Interfejs | Podstawy Champions of Anteria poradnik Champions of Anteria
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Interfejs
Gra Champions of Anteria wymaga od Ciebie działań zarówno na mapie strategicznej, jak i na mapie trybu przygodowego. Oba tryby gry znacząco się od siebie różnią i wymagają innych sposobów zarządzania. Na mapie świata, możesz podbijać koleje terytoria i bronić swoje włości, w tle rozbudowując swoją wioskę. Natomiast tryb przygodowy rozpoczyna się wtedy, gdy grupa bohaterów zostaje wydelegowana do misji. Każdy z ekranów posiada różniący się od siebie interfejs i nowe funkcje, których szczegółowy opis znajdziesz poniżej.
Mapa świata
1 - Menu gry
Otwiera menu gry, z którego możesz wybrać opcje, czy też opuścić grę.
2 - Licznik dni
Pokazuje ile dni upłynęło od rozpoczęcia rozgrywki. Po naciśnięciu na licznik, otworzy się dziennik, który m.in pokaże przychody surowców w danych dniach i liczbę posiadanych terytoriów.
3 - Poziom frakcji
Pokazuje jaki jest poziom Twojej frakcji. Poziom frakcji rośnie w miarę wydawania punktów uznania w drzewku zdolności. Jest to jednocześnie poziom doświadczenia na którym znajdują się Twoi bohaterowie.
4 - Dostępne zasoby
Pokazuje jakimi zasobami dysponujesz, a po najechaniu na daną ikonkę, szacuje ich dany przyrost. W grze dysponujesz następującymi zasobami: włościanin (liczba mieszkańców), materiały budowlane, uznanie, złoto, materiały: ognia, metalu, natury, błyskawicy i wody.
5 - Ekwipunek
Otwiera ekran z ekwipunkiem dostępnym dla Twoich bohaterów.
6 - Ekran wioski
Otwiera ekran zarządzania Twoją wioską.
7 - Faktoria handlowe i fortyfikacje
Otwiera ekran zarządzania faktoriami handlowymi i fortyfikacjami.
8 - Zburz faktoria handlowe /fortyfikacje
Niszczy wybudowane faktoria handlowe i fortyfikacje.
9 - Koniec tury
Kończy obecną turę i przechodzi do kolejnej.
10 - Twoje włości
Twoje włości są otoczone kolorem niebieskim i powodują generowanie dodatkowych zasobów.
11 - Wrogie terytorium
Jest to terytorium, które możesz podbić i zdobyć dodatkowe nagrody. Po naciśnięciu na dany teren, zostanie wyświetlony krótki opis misji i nagrody za jej wypełnienie.
Wioska
1 - Dostępne zasoby
Pokazuje zasoby, którymi dysponujesz. Po najechaniu, ukaże się wskaźnik ich przyrostu.
2 - Ekwipunek
Otwiera dostępny ekwipunek dla Twoich bohaterów.
3 - Opcje gry
Wyświetla opcje gry.
4 - Licznik dni i poziom frakcji
Pokazuje ile dni upłynęło od rozpoczęcia rozgrywki. Po naciśnięciu, otwiera dziennik.
Pokazuje obecny poziom Twojej frakcji i bohaterów.
5 - Panel budowania
Otwiera panel budowania, z którego możesz wybrać budynki i nakazać ich budowę w mieście. Dostępne są budynki: ogólne, producentów materiałów budowlanych oraz generujące materiały: ognia, metalu, natury, błyskawicy i wody. Po wyborze budynku, zostaną przedstawione dostępne pola w których możesz dokonać konstrukcji.
6 - Burzenie budynków
Pozwala wybrać dane budynki i je niszczyć. Pozwala to zwolnić miejsce na budowę innych konstrukcji.
7 - Panel wytwarzania
Możesz tutaj zlecać wytwarzanie dodatkowego sprzętu i wyposażenia dla swoich bohaterów.
8 - Ekran technologii
Wyświetla dostępne technologie, które możesz opracować, by zyskać dostęp do nowych budynków czy umiejętności.
9 - Panel bohaterów
Możesz tutaj przeglądać dostępnych bohaterów i ich szkolić.
10 - Powrót
Powracasz na mapę świata
11 - Informacje o danym obszarze/budynku
Wyświetla dodatkowe informacje o danym sektorze lub wybranym budynku. Możesz tutaj sprawdzić, w czym się dany obszar specjalizuje, ile generuje zasobów czy jak wiele budynków możesz tam zbudować.
Tryb przygodowy
1 - Bohaterowie
Po naciśnięciu, pozwala wybrać danego bohatera. Najeżdżając na dany portret, możesz uzyskać informacje o danej jednostce: zdrowiu, mocy, obronie i żywiole którym włada.
2 - Pasek przedmiotów
Możesz z niego wybrać przedmioty i użyć je, by ułatwić sobie ukończenie misji. Kluczowe są m.in fiolki odnawiające zdrowie.
3 - Pasek umiejętności
Pokazuje jakimi umiejętnościami dysponuje dana postać i pozwala je wybrać.
4 - Pauza
Możną ją również aktywować spacją. Zatrzymuje rozrywkę i pozwala zaplanować akcje Twoich bohaterów.
5 - Komenda ataku/marszu
Po naciśnięciu, wydajesz komendę danemu bohaterowi, by zaatakował konkretny cel lub udał się we wskazane miejsce.
6 - Koło żywiołów
Po wybraniu lub najechaniu danej jednostki, pokazuje do jakiego żywiołu jest ona przypisana. Ponadto służy przypomnieniu jak wygląda zależność pomiędzy wszystkimi żywiołami.
7 - Ekran postaci
Wyświetla informacje o danej postaci, która została podświetlona.
8 - Cele misji
Pokazuje cele misji, które są konieczne by ją ukończyć z powodzeniem. Oprócz głównych zadań, przedstawia również zdania poboczne i ukryte.
9 - Mapa obszaru
Przedstawia mapę obszaru danej lokacje, a znaczniki na mapie przedstawią rozmieszczenie celów, przeciwników i Twoich bohaterów.