Pozyskaj składniki do produkcji super-baterii | Opis przejścia poradnik Day of the Tentacle: Remastered
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Pozyskaj składniki do produkcji super-baterii
Zdobądź olej i wino
Wyjdź z laboratorium Red Edisona i udaj się po schodach na górę. W korytarzu zauważysz portret królika Maxa (bohatera serii Sam & Max). Przejdź dalej w prawo, a następnie otwórz trzecie w kolejności drzwi i wejdź do środka. Znajdziesz się w pokoju Benjamina Franklina. Zabierz stojącą na skrzyni przy drzwiach butelkę wina (wine bottle), a następnie wyjdź i zejdź po schodach z powrotem do lobby. Otwórz podwójne drzwi i wejdź do pokoju z kominkiem. Po jego lewej stronie znajdują się wahadłowe drzwi do kuchni. Udaj się tam i zabierz z regału spaghetti (spaghetti) oraz olej (oil) - jeden z potrzebnych ci składników.
Uzyskaj ocet winny
Po prawej stronie znajdują się drzwi do pomieszczenia gospodarczego. Wejdź do środka i zabierz stojące na podłodze wiadro (bucket). Następnie otwórz szafę i zabierz znajdującą się wewnątrz szczotkę (brush). Teraz wróć do pokoju z kominkiem i daj butelkę wina siedzącemu za stołem Thomasowi Jeffersonowi. Dowiesz się, że zamierza on wykorzystać je w swojej kapsule czasu, a po upływie kilkuset lat wino zamieni się w ocet winny - czyli drugi ze składników, potrzebnych do stworzenia super-baterii. Podejdź do kominka (fireplace) i dostań się przez niego na dach. Wejdź przez pierwsze okno i zabierz znajdującą się wewnątrz puszkę z czerwoną farbą (red paint). Następnie otwórz znajdującą się w podłodze klapę (trapdoor) i zejdź schodami na sam dół, do lobby.
Wyjdź przed dom i udaj się w prawo, do miejsca, w którym po wyjściu z kapsuły czasu przejąłeś kontrolę nad Hoagiem. Znajdziesz tam drzewo kumkwatowe (kumquat tree). Użyj na nim zdobytej przed chwilą farby, aby przemalować owoce na czerwono. Następnie wróć do motelu, do pokoju z kominkiem i zagadnij stojącego przy oknie George'a Washingtona. W odpowiednich momentach rozmowy wybierz następujące opcje dialogowe:
- Whoa, you're like George Washington!
- I bet you've lost it. You couldn't cut down a tree to save your grandmother.
W efekcie powyższego dialogu, twój rozmówca postanowi ściąć pomalowane przez ciebie drzewo, biorąc je za drzewko wiśniowe. Fakt ten znajdzie swoje odbicie w przyszłości, do której trafiła Laverne, a nasza bohaterka uwolni się w końcu z drzewa, na którym wisiała od momentu feralnej podróży w czasie. UWAGA! Od tego momentu gry masz dostęp do wszystkich trzech postaci, pomiędzy którymi możesz przełączać się w dowolnej chwili poprzez kliknięcie odpowiedniej ikony, znajdującą się w prawej części menu ekwipunku.
Przełącz się na postać Laverne. Znajdziesz się w pomieszczeniu na kształt więziennej celi, wraz z trójką przyszłych krewnych doktora Freda. Zagadnij pilnującego was strażnika i powiedz mu, że nie czujesz się najlepiej, wybierając poniższą opcję dialogową:
- Ooh... I don't feel so good...
- Oooh... I don't feel so good...
Strażnik zaprowadzi cię do doktora, który po krótkich oględzinach uzna, że z pewnością nic ci nie będzie. Kiedy lekarz wyjdzie, będziesz miał okazję do zabrania planszy, opisującej budowę macek (tentacle chart). Po wszystkim wyjdź przez drzwi, a znajdziesz się w futurystycznej wersji dobrze ci już znanego lobby, z charakterystycznym starym zegarem. Kiedy spróbujesz wyjść przez główne drzwi pojawi się macka, a ty znajdziesz się ponownie w więziennej celi. Ponownie porozmawiaj ze strażnikiem, lecz tym razem powiedz mu, że musisz udać się do łazienki, wybierając poniższą opcję dialogową:
- I have to go to the bathroom!
Kiedy wyjdziecie, udaj się ścieżką w prawo aż dotrzesz do kapsuły czasu (Chron-O-John). Wyślij Hoagiemu zabraną z gabinetu doktora planszę, klikając na nią, a następnie na postać Hoagiego.
Przełącz się na Hoagiego, a następnie wróć do motelu i udaj się schodami na piętro. Otwórz drugie drzwi i wejdź do środka, a znajdziesz się w pokoju szwaczki. Powiedz jej, że przyniosłeś nowy wzór flagi (jedyna dostępna opcja), a następnie poprowadź rozmowę w dowolny sposób. Użyj otrzymanej od Laverne planszy (tentacle chart) na leżącym na stole wzorze (pattern), a spowodujesz kolejną ważną zmianę w przyszłości. Flaga amerykańska zastąpiona zostanie bowiem flagą w kształcie macki.
Teraz powróć do postaci Bernarda i po rozmowie z Dr Fredem wejdź po schodach do lobby, a następnie na piętro. Otwórz drugie drzwi. Niestety nie będziesz mógł wejść do środka, gdyż drzwi zablokowane są łańcuchem, a na łóżku siedzi zdesperowany Dwayne z pistoletem przy skroni. Możesz z nim porozmawiać, ale i tak nie uda ci się przekonać go do otwarcia drzwi. Zanim odejdziesz, ze stoliczka przy drzwiach zabierz jednak atrament sympatyczny (disappearing ink).
Teraz otwórz ostatnie drzwi w korytarzu i wejdź do środka. W pokoju spotkasz zieloną mackę. Porozmawiaj z nią w dowolny sposób, a następnie weź leżącą na zestawie stereo kasetę wideo (videotape). Wyjdź z pokoju i udaj się schodami na poddasze. Tam otwórz znajdujące się po prawej drzwi i wejdź do pokoju z oknem, a potem wydostań się przez nie na dach. U dołu masztu dostrzeżesz kołowrotek (crank). Weź go, a następnie przekaż Laverne.
Przełącz się na Laverne i wróć do czekającego przed motelem strażnika. Znajdziesz się z powrotem w celi. Po raz kolejny zagadnij strażnika, mówiąc mu, że źle się czujesz, wybierając poniższą opcję dialogową:
- Ooh... I don't feel so good...
- Oooh... I don't feel so good...
Znajdziesz się ponownie w gabinecie lekarza. Wyjdź z niego i skieruj się do lobby, a następnie do pokoju z kominkiem (drzwi pod bannerem z dziwnymi czerwonymi znakami). Udaj się przez niego na dach. Teraz umieść otrzymany od Hoagiego kołowrotek we właściwym miejscu (crank box) i pchnij go, aby obniżyć powiewającą na maszcie flagę w kształcie macki. Ściągnij flagę (flag) i użyj jej, a Laverne wykorzysta ją w roli kostiumu. Zabierz również kołowrotek (crank), a następnie wróć przez komin na dół i przejdź do lobby.
Przebrany za mackę możesz bezpiecznie przejść obok strażnika i udać się po schodach na piętro. Wejdź w pierwsze drzwi i przełącz się na Hoagiego. Odszukaj w ekwipunku otwieracz do puszek (can-opener), który Hoagie miał od samego początku gry i przekaż go Laverne. Teraz przełącz się z powrotem na Laverne i użyj otrzymany otwieracz na znajdującej się w pokoju kapsule czasu (time capsule), nad którą pracował Thomas Jefferson. Wewnątrz znajdziesz butelkę wina, którą 400 lat wcześniej umieścił tam Hoagie. W międzyczasie jednak wino zamieniło się w ocet winny (vinegar). Weź go i przekaż Hoagiemu, aby ten mógł w przeszłości oddać go Red Edisonowi.
Zdobądź złoto i oddaj składniki Red Edisonowi
Przełącz się na Hoagiego i wróć do pokoju z kominkiem. Na biurku Jeffersona znajduje się złote pióro (gold-plated quill pen) z biurka Jeffersona, ale jeśli spróbujesz je zabrać - zostaniesz zauważony. Porozmawiaj z trzęsącym się z zimna Johnem Hancockiem, wybierając następujące opcje dialogowe:
- Whassup? You cold?
- Why don't you build a fire?
Dalszy przebieg konwersacji nie ma już znaczenia. Z dialogu dowiesz się, że Jefferson nie zamierza rozpalać ognia w kominku chyba, że będzie miał ku temu odpowiedni powód. Musisz więc wymyśleć jak odwrócić uwagę "ojców założycieli" tak, abyś mógł niepostrzeżenie zabrać złote pióro. Wyjdź więc z motelu i podejdź do stojącej przed nim skrzynki pocztowej (mailbox). Po jej otwarciu znajdziesz list (letter) adresowany do Benjamina Franklina. Weź go i przekaż Bernardowi.
Przełącz się na Bernarda i wróć na pierwsze piętro motelu. Przez uchylone drzwi do drugiego pokoju podaj otrzymany list Dwayne'owi, a sprawisz, że ten błyskawicznie wybiegnie z pokoju. Wejdź do środka i podnieś leżący obok łóżka zabawkowy pistolet z flagą (flag gun). Następnie udaj się na dół, do lobby i otwórz drzwi do pokoju z kominkiem. Podejdź do biurka, znajdującego się pod plakatem z Rubber Chickenem (postać z gry The Secret of Monkey Island). Użyj zdobytego przed chwilą pistoletu z flagą na leżącym tam pistolecie-zapalniczce (cigar lighter), celem dokonania podmiany. Wdaj się w rozmowę ze sprzedawcą, podczas której wybierz kolejno:
- Nice cigars!
- Sure, lay one of those Havanan babies on me.
Jeśli zapomniałeś podmienić pistolety, cygaro eksploduje w twarz Bernarda. W przeciwnym razie będziesz mógł je zatrzymać. Przejdź do lewej części pokoju i otwórz kratę (grating), znajdującą się obok kominka. Wróć do sprzedawcy, a na beczce po prawej dostrzeżesz klekotającą sztuczną szczękę (chattering teeth). Jeśli do niej podejdziesz, szczęka zacznie przed tobą uciekać. Postaraj się zagonić ją do otwartej przed chwilą kraty, a będziesz mógł bezpiecznie umieścić ją w swoim ekwipunku. Teraz wyślij wybuchowe cygaro, pistolet-zapalniczkę oraz klekoczącą szczękę do Hoagiego.
Przełącz się na Hoagiego i wróć do pokoju z kominkiem. Sprezentuj cygaro (exploding cigar) Georgowi Washingtonowi i poczekaj aż eksploduje, pozbawiając go zębów. Następnie wręcz mu klekotającą szczękę. Widząc szczękającego zębami Washingtona, Hancock i Jefferson postanowią rozpalić ogień w kominku uznając, że ich kompanowi jest zimno. Kiedy w pokoju zrobi się ciepło, podnieś upuszczony przez Hancocka koc (blanket) i ze względu na ogień w kominku udaj się tym razem po schodach na poddasze. Wyjdź przez okno na dach i użyj zdobytego przed chwilą koca na kominie (chimney). Dym cofnie się do pokoju z kominkiem, a trójka "ojców założycieli" ewakuuje się na zewnątrz. Teraz możesz spokojnie zejść na dół i zabrać z biurka złote pióro Washingtona (gold-plated quill pen).
Teraz, gdy masz już wszystkie składniki potrzebne do stworzenia super-baterii, wróć przez stary zegar do laboratorium Red Edisona i oddaj mu olej (oil), ocet winny (vinegar) oraz zdobyte przed chwilą złote pióro. Kiedy wynalazca zakończy pracę, weź opracowaną przez niego baterię (battery).