Dead Space Remake: Lekkomyślny fanatyzm (Lethal Devotion) Dead Space Remake poradnik, solucja
Na tej stronie solucji do gry Dead Space Remake opisaliśmy rozdział 5 – Lekkomyślny fanatyzm. Nasz poradnik objaśnia jak dotrzeć do źródła transmisji, jak uciec przed Łowcą Mercera i go zatrzymać, jak pozbyć się trującego gazu i jak zdobyć ciekły azot.
Ostatnia aktualizacja: 1 lutego 2023
Tytuł piątego rozdziału gry Dead Space to Lekkomyślny fanatyzm (Lethal Devotion). Opis przejścia z naszego poradnika informuje gdzie znaleźć źródło transmisji i jak je wyłączyć, jak uciec przed Łowcą Mercera i jak zatrzymać niezniszczalnego potwora, jak znieść blokadę, jak pozbyć się trującego gazu i gdzie znaleźć ciekły azot.
- Odszukanie źródła transmisji (Locate the Source of the Broadcast)
- Ucieczka przed potworem (Escape the creature)
- Zniesienie blokady (Lift the Lockdown)
- Pozbycie się trującego gazu (Stop the Poison Gas)
- Zdobycie ciekłego azotu (Acquire the Liquid Nitrogen)
Odszukanie źródła transmisji (Locate the Source of the Broadcast)
Po rozpoczęciu rozdziału wysłuchajcie komunikatu od Nicole i powróćcie do stacji kolejki. Z listy lokacji wybierzcie pokład medyczny (Medical).
Nowym celem podróży jest laboratorium chemiczne (Chemical Lab) i używajcie lokalizatora, by ustalić prawidłową trasę przemarszu. Po drodze zniszczcie narośl. Napotkacie też pierwszego potwora z mackami przyklejonego do ściany. Atakujcie go na odległość, bo zbliżenie się do niego oznacza natychmiastową śmierć. Pozbywajcie się też wypluwanych pojedynczych macek, które będą strzelały pociskami.
Użyjcie małej windy. Celujcie w pomarańczowe fragmenty narośli żeby odblokowywać dalsze przejścia (pomagajcie sobie celowaniem z latarką w ciemnych pomieszczeniach).
Dotrzyjcie do kolejnej windy i do laboratorium chemicznego. Załączy się nagranie hologramu. Wejdźcie w interakcję z terminalem wyłączenia transmisji. Załaczy się scenka z pojawienia doktora Mercera - Isaac nie może się chwilowo ruszać.
Ucieczka przed potworem (Escape the creature)
W pomieszczeniu pojawi się Łowca (Hunter) - elitarna odmiana nekromorfa. Po zaatakowaniu bestii szybko dowiecie się, że łowca jest niezniszczalny - potwór jest w stanie regenerować utracone kończyny. Nie traćcie na niego więcej amunicji, bo nie możecie pokonać tego nekromorfa w konwencjonalny sposób.
Używajcie stazy do spowolnienia łowcy. Po odblokowaniu wyjścia z laboratorium musicie powrócić do posterunku ochrony (Security Station). Pomagajcie sobie w razie potrzeby lokalizatorem i unikajcie po drodze niepotrzebnych walk - zatrzymujcie potwory stazą lub przebiegajcie obok nich.
Zniesienie blokady (Lift the Lockdown)
Nowym celem podróży jest biuro Dr C. Mercer - drugi oficer naukowy (Dr. C. Mercer - 2SO) - znajduje się ono na południowy-wschód od centralnej lokacji.
Musicie ponownie przejść przez Oddział ratunkowy (Emergency Room). Pozbywajcie się zwykłych nekromorfów, a w przypadku napotkania łowcy spowalniajcie go stazą i niszczeniem jego dolnych kończyn. W głównej sali musicie znaleźć ogniwo i przenieść je do czerwonego slotu.
Po drodze koniecznie zajrzyjcie do pomieszczenia Magazyn sprzętu ratunkowego (Emergency Equipment Storage) - mając Certyfikat bezpieczeństwa 2 możecie je teraz otworzyć.
W magazynie jest nowa broń - Pistolet liniowy (Line Gun). Jest on dobry do odcinania kończyn i może też tworzyć pułapki.
W korytarzu oddziału ratunkowego B (ER Hallway) ponownie uważajcie na potwora z mackami na ścianie - nie podchodźcie do niego i atakujcie go na dystans.
W biurze doktora Mercera skorzystajcie z konsoli zniesienia blokady.
Pozbycie się trującego gazu (Stop the Poison Gas)
Nie możecie od razu zająć się nadrzędnym celem misji, bo po wyjściu z biura Mercera rozpylony zostanie trujący gaz. Musicie się go pozbyć zanim wyczerpią się zapasy tlenu kombinezonu Isaaca (w korytarzu B jest stacja uzupełniania tlenu).
Trzeba powrócić do posterunku ochrony (Security Station) i w ustaleniu prawidłowej trasy podróży może Wam pomagać lokalizator. Nie walczcie po drodze z nekromorfami, tylko używajcie na nich stazy lub szybko omijajcie je. Po dotarciu do posterunku użyjcie konsoli systemu podtrzymywania życia, a gaz zostanie usunięty.
Zdobycie ciekłego azotu (Acquire the Liquid Nitrogen)
Nowym celem podróży jest pomieszczenie Kriogenika (Cryogenics) na zachód od centralnej lokacji. Trzeba w tym celu ponownie przejść przez Diagnostykę obrazową (Imaging Diagnostics) i przebywają tam nowe nekromorfy.
Podejmijcie próbę zabrania ciekłego azotu (Liquid Nitrogen). Ponownie pojawi się doktor Mercer.
Po zakończonym przemówieniu Mercera dojdzie do nowego ataku Łowcy.
Łowcę musicie zatrzymać podstępem. Ustawcie się w centralnej komorze, w której był ciekły azot. Zaczekajcie na pojawienie się łowcy i użyjcie stazy na potworze. Jeśli chcecie mieć jeszcze większe szanse, to przed użyciem stazy możecie dodatkowo pozbawić łowcy dolnych kończyn po to żeby zaczął się czołgać.
Pobiegnijcie szybko do Sterowni kriogeniki (Cryogenics Control Room), w której przebywał niedawno doktor Mercer. Musicie tu użyć konsoli do krio zamrożenia łowcy - zadziała to tylko jeśli spowolniony potwór nie zdążył jeszcze wyjść z centralnej komory. Poprawnie wykonanie tej akcji zakończy konfrontację z łowcą.
Dopiero po uporaniu się z łowcą pozbądźcie się zwykłych nekromorfów, które mogły pojawić się w okolicy. Zakończycie etap i awansujecie do rozdziału 6.