Wigory | Podstawy rozgrywki | BioShock Infinite Burial at Sea poradnik BioShock: Infinite - Burial at Sea - Episode One
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Wigory/plazmidy - czyli w skrócie - podstawowe umiejętności postaci służące w walce i ingerujące w niektóre elementy otoczenia, wykorzystując do użycia sole. Trzymając klawisz dłużej możesz postawić pułapkę z danego wigoru (zużywa więcej soli). W dodatku posługiwać możemy się czterema wigorami:
Diabelski Pocałunek
Diabelski Pocałunek posiadasz od początku. Pozwala ci podpalać wrogów, rozlane plamy benzyny oraz wysadzać w powietrze wybuchowe beczki. Szczególnie skuteczna umiejętność w walce z Mroźnymi Genofagami.
Ulepszenia:
- brak
Opętanie
Opętanie jest także umiejętnością podstawową postaci. Pozwala ci na chwilowe zwrócenie przeciwnika na swoją stronę. Umiejętność ta przydaje się także przy uzyskiwaniu pieniędzy z automatów, na których możemy ją zastosować, by uzyskać trochę monet.
Ulepszenia:
- Tańsze Opętanie - Obniża ilość EWY potrzebną do użycia opętania.
Dziadek Mróz
Dziadek Mróz jest plazmaidem fabularnym, wymaganym do ukończenia gry. Uzyskujasz go w 4 rozdziale po pokonaniu Mroźnego Genofaga. Użycie polega na zamrożeniu przeciwnika na krótki okres czasu przy jednoczesnym zwiększeniu jego podatności na twoje ataki. Poza walką możesz go użyć do zamrożenia tryskającej wody do zbudowania mostu oraz wody stojącej, przy czym wszyscy stojący w niej wrogowie również zostaną zamrożeni.
Ulepszenia:
- Zimowa Modyfikacja - Dodaje efekt obszarowy do pocisku, który może zamrozić wielu przeciwników,
- Zimowe Wzmocnienie - Wydłuża okres zamrożenia.
Elektryczny Dżokej
Elektryczny Dżokej jest umiejętnością nabytą. Znajdziesz go na 2. Poziomie Pawilonu w rozdziale 4 w sklepie Fontaine Plasmids. Pozwala on sparaliżować wroga elektrycznym atakiem na chwilowy okres czasu, uniemożliwiając mu ruch i atak. Jego wysoka skuteczność sprawdza się szczególnie przy ataku wieżyczek strzelniczych. Pozwala także uruchamiać iskrzące przełączniki. W wodzie poraża wszystkich przeciwników, którzy w danym momencie się w niej znajdują.
Ulepszenia:
- Wzmocnienie Rażenia Łańcuchowego - Błyskawica może przeskakiwać z jednego przeciwnika na drugiego,
- Tarcza Elektrycznego Dżokeja - Chybione ataki odbiją się w kierunku wroga i mogą go trafić.
Wierzgający Koń
Ów plazmid znajdziesz na początku rozdziału piątego, za naelektryzowaną wodą przy oknie. Pozwala on unosić wrogów w powietrze i uniemożliwia im ruch oraz atak.
Ulepszenia:
- Wzmocnienie Wierzgania - Dodaje możliwość przeskakiwania efektu z jednego przeciwnika na drugiego,
- Koński Magnes - Przeciwnicy pod wpływem tego plazmidu będą się do siebie zbliżać.