Jak działa system dnia i nocy w Dragon Quest Builders 2? Dragon Quest Builders 2 poradnik, tipsy
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
W poniższym rozdziale zobaczysz, jak działa system dnia i nocy, przed czym uważać, gdy będziemy przemierzać nowe lądy podczas nocy, oraz jak sobie radzić z zagrożeniami.
W grze Dragon Quest Builders 2 mamy system dnia i nocy, zależnie od danej pory dnia zarówno NPC jak i potwory będą zachowywać się o wiele inaczej.
W dzień wszystko jest normalne, NPC pracują, wykonują swoje czynności, jedzą czy bronią się przed atakami stworów. Potwory zaś hasają sobie w wyznaczonym miejscu i gdy poczują się zagrożeni, zaatakują nas. Jest to dobra okazja, aby zacząć uprawy, gdyż każdy NPC będzie nam w tym pomagał, czy to przy oraniu ziemi, czy przy podlewaniu.
Natomiast noc wygląda tak, że zarówno potwory jak i NPC idą smacznie spać. Gdy potwór śpi, informuj nas o tym bąbelek nad jego głową. Jest to świetna okazja, by niepostrzeżenie przekraść się w miejsce, którego pilnował silny przeciwnik, albo żeby zadać mi kilka darmowych ciosów, gdyż obudzenie się po ataku troszkę trwa.
Jednym z głównych problemów przemierzania różnych lokacji w nocy, jest pewien potwór-duch dzierżący kosę, przypominający trochę żniwiarza śmierci. Jest on dosyć silnym przeciwnikiem, który pojawia się dosyć często za naszymi plecami. Gdy dostanie trochę obrażeń, potrafi zniknąć na chwilę, aby znowu zaatakować nas. Jego obrażenia są dosyć duże, zwłaszcza na wczesnym poziomie, więc zaleca się unikanie walki z nim, aczkolwiek za zabicie go dostaniemy dosyć dużą ilość doświadczenia. Jednakże potwór ten ma jedną słabość. Bardzo boi się światła, lub ognia. Jeśli stwór ten nie daje nam spokoju, a chcemy sobie pochodzić w nocy po świecie Dragon Quest Builders 2, najlepiej zaopatrzyć się w jakieś źródło światła. Po zobaczeniu go, potwór ten zacznie uciekać jak najdalej od nas, po czym zniknie. Nie oznacza to jednak, że nie pojawi się ponownie.