Ogólnie o mapach w B2K | Mapy Battlefield 3 Powrót do Karkand Battlefield 3: Powrót do Karkand poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Ogólnie o mapach w B2K
W Powrocie do Karkand dostajemy 4 nowe mapy. Ich ogólne założenia są takie same jak w wersji podstawowej BF3, jednak w Podboju wszystkie 4 mapy znacząco różnią się pod względem rozpoczęcia rundy. W BF3 na każdej mapie flagi są początkowo neutralne i każda z drużyn ma swoją bazę (rozstawienie). W mapach B2K nie ma neutralnych flag na początku rundy. W zależności od mapy, flagi mogą być albo po równo rozdzielone miedzy strony konfliktu, albo jedna ze stron rozpoczyna mając kontrolę nad wszystkimi flagami. Z założenia, taka drużyna nie ma własnej bazy, może za to od razu korzystać ze wszystkich punktów odrodzeń.
Towarzyszy temu również inna zmiana. W BF3 każdy zespół startował z równą ilością kuponów. W B2K ilość kuponów dla danej drużyny różni się w zależności od tego, która z drużyn początkowo ma więcej flag. Z założenia, na początku więcej kuponów ma ten zespół, który ma w posiadaniu mniej flag lub nie kontroluje żadnych.
Taka zmiana dynamiki rozgrywki powoduje, że oba zespoły są od pierwszych chwil zmuszone do podejmowania szybkich działań. Zmienia to również nieco warunki wygranej podczas rundy. Drużyna, która nie posiada własnej bazy, przegrywa w momencie, gdy przeciwnik przejmie wszystkie flagi (a wszyscy obrońcy nie żyją) - nawet, jeśli ma jeszcze duży zapas kuponów. Dzieje się tak, ponieważ najzwyczajniej w świecie, gracze nie mieliby się gdzie odrodzić. Dlatego dołączanie do drużyn podczas takich rund staje się wyjątkowo ważne, aby móc się odrodzić w pobliżu żywego członka drużyny i spróbować przejąć choć jedną flagę.