogie namorzyny) - Potrzebne będą Wam 2 różne wędki. Wymagana jest Nasycona zwijana wędka (łowiska Namorzynowe). Drugą może być np. Nasycony kołowrót (łowiska Płyciznowe). Jak zawsze jedną z ryb trzeba dodatkowo złapać w pułapkę na kraby.
  5. Piąta część (region Diabelski kręgosłup) - Wymagane są Nasycona wędka ognioodporna (łowiska Wulkaniczne) oraz Nasycona wciągarka (łowiska Hadalne). Dodatkowo musicie ponownie jeden z gatunków złapać w pułapkę na kraby.
  1. Po dostarczeniu wszystkich 5 grup ryb doświadczycie pełnej przemiany naukowca w zmutowaną kreaturę. Potwór wyskoczy przez okno i zanurzy się w wodzie. To już koniec tego długiego zadania.

Skażenie

  1. Quest ten odblokuje się po zaliczeniu pierwszej części zadania Dziwne okazy. Zwróci się do Was naukowiec z prośbą o dostarczenie mrocznego kanistra z zawartością cieczy ze skażonych obszarów.
  2. Musicie najpierw awansować fabrykę do poziomu 2. Do zakupu stanie się dostępny włok ssący (powyższy obrazek), przy czym musicie dostarczyć gotówkę, podstawowy włok oraz skrzynię żelazoportu - sprostanie tym wymaganiom dokładniej opisaliśmy na stronie Jak zdobywać mroczne kanistry?.
  1. Wyprodukowany włok ssący musicie zainstalować na statku. Wyruszcie następnie do dowolnej lokacji z plamami na wodzie.
  2. Włok ssący musicie wybrać z rozwijanego menu - pokazuje to dołączony obrazek. Pływajcie po skażonym obszarze, a będzie zapełniał się pasek mrocznego kanistra w lewym dolnym rogu ekranu. Po napełnieniu go w 100% otrzymacie 1 mroczny kanister do dostarczenia naukowcowi.

Warto kontynuować używanie włoka ssącego nawet po zaliczeniu zadania - kolejne mroczne kanistry przydadzą się Wam do craftingu.

Obroń platformę

  1. Do odblokowania tej misji dojdzie po zaliczeniu drugiej części zadania Dziwne okazy. Dojdzie do zaatakowania platformy wiertniczej przez wielkiego potwora - od brygadzisty dowiecie się o konieczności podjęcia kroków do przepędzenia podwodnej kreatury.
  2. Osoba, z którą musicie się spotkać, to Badaczka z regionu Gwieździsta zatoka - to postać, którą znacie już z podstawowej kampanii. Dla przypomnienia przebywa ona w lokacji Stara twierdza na północno-zachodniej wyspie archipelagu - miejsce to pokazują obrazki.
  1. Od badaczki otrzymacie za darmo schemat systemu obronnego. Po powrocie do Żelazoportu pojawi się nowy przycisk Zabezpieczenia . Musicie opłacić postawienie wieży do odstraszenia potwora. Potrzebne są 1 skrzynia żelazoportu oraz 1 mroczny kanister.
  2. Zbudowana wieża automatycznie zacznie działać i wielkie macki schowają się ponownie w wodzie. Zakończy to quest obrony platformy wiertniczej.

Żelazna flota

  1. Quest ten rozpocznie się po zaliczeniu misji Obroń platformę i trzeciej części zadania Dziwne okazy. Na platformie pojawi się nowa postać - to dyrektor. Wymusi on ponowne uruchomienie wiertła.
  2. Musicie zbudować na platformie budynek Usługi flotowe - wymagana jest do tego 1 skrzynia żelazoportu. Nowy budynek pozwoli Wam na kupowanie ulepszeń statku - ostatnim ulepszeniem jest najmocniejszy kadłub piątego poziomu.

Sabotaż

  1. Misję tę odblokujecie po zaliczeniu czwartej części zadania Dziwne okazy. Dyrektor zażąda ponownego uruchomienia wiertła, zaś Brygadzista widząc zagrożenie chce go powstrzymać - musicie asystować w sabotowaniu platformy wiertniczej i plan zakłada wyłączenie zabezpieczeń.
  2. Trzeba ponownie odwiedzić Badaczkę z Gwieździstej zatoki. W rozmowie z nią trzeba poruszyć temat sabotażu. Musicie skonstruować na platformie obejście i dokonuje się tego w oknie Zabezpieczenia. Potrzebne są Wam 1 skrzynia żelazoportu oraz 1 mroczny kanister.
  1. Po dostarczeniu materiałów obejrzycie scenę z udziałem 2 potworów morskich - zagrożenie dla platformy wiertniczej zostanie zażegnane i zakończycie główną linię fabularną dodatku.
  2. Z platformy ewakuuje się grupa pracowników, ale główne budynki i postacie z platformy pozostaną dalej dostępne - są to Dok, Fabryka, Mój magazyn, Generator, Usługi flotowe, Huta, Laboratorium techniczne i Podrynek. Pozwoli to Wam dokończyć wszystkie główne projekty badawcze, a także dalej produkować przydatne przedmioty jednorazowe.