Akcesoria i współpraca z innymi urządzeniami. PlayStation 4 - wszystko, co wiemy o konsoli PS4 firmy Sony
Spis treści
Akcesoria i współpraca z innymi urządzeniami
Aby zagwarantować niską cenę konsoli, Sony postanowiło nie dołączać do niej PlayStation Eye, rejestrującego ruchy użytkownika. Urządzenie ma być w stanie obsłużyć obraz w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1280x800, w 120 klatkach na sekundę w 640x400 i 240 klatkach na sekundę w 320x192. Obiektyw obejmie pole widzenia szerokie na 85 stopni. Wykorzystanie dwóch kamer sprawi, że PlayStation Eye zaoferuje przechwytywanie sylwetki w trójwymiarze. Alternatywnym sposobem zastosowania tej technologii będzie oddelegowanie jednej kamery do odczytywania ruchu, a drugiej do nagrywania wideo. Do wykrywania dźwięków posłużą cztery mikrofony. Wszystko to ma być na tyle czułe, że możliwe stanie się nawet zalogowanie na własne konto poprzez pokazanie twarzy oraz wypowiedzenie kilku słów.
Sony nie zamierza natomiast oszczędzać na headsecie. Pojedynczy egzemplarz słuchawek z mikrofonem zostanie dołączony do każdej konsoli. To kolejna przewaga nad konkurencją. W przypadku Xboksa One użytkownicy, którzy nie chcą krzyczeć do Kinecta, zmuszeni zostaną do samodzielnego zakupu zestawu. Warto dodać, że PlayStation 4 umożliwi czatowanie, nawet jeśli rozmówcy będą bawić się w różne gry.
Obecnie coraz popularniejsze staje się wykorzystywanie tzw. drugiego ekranu i PlayStation 4 podąży tym tropem, oferując współpracę z urządzeniami mobilnymi opartymi na systemach iOS i Android (miłośnicy Blackberry oraz Windowsa Phone będą musieli na razie obejść się smakiem). Po pobraniu specjalnej aplikacji smartfony i tablety mają współpracować z konsolą i umożliwiać np. kupowanie gier w dystrybucji elektronicznej czy oglądanie zapisów rozgrywki.
Znacznie bardziej rozbudowana okaże się integracja z PlayStation Vita. Konsola przenośna pozwoli na wszystko, co oferują urządzenia mobilne, i dodatkowo umożliwi granie na małym ekranie w tytuły z PlayStation 4, w ramach tzw. Remote Play. W takim wypadku „czwórka” będzie generować rozgrywkę, a następnie przesyłać ją bezprzewodowo na wyświetlacz Vity. Możemy się również spodziewać, że bardziej ambitni deweloperzy wykorzystają dodatkowe ekrany do przekazywania graczom bonusowych informacji lub też udostępniania odrębnych elementów interfejsu.