Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - poradnik do gry

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady ogólne | Command & Conquer 4 Tyberyjski Zmierzch poradnik Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019


  • Rozpoczynając zabawę, wybierasz swoje MCV (Mobile Construction Vehicle, inna nazwa: Crawler). Do dyspozycji masz trzy rodzaje tego pojazdu - ofensywne, defensywne i wsparcie. Ofensywne MCV ma to do siebie, że wzywa na pole bitwy ciężkie pojazdy, które świetnie sprawdzają się w szturmach i walkach naziemnych. MCV defensywne szkoli piechociarzy i umożliwia wznoszenie struktur defensywnych, takich jak bunkry czy wieżyczki strzelnicze. Tego typu arsenał świetnie się sprawdza zwłaszcza w walce przeciwko lotnictwu. Ostatni typ MCV zapewnia wsparcie w postaci maszyn latających i wozów przeciwlotniczych. Decydując się na MCV wsparcia możesz wykonywać szybkie i sprawne ataki z powietrza, lecz Twoje zdolności przechwytywania budynków są mocno ograniczone;
  • Zawsze staraj się mieć w swojej armii 2-3 inżynierów. Taka ekipa może naprawiać Twoje pojazdy naziemne, co zdecydowanie wydłuża żywotność Twoich jednostek na polu bitwy. Pamiętaj, że inżynierowie nie potrafią naprawiać maszyn latających. Do tego celu służą jednostki typu Spanner (po stronie GDI) lub Scalpel (po stronie Nod);
  • W miarę możliwości przejmuj wszystkie napotkane po drodze budynki. Artyleria, działa przeciwlotnicze, dodatkowe strefy lądowania dla MCV i inne - tak naprawdę nigdy nie wiadomo, kiedy może Ci się to wszystko przydać. A już na pewno lepiej żeby wróg nie miał tych wszystkich zabawek w swoich rękach. Pamiętaj, że tylko jednostki naziemne mogą przejmować budynki;
  • Wrogie jednostki naziemne pozostawiają po sobie tzw. znajdźki w postaci zielonych lub niebieskich skrzynek. Jeżeli jedna z Twoich jednostek zbierze zieloną, jej poziom doświadczenia wzrośnie o 1, dzięki czemu będzie lepiej strzelać i zyska na wytrzymałości (na najwyższym poziomie dodatkowo uzyska zdolność regeneracji). Jeżeli zbierze niebieską, dostanie ulepszenie do uzbrojenia. Co więcej, zebranie jakiejkolwiek skrzynki przywraca część energii. Niekiedy możesz natknąć się na stacje generujące niebieskie i zielone skrzynki. Odwiedzaj je kiedy tylko możesz;
  • Zbieraj porozrzucane po mapie kryształy. Czerwone i zielone dodają Ci punktów, które możesz potem wydawać na ulepszenia dla swoich jednostek. Zebranie czerwonego kryształu dodaje punkty natychmiastowo, natomiast zielone trzeba jeszcze przenieść w pobliże swojego MCV, by móc czerpać z niego korzyści. Istnieją jeszcze niebieskie kryształy. Te, po zebraniu, mogą zostać zdetonowane, najlepiej w pobliżu wrogich jednostek. Pamiętaj, że jednostka przewożąca niebieski lub zielony kryształ porusza się zauważalnie wolniej;
  • Jeżeli wrogie jednostki wjadą do Twojej strefy lądowania MCV, nie przejmuj się tym zbytnio. Jeśli każesz MCV wylądować na przeciwnikach, siła uderzenia zniszczy wrogów i będziesz mieć spokój;
  • Staraj się w pierwszej kolejności inwestować w zdolności dotyczące najszerszej grupy jednostek. Są to: poprawa celności (Accuracy Boost), poprawa szybkości (Speed Boost), poprawa zasięgu (Range Boost) i poprawa przeładowania (Refire Boost). W następnej kolejności wykup drugi poziom zaawansowania technicznego (Tier II). Dalsze wybory uzależnione są od rodzaju wykorzystywanych przez Ciebie jednostek. Osobiście bez problemu dawałem sobie radę w kampanii bez dodatkowych zdolności;
  • Inżynierowie są stosunkowo tani i potrafią wskakiwać na klify dzięki plecakom odrzutowym. Dzięki temu są świetnymi zwiadowcami i zbieraczami czerwonych kryształów.