Gameplay. Wszystko o The Outer Worlds - data premiery, DLC
Spis treści
Gameplay
Kreacja i rozwój postaci
Zabawę w The Outer Worlds rozpoczynamy od kreacji postaci (będącej człowiekiem, gdyż nie uświadczymy tu innych inteligentnych ras). Nadajemy jej imię, wybieramy jej płeć oraz wygląd, decydujemy o jej pochodzeniu (znajdującym odzwierciedlenie w jej bazowych umiejętnościach), a także przydzielamy punkty do sześciu statystyk, na czele z siłą oraz inteligencją.
Oczywiście na tym nie kończy się nasza ingerencja w protagonistę, gdyż awansując na kolejne poziomy doświadczenia, dodajemy następne punkty do jego atrybutów, zdobywamy nowe umiejętności (dwie z nich możemy wybrać jako główne) oraz rozwijamy już posiadane (maksymalnie do setnego poziomu). Poza tym co drugi „level” otrzymujemy perki zwiększające potencjał bojowy (choć nie tylko) naszego podopiecznego.
Ostatnią kwestią związaną z rozwojem postaci są tak zwane wady (ang. flaws). Otóż gra śledzi nasze poczynania, starając się znaleźć aktywność sprawiającą nam problemy. Następnie proponuje nam związanego z nią debuffa; jeśli go przyjmiemy, otrzymamy w zamian dodatkowy perk. Takich skaz jest łącznie dwadzieścia cztery, a w trakcie rozgrywki można ich zebrać maksymalnie pięć (na najwyższym poziomie trudności; na niższych kolejno cztery lub trzy).
Zadania
Motorem gry są zadania fabularne, misje poboczne, a także questy zlecane przez rozmaite frakcje, do których możemy dołączyć podczas zabawy. Zlecenia można przy tym realizować rozmaitymi metodami. Przebieg rozmów z postaciami neutralnymi zależy nie tylko od naszych relacji z frakcją, do której należą, lecz także od sposobu, w jaki rozwijamy bohatera czy wreszcie od postawy jego towarzyszy. Choć lista dostępnych kwestii dialogowych zależy przede wszystkim od statystyk i umiejętności naszego podopiecznego (dzięki czemu możemy okłamywać NPC-ów, stosować na nich perswazję czy choćby zgrywać przed nimi głupka), posiadanie w drużynie określonego sprzymierzeńca odblokowuje niedostępne wypowiedzi czy nawet dodatkowe sposoby na realizację danego questa.
Dość powiedzieć, że osobie, która prosi nas o pomoc, możemy udzielić takowej… bądź zwyczajnie zabić ją na miejscu. Grę można ukończyć zarówno bez rozlewu krwi, jak i zabijając każdego, kto nawinie nam się pod lufę (poza jedną postacią, która odgrywa rolę kluczową dla fabuły). Warto jednak mieć się przy tym na baczności – choć nie uświadczymy tu systemu moralności, jest tu jednak wskaźnik reputacji.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie