Among Us: Porady na start Among Us poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2020
Na tej stronie poradnika do Among Us przeczytasz o najważniejszych poradach na start dla graczy, którzy zaczynają swoją przygodę z tym tytułem.
- Zacznij grę szybciej od innych
- Impostor nie zabije cię od razu
- Jeśli widzisz martwego gracza, zgłoś to jak najszybciej
- Udawaj, że robisz zadania...
- ... jednak nie wszędzie
- Sabotując, nie stój przy kamerach i innych graczach
- Do powstrzymania awarii potrzebni są dwaj gracze
- Uważaj na kamery
- Jeśli nie jesteś pewien, kto jest Impostorem, wykonaj skip vote
- Tylko Impostorzy mogą korzystać z vents
- Możesz zwołać graczy bez zgłaszania martwego gracza
- Przy remisie nikt nie ginie
Zacznij grę szybciej od innych
Możesz pominąć animację rozpoczęcia gry, klikając gdy animacja ta się pojawi, aby o wiele szybciej zacząć rozgrywkę. Pozwoli ci to ruszać się przed innymi graczami i zająć dobrą pozycję dla ciebie.
Impostor nie zabije cię od razu
Grając jako Crewmate, pamiętaj, że zaczynając rundę, Impostorzy mają 10-60 sekundowy cooldown na zabicie innego gracza. Przez ten czas jesteś bezpieczny. Wszystko zależy od ustawień jakie gracze wybiorą na serwerze. W zależności od tego, jaki czas ustawiliście, gdy będzie on bliski końca cooldownu, idź do innych graczy, aby chociaż trochę czuć się bezpieczniej, potencjalnie posiadać alibi na to, co robiłeś przez ten cały czas. Możesz również w tej chwili natknąć się ciało innego gracza. Cooldown jest w fazie odnowienia za każdym razem, gdy skończy się narada.
Jeśli widzisz martwego gracza, zgłoś to jak najszybciej
Gdy zauważysz ciało, lepiej od razu wcisnąć przycisk report i zwołać innych graczy na naradę. Jeśli nie zgłosisz ciała, a ktoś zauważy, że wychodziłeś z pokoju, gdzie się ono znajdowało, lub co gorsza, zobaczy cię w pokoju z ciałem, wiedz, że jesteś wtedy głównym podejrzanym i masz nikłe szanse, aby się wybronić przed oskarżeniami. Pamiętaj, że Impostor może również zgłosić ciało i udawać, że to nie on zabił innego gracza!
Udawaj, że robisz zadania...
Jako Impostor możesz udawać, że wykonujesz zadania. Wystarczy, że podejdziesz do danego przedmiotu/urządzenia i będziesz przy nim stał przez jakąś chwilę. W lewym górnym rogu pojawiają się Fake Tasks, natomiast gdy otworzysz mapę, zobaczysz dzięki wykrzyknikom, gdzie znajdują się twoje zadania, które możesz udawać.
... jednak nie wszędzie
Musisz wiedzieć, że niektóre zadania do wykonania mogą zdradzić to, czy rzeczywiście je wykonujesz, czy tylko udajesz. Przykładem jest chociażby Storage na podstawowej mapie w Among Us. Jeśli Crewmate rzeczywiście robi to zadanie, to po około 5 sekundach powinieneś zauważyć, jak śluza się otwiera, a śmieci wylatują na zewnątrz. Jeśli jest to Impostor i udaje, że wykonuje zadanie, śluza się nie otworzy. Takich przykładów jest nieco więcej, jeśli chcesz się o nich dowiedzieć, odwiedź stronę gdzie nie warto udawać robienie zadań.
Sabotując, nie stój przy kamerach i innych graczach
Jako Impostor możesz sabotować niektóre pokoje. Aby jednak to zrobić, musisz otworzyć mapę, przez co przez chwilę stoisz w miejscu. Jeśli ktoś zauważy cię, że stoisz, a w tym samym momencie odpali się czerwony alarm, który sygnalizuje, że pojawiła się poważna awaria, może pomyśleć, że to ty jesteś Impostorem i zagłosować na ciebie przy kolejnej naradzie.
Do powstrzymania awarii potrzebni są dwaj gracze
Gdy pojawi się czerwony alarm oraz komunikat w lewym górnym rogu na czerwono, oznacza to, że trzeba jak najszybciej trzeba zapobiec awarii. Pojawi się również odliczanie, musicie jak najszybciej udać się w kierunku, gdzie pokazują strzałki, aby nie przegrać. Warto zaznaczyć, że zarówno Crewmate jak i Impostor mogą wykonywać te zadania.
Jednakże należy pamiętać, że do tego zadania potrzebne są dwie osoby. Jeden gracz nie zapobiegnie katastrofie statku. Musicie wykonać to zadanie jak najszybciej, ponieważ gdy timer pokaże zero sekund, Impostorzy wygrają grę.
Uważaj na kamery
W Among Us są pokoje, które pozwalają obserwować pewne lokacje, gdzie znajdują się kamery. Pamiętaj, aby unikać zabójstw w tych pomieszczeniach, gdyż osoba patrząc przez kamerę może złapać cię na gorącym uczynku. Jeśli ktoś patrzy przez kamery, będziesz o tym wiedział, gdyż wtedy dioda kamer będzie świecić się na czerwono. Jeśli kamera się nie świeci, oznacza to, że nikt nie patrzy przez kamery.
Jeśli nie jesteś pewien, kto jest Impostorem, wykonaj skip vote
Podczas zgromadzenia, gdy każdy z graczy wymienia się spostrzeżeniami, gracze mogą głosować na gracza, który według nich jest Impostorem. Co jednak w momencie, gdy poszlak jest za mało, a nie chcecie wyrzucić gracza na darmo? Kliknijcie skip vote. Opcja ta pozwala pominąć turę wyrzucenia kogoś za pokład, dzięki czemu nikt nie ginie. Uważać jednak należy, aby nie nadużywać tej opcji. Bądź co bądź w końcu musicie kogoś wyrzucić, ponieważ jeśli tego nie zrobicie, Impostorzy wybiją wszystkich graczy po jakimś czasie.
Tylko Impostorzy mogą korzystać z vents
W Among Us znajduje się wiele pomieszczeń, które posiadają vents, służą one do ukrycia się lub do szybkiego przemieszczenia się do innego pomieszczenia. Korzystać mogą z nich tylko Impostorzy, dlatego jeśli przyłapiesz jakiegoś gracza na wychodzeniu z vent, masz 100% pewność, że to on jest tym złym.
Możesz zwołać graczy bez zgłaszania martwego gracza
W każdej z map znajduje się pomieszczenie główne, w którym zobaczysz czerwony przycisk. Wchodząc z nim w interakcję, możesz zwołać wszystkich graczy w jednym miejscu, aby przedyskutować to, kto może być potencjalnym zabójcą. Należy jednak pamiętać, że zwołanie graczy skutkuje tym, że po zakończeniu obrad, cooldown ponownie się pojawia, natomiast Crewmates muszą ponownie robić taski, jeśli nie wykonali ich przed zgromadzeniem. Jeśli nie masz niezbitych dowodów na to, kto może być Impostorem, lepiej nie używaj tego przycisku, gdyż możesz zirytować tym graczy, przez co zagłosują na ciebie.
Przy remisie nikt nie ginie
Podczas głosowania może być taka sytuacja, gdzie gracze zagłosują po równo na dwóch innych graczy. W takim wypadku, żaden z graczy nie umrze, a gra będzie się toczyć dalej.