Poradnik do gry - Nowości w dodatku The Titans | Age of Mythology The Titans poradnik Age of Mythology: The Titans
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Nowa nacja dostępna dla graczy - Atlanci (The Atlanteans) dysponujący własnymi bogami, mocami i jednostkami.
Nowa kampania i scenariusze.
Nowe technologie dla trzech nacji z podstawowej wersji gry.
Poprawione i zbalansowane statystyki jednostek.
Większa i bardziej szczegółowa minimapa - można z niej korzystać przy pomocy klawisza TAB w ciągu gry.
Po osiągnięciu nowej epoki, w pobliżu świątyni pojawiają się za darmo nowe jednostki (typ jednostek uzależniony jest od rodzaju wybranego bóstwa).
Zróżnicowanie charakteru gry prowadzonej przez komputerowego przeciwnika w trybie Random Map. Modele gry są następujące:
Standard - domyślny i zbalansowany tryb, w którym przeciwnik koncentruje się na rozbudowie i wejściu w Heroic Age. Atakuje dość rzadko posługując się małymi grupami. Bardzo rzadko buduje mury, ale rozbudowuje wieże.
Random - losowo wybiera model gry przeciwnika.
Attacker - rozpoczyna ofensywę już w Classical Age i utrzymuje wysoką częstotliwość ataków. Wyższy priorytet ma sfera militarna z naciskiem na szybką produkcję dużej liczby słabszych jednostek. Z reguły nie buduje struktur obronnych (wieże, mury).
Conqueror - model gry podobny do poprzedniego, tyle że główny atak przeprowadza w Heroic Age przy użyciu wielkiej i silnej armii.
Builder - koncentruje się na sferze ekonomicznej, w trakcie Classical Age nie buduje żadnych struktur obronnych i tworzy małą armię potrzebną jedynie do elementarnej obrony. W Heroic Age ma bardzo dobrze rozwiniętą ekonomię i dopiero rozpoczyna budowanie armii, przez co przez dużą część gry jest bardzo narażony na szybkie ataki.
Protector - skupia się na ochronie swego terytorium poprzez rozbudowę struktur obronnych (mury, wieże) na bardzo dużym obszarze mapy. Tworzy silną armię, ale nie atakuje do Heroic Age rozbudowując fortyfikacje i ekonomię. Najsłabszy w początkowej fazie gry.
Defender - kładzie nacisk na obronę najbliższych terenów (mały obszar mapy) mocno je fortyfikując. W międzyczasie atakuje małymi oddziałami. Najpóźniej ze wszystkich wchodzi w Heroic Age, ale jest najlepiej przygotowany do walki. Najsłabszy w początkowej fazie gry.
Tytani
Wprowadzenie tej super jednostki pociągnęło za sobą konieczność odpowiedniego zbalansowania trybu gry, dlatego jest ona dostępna dopiero pod koniec rozgrywki. Gracz ma możliwość stworzenia tytana w ostatniej epoce (Mythic Age) dość wysokim nakładem kosztów, ponieważ wcześniej należy mieć odpowiednio rozwiniętą gospodarkę i możliwość ochrony robotników przed przeciwnikiem, który będzie starał się nie dopuścić do pojawienia się tytana.
Wprowadzenie tytana do gry, niezależnie od nacji, wymaga następujących elementów:
- Osiagnięcie okresu mitycznego (Mythic Age).
- W opcjach swego Town Center należy wybrać technologię Secret of the Titans (koszt: 800 meat, 800 wood, 800 gold, 50 favor). Gdy technologia będzie już opracowana, otrzymasz boską moc umożliwiającą postawienie fundamentów Bramy Tytanów (Titan Gate).
- Ustaw Titan Gate w bezpiecznej lokalizacji, gdyż pojawi się na mapie przeciwnika. Możesz być pewny szybkiej reakcji z jego strony, dlatego należy odpowiednią ochronę przygtować wcześniej (mury, wieże, straż).
- Budowa Titan Gate wymaga pracy wielu robotników, im większa ich ilość tym szybciej praca zostanie zakończona. Egipcjanie mogą przyspieszyć budowę dzięki faraonowi i kapłanom Ra.
- Gdy budowa będzie ukończona, pojawi się tytan gotowy do walki.
Nowe technologie dla trzech nacji z podstawowej wersji gry
Beast Slayer Nacja: Greeks Epoka: Mythic Koszt: 250 food, 300 gold, 15 favor Efekt: Jednostki wyjątkowe (unique) otrzymują +50% do ataku podczas walki przeciwko jednostkom mitycznym (myth). Podobnie jak w podstawowej wersji AoM, tak i tu Grecy mogą posiadać maksymalnie czterech herosów podczas bitwy, jednak dzięki tej technologii stają się znacznie sprawniejsi w walce. | |
Axe of Muspell Nacja: Norse Epoka: Heroic Koszt: 100 wood, 250 gold, 10 favor Efekt: Miotacze toporów (Throwing Axemen) otrzymują +200% do ataku przeciwko jednostkom latającym. W podstawowej wersji nacja ta była źle zbalansowana przeciwko jednostkom latającym wroga, przez co jedyna "masowa" jednostka dystansowa (Throwing Axemen) miała duże problemy podczas walki. Axe of Muspell naprawia to niedociągnięcie. | |
Hand of Pharaoh Nacja: Egyptians Epoka: Archaic Koszt: 75 gold Efekt: Kapłani (Priests) mogą przenosić relikty i otrzymują bonus +2 do zasięgu swego działania. Wcześniej jedyną egipską jednostką mogącą przenosić relikty był faraon (Pharaoh), teraz kapłani mogą być wysyłani wgłab mapy w ich poszukiwaniu. | |
Heroic Fleet Nacja: wszyscy Epoka: Classical Koszt: 200 wood, 200 wood, 15 favor Efekt: Statki otrzymują bonus +50% do ataku przeciwko mitycznym jednostkom. Kolejna poprawa, dzięki której zwykłe jednostki morskie mają teraz szansę przeciwko mitycznym. |