Sekwencja 1 | Wątek główny w Assassin's Creed Liberation poradnik Assassin's Creed: Liberation HD
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Sekwencja 1
Only a Nightmare
Grę rozpoczynasz krótkim prologiem, w którym kierujesz bohaterką będącą małą dziewczynką. Podążaj za uciekającym kurczakiem. Kolejno po cutscenie kieruj się w stronę świecących punktów zaznaczonych na radarze w dolnym lewym rogu.
Zaraz po wykonaniu kolejnego polecenia znalezienia matki - świecącej w białym kolorze postaci - i naciśnięciu klawisza interakcji zostajesz przeniesiony do czasu, gdy dziewczynka jest już dorosła i rozpoczynasz przygodę walką sześcioma przeciwnikami.
Wykonuj polecenia podane na ekranie, używając podanych klawiszy. Wykonaj kolejno parowanie, atak, kontratak. Pozostałych trzech wyeliminuj używając wcześniej poznanych ciosów.
New Orleans by Night
Po prologu rozpoczynasz sekwencję pierwszą na dachu budynku. Kieruj się do pierwszej misji idąc w stronę zielonego znacznika na radarze. Przy gołębniku naciśnij klawisz interakcji. Możesz także w dowolnym czasie rozpocząć zwiedzanie mapy nim przystąpisz do wykonywania kolejnych misji.
Po rozpoczęciu misji i wysłuchaniu celów udaj się na szczyt wieży katedry Saint Louis idąc w kierunku wskazanym przez oznaczone białe punkty.
W przebieralni możesz zmienić wygląd postaci wybierając jedno z dostępnych zestawień. Zmiana wyglądu pozwala ukryć tożsamość przed będąc ściganym, charakteryzuje zachowanie postaci oraz warunkuje możliwości interakcji i wykonywania różnych typów misji.
Po zmianie przebrania idź do następnego punktu oznaczonego na radarze.
A Slave in Trouble
Idź do gramy głównej. By przedostać się dalej ukryj się w jadącym wozie z sianem.
By ominąć strażników musisz wtopić się w tłum - uda ci się to, jeśli będziesz nieść skrzynkę. Musisz uważać na strażników. Jeśli będziesz zwracać jego uwagę np. atakując go, czy nawet jedynie wbiegając w któregokolwiek, zostaniesz przez niego zaatakowany oraz przez pozostałych strażników widzących zajście. Przejdź do kolejnego punktu misji - grupki ludzi przy ognisku.
Wespnij się kolejno na wieżę rezydencji, by mieć lepszy pogląd na okolicę i móc zlokalizować zaginionych niewolników. Na wieży przejdź na belkę i dokonaj synchronizacji klawiszem akcji. Następnie podejdź pod drzwi stodoły zaznaczone na minimapie.
W dalszym etapie musisz rozprawić się z trzema tym razem uzbrojonymi przeciwnikami. Samouczek poinstruuje cię jak dokonać rozbrojenia przeciwnika (kontratak, po czym klawisz rozbrojenia). Mając broń w ręku, pozbądź się pozostałych przeciwników. Zwracaj szczególną uwagę na kontrataki, gdy nad przeciwnikiem pojawia się czerwony znacznik. Po walce wyjdź otwórz drzwi.
The Safe House
Po cutscenie pierwszą czynnością jaką musisz wykonać jest zerwanie plakatu. Plakaty są widoczne, gdy postać jest poszukiwana. Zrywając je zmniejszysz poziom rozgłosu. Poziomy są niezależne dla każdego kostiumu i równie niezależnie następuje jego wzrastanie. Udaj się teraz do sklepu.
W sklepie masz możliwość zakupienia stroju podróżnego. Potwierdź zakup po czym wróć do rezydencji.
Taking Care of Business
Pełna synchronizacja: nie zabij nikogo.
Znajdziesz się w porcie. Wejdź przez podświetlone drzwi do magazynu. Po obejrzeniu przerywnika podążaj niezauważenie za mężczyzną oznaczonym ikonką nad głową. Nie możesz go zgubić, ale również zostaniesz wykryty znajdując się zbyt blisko przez dłuższą chwilę, co zakończy zadanie niepowodzeniem.
Po wykonaniu zadania kolejnym jest przekupienie strażników pilnujących statku. Podejdź do nich i zapłać im używając przycisku akcji. Wejdź na pokład.
Będąc w stroju damy dworu możesz oczarowywać niektórych mężczyzn. Będą oni za tobą podążać, gdzie możesz wciągnąć ich w pułapkę. Przetestuj teraz tą funkcję używając klawisza akcji. Oczarowanie będzie powoli spadać, dlatego by przedłużyć efekt ponownie wciśnij klawisz akcji.
Father's Troubles
Pełna synchronizacja: oczaruj przynajmniej jednego strażnika.
Podejdź teraz do beczek i użyj klawisza akcji, by rozpocząć działanie. Kolejno użyj Eagle Vision (Sokoli Wzrok), by znaleźć poszlaki. Zaznaczone są kolorem żółtym - tu: w postaci śladów butów. Używaj kolejno Sokolgo Wzroku w obszarach zaznaczonym kolorem zielonym na radarze.
Kolorem czerwonym w tym trybie zaznaczeni są wrogowie: strażnicy, ale także przestępcy, którzy będą chcieli cię okraść. Możesz ich ominąć lub zlikwidować, by jednak osiągnąć pełną synchronizację trzymaj od nich dystans.
Uwiedź teraz strażnika, by móc wejść do magazynu. Poszlaką są skrzynie przy lewej ścianie.
Udaj się w trzecie miejsce, gdzie jako poszlakę znów zlokalizujesz skrzynie. Następnie skontaktuj się z Maxentem.
The Key to the Problem
Osiągnięcia: My 1st Dressing Chamber
Udaj się teraz do drzwi magazynu, żeby rozpocząć kolejną misję. Zadania są oznaczone na radarze wykrzyknikiem. Po filmiku przejdź do wskazanego miejsca i kup Przebieralnię stając przy wejściu i naciskając klawisz akcji. Zakup odblokowuje osiągnięcie My 1st Dressing Chamber. Kolejno wejdź do środka i zmień przebranie na Niewolnicę.
Przejdź teraz do kolejnego celu misji, gdzie musisz śledzić kolejną postać. Po dojściu przez cel do miejsca spotkania nastąpi przekazanie drugiej postaci klucza, który musisz ukraść.
By móc dokonać kradzieży, twój poziom rozgłosu musi być na poziomie zero. Podejdź niezauważenie do postaci od tyłu i stojąc za plecami naciśnij klawisz akcji, by dokonać kradzieży. Po udanym wykonaniu czynności przejdź do kolejnego punktu misji. Będziesz musiał dostać się teraz do dworu gubernatora. Możesz tego dokonać na dwa sposoby:
The Colony's Good
Pełna synchronizacja: dostań się do dworu jako Dama lub Niewolnica, zabij gubernatora używając muszkietu.
a) Dostań się do dworu jako Niewolnica
Jako Niewolnica udaj się na najwyższy dach budynku od południowej bramy, skąd możesz przeskoczyć na bramą na dach sąsiedniego budynku. Pamiętaj, że w tym przebraniu oraz przy fakcie, że jesteś w czerwonej strefie będziesz łatwiej identyfikowany, gdy zwrócisz na siebie uwagę. Zeskocz kolejno z budynku i przejdź spokojnie do drzwi oznaczonego budynku.
Wewnątrz budynku musisz zachowywać się równie ostrożnie. Znajdź biuro gubernatora na piętrze. Możesz obezwładniać przeciwników zachodząc ich po cichu za plecami używając klawisza ataku. Po drodze spotkasz trzech strażników.
Wyeliminuj gubernatora. Gdy zginie, pozostali atakujący cię strażnicy znikną. Jeśli wcześniej przejmiesz muszkiet dowolnego przeciwnika klawiszem rozbrojenia lub po śmierci ofiary podnosząc z podłogi klawiszem akcji i za jego pomocą zabijesz gubernatora, uzyskasz wymagany punkt do pełnej synchronizacji. Finalnie, wydostań się z dworu i poza strefą ukryj się przed strażnikami.
b) Dostań się do dworu jako Dama
Jako Dama możesz przejść obok strażników po dokonaniu opłaty. Jednak wewnątrz strefy nadal możesz być zaatakowany, gdy zaczniesz wzbudzać podejrzenia. Skieruj się do wskazanych drzwi do budynku.
Wewnątrz możesz unieszkodliwić przeciwników zachodząc ich od tyłu, ewentualnie wcześniej oczarowując.
Wyeliminuj gubernatora. Gdy zginie, pozostali atakujący cię strażnicy znikną. Jeśli wcześniej przejmiesz muszkiet dowolnego przeciwnika (rozbrojenie) i za jego pomocą zabijesz gubernatora, uzyskasz wymagany punkt do pełnej synchronizacji. Finalnie, wydostań się z dworu i poza strefą ukryj się przed strażnikami.
The Escape
Wyjdź teraz poza bramę miasta - czekać tam na ciebie będzie trzech strażników. Zgodnie z instrukcjami samouczka wykonaj Chain Kill, by wyeliminować w szybki sposób wszystkich wrogów - w trybie zatrzymanego czasu oznacz wrogów i zatwierdź przyciskiem akcji.