autor: Retromaniak
Wyniki sprzedaży. Wszystko o Forza Horizon 4
Spis treści
Wyniki sprzedaży
Wysokie oczekiwania graczy w połączeniu ze świetnymi przedpremierowymi recenzjami gry musiały oczywiście przełożyć się na wyniki sprzedażowe Forzy Horizon 4. W pierwszym tygodniu sprzedaży na Wyspach Brytyjskich gra rozeszła się nieco szybciej niż wysoko oceniana „trójka”, co uczyniło z niej najlepiej sprzedającą się odsłonę cyklu w historii brytyjskiego rynku gier. Niestety, pomimo znakomitego debiutu, gra nie była w stanie stawić czoła takim produkcjom, jak FIFA 19 czy Assassin’s Creed Odyssey, zadowalając się trzecim miejscem na podium.
10 października 2018 roku studio Playground Games podzieliło się z graczami statystykami, wedle których w zaledwie tydzień od premiery z nową odsłoną serii Forza Horizon zapoznało się ponad 2 miliony graczy (choć należy zaznaczyć, że nie musi być to równoznaczne ze sprzedaniem 2 milionów egzemplarzy, jako że produkcja dostępna jest też w ramach darmowego okresu próbnego Xbox Game Pass). Zgodnie z informacjami dewelopera, do 9 października liczba mil przejechanych w grze przekroczyła 822 miliony na więcej niż 377 milionach odkrytych odcinkach dróg. W tym czasie gracze zakupili też 4,1 miliona nieruchomości i 74,4 miliona samochodów. Natomiast oglądalność materiałów na Twitchu, Mixerze, YouTube i Facebooku złożyła się na ponad 4,6 miliona godzin nagrań z rozgrywki.
Jak się okazało, w dłuższej perspektywie Forza Horizon 4 zdobyła serca graczy na całym świecie. Jak podała firma analityczna NPD Group, tytuł zaliczył za oceanem najlepszy debiut w trzynastoletniej historii całego cyklu (wliczając w to również jego główną odnogę czyli gry z serii Forza Motorsport). Między 2 września a 6 października produkcja studia Playground Games była siódmą najlepiej sprzedającą się grą w Stanach Zjednoczonych, uznając jednak wyższość m.in. takich konkurentów, jak Spider-Man, NBA 2K19, Assassin's Creed Odyssey czy Shadow of the Tomb Raider. Tymczasem w rodzimej Wielkiej Brytanii, w przeciągu miesiąca od premiery fizyczna kopia gry sprzedała się lepiej od wspomnianego Assassin’s Creed Odyssey. Wynik to o tyle wart podkreślenia, że w przeciwieństwie do multiplatformowej produkcji Ubisoftu, gra Playground Games ukazała się wyłącznie na konsolach Xbox One i pecetach (przy czym w przypadku popularnych blaszaków nie doczekaliśmy się wydania pudełkowego, tak więc nie było ono wliczane do podanego rezultatu).