Civilization 7 - poradnik do gry

Find your way through the crisis. Civilization 7 poradnik to najlepsze porady na start, opisuje mechaniki rozgrywki oraz zawiera liczne praktyczne porady do rozwijania państwa, budowania, zarządzania.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści
Civilization 7 - poradnik do gry

Civilization 7 - poradnik do gry

Our Sid Meier’s Civilization 7 Guide is a collection of helpful information on the game from the Firaxis Games studio. We have prepared many tips for you. For example, we explain how to create trade routes, where to find distant lands or how to get more codices. Of course, it is not all. If you stumble upon a poorly explained feature, there is a great chance that we have covered it in our guide.

Sid Meier’s Civilization 7 tips and tricks

  1. Gather as many happiness points as possible in each city. While at the beginning it may look like you have enough or even too many of them, later into the age an event called crisis starts, which can lower your happiness greatly.
  2. Send scouts in every direction to quickly discover interesting resources and ideal places to build your next towns.
  3. Think twice before you build anything. The game introduces dependencies between various buildings and terrain… but you can’t destroy structures.
  4. Attack with archers first. It is quite an obvious thing, but nevertheless, let’s emphasize it. Thanks to that your melee units will be able to lose less HP.
  5. Don’t build your towns too far away from each other. Thanks to that, you will be able to maintain a relatively small army and protect settlements at the same time. Using the saved money, you will be able to boost your economy.
  6. Pick your fights. It is not a good idea to be surrounded by enemies. Try to befriend some other grand nations and neutral cities. If you must/want to fight, try to have opponents from the one part of the continent. It will allow you to focus your defense on strategic points.
  7. Don’t forget to distribute resources and codices between cities. They give powerful bonuses.
  8. Befriending neutral cities is often more profitable than destroying them. Remember though that they disappear between ages if not annexed.
  9. You can’t reach distant lands before reaching the second age.
  10. Army commanders, while pricy at the beginning, are a great way to organize your army. Use them.

Below you will find a list of answers to the most frequently asked questions.

Damian Gacek

Autor: Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

Sid Meier's Civilization VII

Cywilizacja 7

Sid Meier's Civilization VII
PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 11 lutego 2025
Sid Meier's Civilization VII - Encyklopedia Gier
4.8

GRYOnline

4.5

Gracze

4.8

Steam

8.0

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl