Walka | Lot | Comanche 4 poradnik Comanche 4
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Walka
Cała filozofia walki sprowadza się do wystrzelenia w jak najkrótszym czasie jak największej liczby rakiet. I to byłoby na tyle, jeśli oczywiście grasz na najłatwiejszym poziomie trudności. I nie potrzeba zbytnio się gorączkować - zastosowanie się do tej zasady gwarantuje zwycięstwo. Co jednak zrobić, gdy chcemy pograć w "zaawansowaną" strzelaninę?
Namierzanie przeciwnika - dlaczego muszę podchodzić tak blisko?
Otóż w Comanche'u z numerkiem 4 zmieniono i ten aspekt rozgrywki. Ogólna zasada jest prosta - im większy cel, tym z większej odległości można go namierzyć. Warto o tym pamiętać, bo choćby taki żołnierz to dla radaru zbyt mały cel do wykrycia z daleka, a ów cel nie ma już takich ograniczeń, jak Ty. Jeśli zostałeś namierzony i nie wiesz, z czym masz do czynienia - jesteś w opałach. Na radarze różne cele oznaczane są specjalnymi znakami: ludzie to krzyże, samoloty i helikoptery to trójkąty, a pojazdy naziemne - kwadraty. Ten specyficzny podział ułatwia orientowanie się w każdej sytuacji.
Technika poprawnego otwierania ognia
Kolejne, wydawałoby się, proste zagadnienie. Jednak przed oddaniem strzału należy zwrócić na kilka czynników. Pierwszy, to pochylenie śmigłowca - jeśli jest ono zbyt duże, to rakiety nie namierzą celu (zamiast koloru zielonego cel będzie oznaczony białym). To samo tyczy się działka, jednak w przypadku rakiet Hellfire należy zwrócić uwagę na inny aspekt. Chodzi tutaj o rozwalanie się rakiet na drzewach, budynkach czy po prostu na podłożu. To jest także wina zbytniego przechylenia śmigłowca, przez co rakiety zamiast wzbić się w powietrze, lecą najpierw w dół. Staraj się podnosić dziób podczas strzelania, szczególnie rakietami Stinger, gdyż to one przejawiają największą tendencję do rozbijania się na przeszkodach, zamiast na celu. Jeśli masz przewagę wysokości nad przeciwnikiem, nie wolno analogicznie podnosić dzioba, tylko nawet trochę go pochylić.
Omijanie wrogiego ostrzału - manewry unikowe
Kiedy zostaniesz namierzony przez wrogi czołg lub wyrzutnie rakiet (lub przez człowieka z bazooką czy karabinem maszynowym), na radarze pojawi się czerwona linia. Można dzięki niej odczytać, gdzie znajduje się ów obiekt i patrząc na własny radar - czy jest w jego zasięgu. Kiedy przeciwnik odpali rakietę, wtedy pojawi się żółta linia (tą dodano w patchu!), informująca o nadlatującej rakiecie. Aby ją ominąć, musisz wykonać szybki manewr - tzw. manewr unikowy. Najlepszym wyjściem jest szybki lot o kursie prostopadłym do kursu nadlatującej rakiety (czyli musisz ją mieć z boku - nie z tyłu lub z przodu) połączony w wyrzuceniem flar (klawisz F).