12 - Escape from El Paso | Desperados Wanted Dead or Alive poradnik Desperados: Wanted Dead or Alive
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Cel: Ostrzec wszystkich członków drużyny przed zagrożeniem, uciec z miasta
Poziom trudności: 6/10
Kim sterujemy: John (cała misja), Doc, Sam, Kate (dopiero po skontaktowaniu się z każdym z nich)
Możliwości zakończenia misji niepowodzeniem: Śmierć aktywnego bądź też nieaktywnego członka drużyny, zabicie cywila
Wskazówki: Nie rób za dużego hałasu wokół miejsc gdzie znajdują się Twoi przyjaciele. Jeżeli zostaną odkryci nie będą się mogli obronić!
Najbardziej przydatne gadżety: nożyk do rzucania, snajperka, dynamit
Zejdź po drabince i w odpowiedniej chwili zabij szeryfa patrolującego teren na dole rzucając mu nóż w plecy [PUNKT 1 NA MAPIE]. Całą resztę na razie nie atakuj bo nie masz nawet najmniejszych szans. Przy murze musisz pobiec w kierunku zachodnim. Twój cel to dotarcie do Sama i ostrzeżenie go o niebezpieczeństwie. Po drodze staraj się nikogo nie zabijać bo zbiegnie się cała chmara przeciwników (większość z fortu). Gdy skontaktujesz się już z Samem [PUNKT 2 NA MAPIE] na początek znokautuj cywila, który tu powinien być a następnie zwiąż go (dziadek). Postaraj się też usunąć delikwenta patrolującego teren na górze (nie na murze tylko pod nim!) oraz przynajmniej jednego ze stojących przy bramie do fortu (zastrzel go i w nogi!). Schowaj Sama w budynku, przy którym stał zanim go "aktywowaliśmy" a Johnem zacznij wywabiać wszystkich oponentów z okolicy (w to miejsce oczywiście). Najlepsza metoda to wystrzał a następnie szybkie chowanie się w tym samym domu co Sam. Kiedy zbierze się grupka oponentów poczekaj aż wszyscy zaczną się rozchodzić i postaraj się zabijać tych, którzy zostają najdłużej (nikt nie może zobaczyć jak wbiegasz Samem do domu). Tym sposobem pozbędziesz się od trzech do nawet dziesięciu delikwentów. Czynność ta jest o tyle ważna, że do dalszych działań potrzebujemy w miarę "oczyszczonego" terenu wokół fortu (jedyne wyjątki to snajper chodzący na górze fortu, którym nie musisz się zbytnio martwić oraz dwóch osobników patrolujących dach budynku na południu). Zaznacz obu bohaterów i udajcie się przed bramę fortu a następnie na płn-wsch. Jest tam kościół a wokół niego mnóstwo strażników. Nie wdawaj się w żadne strzelaniny tylko schowaj obu herosów do budynku maksymalnie na zachodzie (przy drodze biegnącej koło fortu) [PUNKT 3 NA MAPIE]. Zauważ, że budynek ten ma dwa wyjścia. Następne czynności będą nieco ryzykowne a więc radziłbym Ci tu zasave'ować aktualną pozycję. Wybierz Johna i wyjdź wschodnimi drzwiami, uważaj przy tym na kolesia patrolującego północny teren. Postaraj się ściągnąć w to miejsce jak największą liczbę przeciwników (możesz wystrzelić i szybko schować się w środku). Wybierz szybko Sama, wyjdź południowymi drzwiami i rzuć dynamit w całą grupkę (pamiętaj, wszyscy muszą się znaleźć w polu rażenia, weź również pod uwagę to, że część będzie próbowała uciec) [PUNKT 4 NA MAPIE]. Po wybuchu szybciutko wybierz Johna i biegiem zasuwaj na cmentarz gdzie stoi Doc. Nawet jeśli ktoś Cię po drodze zauważy olej to i biegnij czym prędzej aby "uaktywnić" przyjaciela [PUNKT 5 NA MAPIE]. Kiedy już tam dotrzesz usuń wszystkich, którzy przybiegną za Tobą (możesz strzelać, polecam giwerkę Doca :)). Teraz zaznacz samego doktorka i włam się do kościoła przez wschodnią bramę. Schowaj się tam też Johnem. Wkrótce sytuacja się uspokoi. Zacznij więc dobijać resztki, które pozostały w tymże regionie (uważaj na zbirów patrolujących teren po drugiej stronie torów). Postaraj się też usunąć wszystkich cywilów z okolicy (w szczególności dzieci, które wychodzą z kościoła!). Wybierz Doca i wejdź na wieżę kościoła. Zabierz stamtąd amunicję do snajperki [PUNKT 6 NA MAPIE]. Wbrew pozorom nie jest to najlepsze miejsce do skorzystania z tejże broni. Zejdź z powrotem na dół. Będziesz się musiał ustawić gdzieś w okolicach głównej bramy do kościółka i stamtąd "skosić" snajpera na wschodnim budynku (po drugiej stronie torów). Wybierz ponownie Johna i udaj się tam. Jeżeli wcześniej Ci się poszczęściło to powinien pozostać tam zaledwie jeden strażnik (będzie w domu albo gdzieś na zewnątrz). Postaraj się go wywabić albo zabić z zaskoczenia (od tyłu, nożykiem). Przybiegnij tu całą drużyną i wszystkich oprócz Johna pochowaj w okolicznych budynkach (uważaj, w niektórych mogą być przeciwnicy!). Na dole stoi cywil wraz z jednym z wrogo nastawionych osobników, dodatkowo teren patroluje drugi strażnik. Gdy ten pójdzie na południe postaraj się skusić Johnem pierwszego z oponentów. Pozytywka to chyba najlepsze rozwiązanie. Zabite ciało pozostaw na drodze a przybiegnie drugi z oponentów, którego również zabij (najlepiej nożykiem). Jeżeli w międzyczasie zjawi się tu jakiś cywil to błyskawicznie go usuń i w miarę możliwości odciągnij gdzieś dalej (w okolice torów). Wybierz teraz Doca i zacznij iść uliczką na południe. Po drodze wstąp do jednego z domów i weź fiolki z gazem [PUNKT 7 NA MAPIE]. Możesz też sprowadzić tu resztę drużyny. Wybierz Doca i Johna. Dociem podejdź do grupki na dole i rzuć w nich fiolką z gazem [PUNKT 8 NA MAPIE] a Johnem szybciutko stań za rogiem budynku. Wkrótce w to miejsce przybiegnie strażnik monitorujący teren na zachodzie. Zanim obudzi swych koleżków zabij go nożykiem. Postaraj się również jak najszybciej pousuwać wszystkich cywilów z okolicy. Ciała składuj gdzieś na północy albo w miejscu gdzie aktualnie stoi Kate. A skoro mowa o Kate, przyłącz ją oczywiście bo za chwilę jej "usługi" okażą się dosyć przydatne [PUNKT 9 NA MAPIE]. Gdy teren będzie już oczyszczony (pamiętaj również o cywilach na balkonach!) wybierz Kate i zacznij lusterkiem ściągać tu kolejnych oponentów. Niestety nie mogę dokładnie określić ilu ponieważ nie wiadomo którzy z przebywających na placu wcześniej pobiegli na północ po usłyszeniu eksplozji. Pamiętaj aby powolutku eliminować kolejnych przeciwników. Niektórych uda Ci się nawet zajść Johnem od tyłu i rzucić w nich nożykiem. Na samym południu planszy, koło torów, powinno pozostać około trzech gringos. Możesz ich wywabiać strzałami zza rogu. Ewentualne niedobitki albo osobników stojących w trudno dostępnych miejscach eliminuj snajperką Doca (nie musisz oszczędzać na później). Wybierz teraz Johna i pobiegnij do stajenki na południu. Jest to wręcz znakomite miejsce do wywabiania przeciwników [PUNKT 10 NA MAPIE]. Możesz pokusić się nawet o kilka wystrzałów, które skupią na naszym bohaterze uwagę okolicznych kowbojów. Spokojnie, każdy z nich może przybiec tylko jedną drogą a więc ich usuwanie będzie ułatwione. Na koniec będziesz musiał usunąć osobników przebywających w stajni na płd-zach planszy [PUNKT 11 NA MAPIE]. W związku z tym, że plansza jest już prawie "wyczyszczona" nie będzie to stanowiło większych problemów. Po zdobyciu wszystkich koni możecie wyruszać na kolejną misję.