Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 Kompendia

Kompendia 27 maja 2019, 08:35

autor: Bartosz Świątek

Bloodlines 2 – klany. Wszystko o Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 - cena, data premiery

Spis treści

Bloodlines 2 – klany

Brujah

Brujah w Bloodlines 2.
Brujah w Bloodlines 2.

Pierwszym potwierdzonym klanem wampirów w Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, do którego będzie mogła dołączyć postać gracza, są Brujah. Są to skorzy do walki awanturnicy, którzy potrafią stać się niezwykle niebezpiecznym wrogiem dzięki dyscyplinom czyniącym ich nadnaturalnie szybkimi i silnymi.

Dyscypliny klanu Brujah:

Potency (Potencja):

  1. bohater staje się zauważalnie większy i silniejszy fizycznie;
  2. zdolność Fist of Cain (Pięść Kaina) pozwoli uderzać z wielką siłą, a nawet kruszyć ściany;
  3. umiejętność Earthshock (Fala Uderzeniowa) umożliwia przewracanie wrogów.

Celerity (Akceleracja):

  1. zdolność Unseen Storm pozwala przemieszczać się tak szybko, że ludzki wzrok nie jest w stanie zarejestrować ruchu;
  2. spowalnia czas w walce, co daje znaczną przewagę nad przeciwnikami.
  3. zdolność Unseen Storm pozwala przemieszczać się tak szybko, że ludzki wzrok nie jest w stanie zarejestrować ruchu;
  4. spowalnia czas w walce, co daje znaczną przewagę nad przeciwnikami.

Tremere

Tremere w Bloodlines 2.
Tremere w Bloodlines 2.

Drugi ujawniony klan to Tremere. Są to wampirzy magowie, którzy są w stanie posunąć się bardzo daleko w poszukiwaniu tajemnej wiedzy. Większość społeczności Spokrewnionych albo im nie ufa albo się ich boi, dlatego często są prześladowani – do niedawna w ogóle nie mieli wstępu do Seattle. Głównym atutem Tremere jest potężna dyscyplina Taumaturgii, oferująca szereg odmiennych mocy i zastosowań. Dużym błędem byłoby jednak założenie, że członkowie tego klanu nie posiadają żadnych innych asów w rękawie.

Dyscypliny klanu Tremere:

Thaumaturgy (Taumaturia)

  1. charakterystyczna moc klanu Tremere;
  2. potężna i elastyczna magia krwi, umożliwiająca głównie bezpośrednie atakowanie wrogów.

Auspex (Nadwrażliwość)

  1. pozwala dostrzegać aury przeciwników (także za ścianami);
  2. daje możliwość opuszczania swojego ciała w postaci bytu astralnego.
  3. pozwala dostrzegać aury przeciwników (także za ścianami);
  4. daje możliwość opuszczania swojego ciała w postaci bytu astralnego.

Toreador

Toreador w Bloodlines 2.
Toreador w Bloodlines 2.

Trzecim zaprezentowanym klanem są Toreador. To artyści wampirzego świata. Są rozkochani w pięknie i często powiązani z wyższymi szczeblami drabiny społecznej – najczęściej z kręgiem towarzyskim przebojowego twórcy, który zwrócił ich uwagę. Choć pozornie mogą sprawiać wrażenie relatywnie niegroźnych, to tylko maska – są sprawnymi intrygantami, a dyscyplina Akceleracji czyni ich śmiertelnie niebezpiecznymi w czasie walki.

Dyscypliny klanu Toreador:

Celerity (Akceleracja):

  1. zdolność Unseen Storm pozwala przemieszczać się tak szybko, że ludzki wzrok nie jest w stanie zarejestrować ruchu;
  2. spowalnia czas w walce, co daje znaczną przewagę nad przeciwnikami.
  3. zdolność Unseen Storm pozwala przemieszczać się tak szybko, że ludzki wzrok nie jest w stanie zarejestrować ruchu;
  4. spowalnia czas w walce, co daje znaczną przewagę nad przeciwnikami.

Presence (Prezencja)

  1. moc Awe oczarowuje tłumy sprawiając, że ludzie stoją niczym zamrożeni i nie zwracają uwagi na czyny wampira;
  2. moc Entrance pozwala przyciągnąć do siebie tłum zauroczonych, utrudniając życie przeciwnikom.

Ventrue

Ventrue w Bloodlines 2.
Ventrue w Bloodlines 2.

Ventrue są wampirzą arystokracją. Bardzo często można ich znaleźć na szczytach władzy i w świecie finansjery. Poświęcają dziesiątki, a nawet setki lat, by budować swoje potężne imperia – często natrafiając na opór, który oczywiście musi zostać wyeliminowani. Ventrue są mocno reprezentowani w Seattle.

Dyscypliny klanu Ventrue:

Dominate (Dominacja)

  1. moc Mesmerize pozwala zahipnotyzować cel, sprawiając, że nie zwraca on uwagi na jakikolwiek bodźce – nawet ból;
  2. moc Command umożliwia wydawanie rozkazów zahipnotyzowanym – mogą być zmuszeni do poruszania się, usuwania przeszkód, a nawet atakowania.

Fortitude (Odporność)

  1. zdolność Absorb umożliwia przyjęcie defensywnej pozycji, w której wampir absorbuje ataki – zadane mu rany zasklepiają się, nie zostawiając śladu;
  2. moc Personal Armor utwardza skórę Ventrue, sprawiając, że staje się odporna niczym kamień.

Malkavian

Malkavian w Bloodlines 2.
Malkavian w Bloodlines 2.

Ostatni ujawniony klan to Malkavian. Jego członkowie są znani przede wszystkim z jednej rzeczy – klątwy szaleństwa, która wypacza ich umysły i sprawia, że po przemianie w wampira stają się niemal kompletnie nieprzewidywalni. W Seattle na ogół są ofiarami ostracyzmu społecznego – ich stan umysłu utrudnia zdobywanie potęgi i wpływów porównywalnych z innymi klanami… ale w nadnaturalnym szaleństwie czasem kryje się autentyczna wiedza (i przysłowiowa metoda).

Dyscypliny klanu Malkavian

Dementation (Demencja)

  1. moc Haunt sprawia, że wróg ucieka w panice;
  2. zdolność Berserk powoduje, że przeciwnicy wpadają w szał i zaczynają atakować co popadnie – nawet powietrze, jeśli nie znajdą lepszego celu.

Auspex (Nadwrażliwość)

  1. pozwala dostrzegać aury przeciwników (także za ścianami);
  2. daje możliwość opuszczania swojego ciała w postaci bytu astralnego.
  3. pozwala dostrzegać aury przeciwników (także za ścianami);
  4. daje możliwość opuszczania swojego ciała w postaci bytu astralnego.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2