Unikanie wrogich rakiet i ostrzału wroga w Ace Combat 7 Ace Combat 7 - poradnik, porady
Eject! Eject! W Ace Combat 7: Skies Unknown nie ma niestety opcji katapultowania, dlatego za wszelką cenę nie możesz dać się zestrzelić. Na tej stronie dowiesz się jak unikać wrogich rakiet oraz ognia z działek przeciwlotniczych.
Ostatnia aktualizacja: 21 stycznia 2019
Kiedy wszystko na ekranie zmienia kolor na czerwony, a w uszach słyszysz alarmowy dźwięk oznaczający odpalenie kierowanego pocisku w Twoim kierunku, masz jeszcze kilka możliwości, by nie dać się uszkodzić. Unikanie rakiet i ognia wroga można podzielić na:
Aktywne
Uniki aktywne to wszelkie manewry jakie wykonujesz, by rakieta straciła namierzenie. W Ace Combat 7: Skies Unknown wystarczy zwykle chwila manewrów z ciasnymi skrętami, by alarm się wyciszył. Problemem jest jedynie fakt, że wróg będzie odpalał pociski co chwila. Pamiętaj, że rakiety w twoim kierunku pojawią się zarówno z powietrza, jak i z naziemnych wyrzutni SAM.
Generalnie większość manewrów z twojej walki kołowej, by wejść przeciwnikowi na ogon, będzie równocześnie unikami przed rakietami wroga. Zmartwieniem zaczyna być każdy nadlatujący pocisk, kiedy ilość Twoich uszkodzeń zbliża się do 100 procent.
Unikanie ognia z działek przeciwlotniczych (AAA) nie jest zbyt trudne. Wystarczy nie przelatywać nisko i wolno nad nimi. Jeśli już nie mamy wyjścia, zróbmy to szybko i zmieniając co chwila kierunek lotu.
Pasywne
Uniki pasywne to wszystko to, co dzieje się bez twojego udziału, by zmylić rakiety. Na pierwszym miejscu są tu zestawy flar i pasków folii (chaff & flare) wystrzeliwanych za samolotem. Zachowaj je jednak na czarną godzinę, bo w każdym samolocie bez wyjątku dysponujesz zaledwie kilkoma sztukami takich zestawów.
Inne metody zmniejszające szansę na zestrzelenie nas to części montowane w samolocie. Niektóre z nich zwiększają poziom niewykrywalności stealth, np. zakłócacz (Onboard Self-Defense Jammer). Automatyczna gaśnica (Automated Fire Extinguisher) natomiast zawsze naprawi nasz samolot do poziomu 50 procent uszkodzeń, gdy liczba ta wzrośnie po trafieniu.