Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Recenzja gry Clair Obscur Expedition 33. Jedna ze wspanialszych historii, w jakie grałem w całym swoim życiu

23.04.2025 11:42
marvin92
1
16
marvin92
28
Konsul

Grę można kupić za nieco ponad 160 zł, tymczasem 19-letni Oblivion w nowych fatałaszkach jest za 250 zł. XD

23.04.2025 15:07
Metaverse
20
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Metaverse
73
Senator

Gdyby ktoś zakradł się pod rozświetlone nocą okno, usłyszałby być może wszystkie moje „wooow”, „o jaaa”, „o rety!” i „o k***”!”.
"Ale tego nikt nie mogl zobaczyc ani tym bardziej uslyszec. Chata z zapadnieta i omszala strzecha byla dobrze ukryta wsrod mgiel, na moczarach, na ktore nikt nie odwazal sie zapuszczac."

23.04.2025 11:42
marvin92
1
16
marvin92
28
Konsul

Grę można kupić za nieco ponad 160 zł, tymczasem 19-letni Oblivion w nowych fatałaszkach jest za 250 zł. XD

23.04.2025 11:46
👍
2
1
odpowiedz
Touro
73
Centurion

Czekałem na to. Wiedziałem, że gra będzie świetna, ale nie sądziłem, że będzie aż tak wysoko oceniania przez większość recenzentów (średnia na metacriticu od 92 do 94).

Preload już zrobiony, teraz tylko wytrzymać do jutra.

23.04.2025 11:49
Wujek Face S.
😍
3
odpowiedz
Wujek Face S.
43
Gęstochowianin

Już nie mogę się doczekać. Poza Switchem 2, jedyna rzecz w tym roku która mnie bardzo interesuje.

23.04.2025 11:49
Butryk89
4
odpowiedz
Butryk89
163
Senator

marvin92 na PC w sumie to nawet za 135 zł i to nie w keyshopach.

23.04.2025 11:51
ODIN85
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
ODIN85
39
Senator

Szkoda że Microsoft pogrzebał jakiekolwiek szanse na sukces tej gry wydając wczoraj Obliviona.

post wyedytowany przez ODIN85 2025-04-23 11:52:28
23.04.2025 11:56
zielele
5.1
zielele
154
Legend

tez uwazam, ze to straszny dick move ze strony MSu/Bethesdy i gdyby Clair było po prostu dobrą grą to miałaby praktycznie zerowe szanse, żeby sie przebić, ale patrząc teraz na jej oceny to może jednak nie będzie tak źle, przez kilka dni media na pewno będą tą grą żyły - a o to głównie chodzi, skupienie mediów.

23.04.2025 11:58
kochamonike
5.2
kochamonike
10
Legionista

Pomyślałem całkowicie odwrotnie, że Oblivion będzie na ustach tylko dwa dni i przy premierze Clair 33, koniec :-)

23.04.2025 16:57
Crod4312
5.3
Crod4312
162
Legend

Marka Elder Scrolls jest tak potężna, że nie sądzę, aby przykryła ją premiera E33. Scrollsy to samonapędzający się walec, który swój peak osiągnie w weekend i pewnie będzie to peak pod 250k na samym Steam.

23.04.2025 11:52
ezioauditore150
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
ezioauditore150
59
Pretorianin

Jeśli Was interesuje gdzie podziali się byli doświadczeni pracownicy Ubisoftu to macie odpowiedź. Ludzie się zastawiają co się stało BioWare dlaczego Veilguard jest takie słabe, co się stało z Obsidianem i dlaczego Avowed jest nijakie i w końcu dlaczego Ubisoft nie wydaje dobrych gier tylko jakieś Outlowsy, Shadowsy czy Skull Bonsy. Bo ludzi którzy tworzyli te studia już nie ma. Zmienili pracę, bo mieli dość woke propagandy. Oni chcieli tworzyć gry z miłości do gracza a nie z powodów politycznych. No i proszę Clair Obscur: Expedition 33 gra bez woke propagandy można? Można, szacunek dla redaktora za tak wysoką ocenę. Gra jak na dzisiejsze standardy nie jest droga, więc warto ją kupić w pełnej cenie i wspomóc dewelopera :)

23.04.2025 13:32
free-to-play
6.1
free-to-play
47
Pretorianin

Deko bredzisz. Wystarczy wejść poniżej i poklikać po pracownikach tego studia. Cały jeden koleś pracował w Ubi.
https://www.linkedin.com/search/results/people/?currentCompany=%5B%2268507741%22%5D&origin=COMPANY_PAGE_CANNED_SEARCH&page=3&sid=(7F

23.04.2025 14:20
Araneus357
6.2
Araneus357
51
Scourge of Hell

Przecież w Obsidianie nadal pracują - chociażby Tim Cain, Chris Parker, Feargus Urquhart, Chris Jones, Leonard Boyarsky. Wyłącz tych patusów-zakolaków z youtube'a, bo ci robią wodę z mózgu.

23.04.2025 14:49
6.3
Child of Pain
191
Legend

Taka gadka z trollem, chyba ktos zapomnial jak wygladaly stare Fallout czy pierwszy Dragon Age.

23.04.2025 15:02
ezioauditore150
6.4
ezioauditore150
59
Pretorianin

Child of Pain Kogo nazywasz trollem? To już nie można wyrazić własnej opinii? Boli mnie to co się stało z takimi molochami jak BioWare czy Ubisoft, bo kiedyś dostarczali nam naprawdę kapitalne gry. Wspomniany przez Ciebie pierwszy Dragon Age to według mnie istne arcydzieło, taki Veilguard to przy nim gra którą ktoś zrobił dla beki. Ubisoft też kiedyś dostarczał dobre gry jak seria Prince of Persia czy choćby pierwsze Asasyny. Dlatego cieszy mnie, że są jeszcze twórcy którzy są w stanie wydać grę z miłości do fanów, a nie dla małej grupki aktywistów czy innych poprawnych politycznie osób. Mam nadzieję, że Clair Obscur: Expedition 33 odniesie sukces i inni twórcy pójdą w ich ślady.

post wyedytowany przez ezioauditore150 2025-04-23 15:05:00
23.04.2025 16:27
6.5
Child of Pain
191
Legend

ezioauditore150
Dziwne, pytanie kogo moge nazwac? Kogos to wypisuje brednie, pamietasz Dragon Age a czy tam byl woke?
Daje sie siana wroc do ksiazek w szkole.

23.04.2025 16:52
😂
6.6
Tribunal 
3
Centurion

Child of Pain chciał zabłysnąć, a znowu wyszedł na kolejnego ignoranta, który nie odróżnia organicznie przeprowadzonych wątków z prohumanistycznym przesłaniem od syfu wypierdzianego przez nawiedzonych aktywistów. Jak pozerzy, którzy udają fanów Star Treka, próbując zrównywać współczesne ścierwo z TOS lub TNG, czy wręcz nazywając tamte seriale zacofanymi, toksycznymi i co jeszcze ślina na język przyniesie.

23.04.2025 17:18
ezioauditore150
6.7
ezioauditore150
59
Pretorianin

Child of Pain Zależy o jakie Dragon Age pytasz. Jeśli chodzi ci o Origins to nie ma tam ani grama woke. Natomiast jeśli chodzi o najnowszą odsłonę czyli Veilguard to jest to jeden z najlepszych przykładów poprawności politycznej.

PS Jesteś najlepszym użytkownikiem na tym forum i jednym z największych ludzi na naszym globie.

23.04.2025 11:55
YourFriendJudas
👍
7
odpowiedz
YourFriendJudas
19
Pretorianin

9.5/10 mega bogato i mam szczerą nadzieję że tak będzie bo gra zapowiada się rewelacyjnie

23.04.2025 12:06
Drenz
8
1
odpowiedz
Drenz
30
Senator

Niektóre lokacje nie mają żadnego logicznego sensu; są ciągiem przepięknych pejzaży i miejsc, w których wciskamy klawisz, aby zrobić screena (na marginesie, sprawdziłem, mój folder ze screenshotami z tej gry liczy 243 pliki).

A w tekście ani jednego ładnego screena :P

23.04.2025 12:10
Mich200
👎
9
odpowiedz
8 odpowiedzi
Mich200
82
Wyselekcjonowany

Nic się nie dowiedziałem z tej recenzji, poza tym, że autor jest zachwycony fabułą, art designem i systemem walki. Elementy RPG jak system progresji, drzewko/drzewka rozwoju, system ekwipunku, po co to szerzej omawiać? Strukturę misji, aktywności w świecie gry, eksplorację, też można w zasadzie skipnąć, wystarczy wrzucić ogólnik w postaci "ta gra ma wiele „ukrytych” aktywności pobocznych." i że są opcjonalni bossowie. Słaby tekst, będący bardziej pieśnią pochwalną niż recenzją gry. Niestety.

A jeszcze tak informacyjnie dodam, że to nie jest gra jRPG.

23.04.2025 12:15
zielele
9.1
1
zielele
154
Legend

nie jest jRPG, ponieważ?

23.04.2025 12:23
JohnDoe666
👍
9.2
1
JohnDoe666
67
Legend

Jak znam życie to dlatego że nie robili tego Japończycy, na tej samej zasadzie do tego gatunku nie należą Sea od Stars, Chained Echoes, Regalia i jeszcze parę innych jRPG, za to zdecydowanie grą jRPG są Dragon's Dogma i Dark Souls.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2025-04-23 12:23:50
23.04.2025 12:26
Wujek Face S.
9.3
Wujek Face S.
43
Gęstochowianin

A jeszcze tak informacyjnie dodam, że to nie jest gra jRPG.

Co to za bełkot?

23.04.2025 12:56
Zmroku
9.4
8
Zmroku
88
Redaktor Bezczelny

GRYOnline.plRedakcja

Na szczęście to nie prasa, a internet i mogę pewne rzeczy dopowiedzieć.

Rozwój postaci nie odbiega w sposób szczególny od innych gier. Doświadczenie gromadzisz zabijając potwory, a po wbiciu levelu przy flagach (ogniskach) - o czym napisałem w tekście - rozdysponowujesz punkty pomiędzy poszczególny atrybuty. Tych jest jest w grze 5 (masz je widoczne na screenshocie) i w praktyce wbijasz punkty w te, z którymi skaluje się Twoja ulubiona broń.

Respec w grze jest na szczęście dostępny za pomocą przedmiotów rozrzuconych m.in. w lokacjach pobocznych, więc jeśli będziesz chciał zmienić broń, możesz zrobić respec.

Drzewka umiejętności są i umiejki również odblokujemy przy flagach lub w obozie - każdy ma swoje, unikatowe drzewko. Umiejętności jest... od cholery. Choć w walce możemy używać 6 z nich zaledwie. Wyjątkiem jest tu Monoco - ten nowe umiejętności gromadzi w specyficzny sposób, kopiując je od napotkanych przeciwników, o czym wspomniałem w tekście. Coś jak Enemy Skill Materia z FF7.

Ekwipunek... Masz bronie, które różnią się dmg, żywiołem, skalowaniem i pasywami do odblokowania przy ulepszaniu broni oraz przywołane w tekście Pikto - czyli przedmioty dające buffy do statów oraz pasywne umiejętności. O systemie pasywów wspomniałem przy opisywaniu walki - dzięki nim np. będziesz w stanie gromadzić punkty akcji zdecydowanie szybciej. Ale tych pasywów jest mnóstwo, całe mnóstwo i można utonąć w budowaniu buildów - jesli ktoś lubi i chce. W skrócie: pasywek uczysz się z przedmiotów. Po nauce będziesz mógł podpiąć dany pasyw do dowolnej postaci, jeśli pozwolą jej na to punkty.

Eksploracja lokacji pobocznych: no biegasz. po mapie. dużej. albo małej. zabijasz potwory. zbierasz przedmioty. zbierasz logi poprzednich ekspedycji, których jest za mało, o czym wspomniałem w tekście. podziwiasz ładne okoliczności przyrody, o czym wspomniałem. i na końcu zabijasz do dwóch bossów - jednego wieńczącego etap, a drugiego "chromatycznego" - co również wyjaśniłem w tekście.
W przypadku eksploracji lokacji głównych masz to samo + cutscenki fabularne pchające fabułę do przodu. Eksploracja w tej grze mogła zostać zaprojektowana lepiej. O czym wspomniałem w tekście.

Są jeszcze malutkie lokacje, w których czeka na nas znajdźka (o czym piszę w tekście) czy lokacje bardziej żartobliwe, jak również przytoczona w tekście wieża, na którą należy się wspiąć.

A jeszcze tak informacyjnie dodam, że to nie jest gra jRPG.
Możemy wprowadzić pojęcie fRPG. Ale nie wiem, czy akurat dodatkowych pojęć potrzebujemy. Pojęciem jRPG jestem w stanie z miejsca wytłumaczyć ludziom, czego w zasadzie mają się spodziewać. Więc wychilluj trochę.

23.04.2025 13:01
T_bone
9.5
5
T_bone
267
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Le'RPG.

23.04.2025 13:19
Wujek Face S.
9.6
Wujek Face S.
43
Gęstochowianin

.

post wyedytowany przez Wujek Face S. 2025-04-23 13:22:40
23.04.2025 15:30
Kwisatz_Haderach
9.7
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying
Wideo

nie jest jRPG, ponieważ?

- postacie sa normalnie ubrane, zapewne maja tez w miare normalna bielizne
- glowni bohaterowie maja wiecej niz 14 lat
- odglosy walki, skakania i innych czynnosci fizycznych nie sa pobrane z banku dzwiekow "xxx_movies_69"
- glownym rodzajem randomowego mobka nie jest okragly blob galarety a zupgradeowanym blob galarety z doczepionymi skrzydlami.
;P

To jest bRPG.

baguetteRPG.

https://youtu.be/2fsMD9tPFY0

btw. Z tego filmu dowiedzialem sie ze 'koszmar' po francusku brzmi identycznie jak po polsku (0:55).

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-04-23 15:34:27
23.04.2025 22:44
Zmroku
9.8
Zmroku
88
Redaktor Bezczelny

GRYOnline.plRedakcja

Kwisatz, ekhm, widziałem ich bieliznę. Powiedzmy, że odpowiada ówczesnej epoce. ^^

23.04.2025 12:17
10
odpowiedz
Dracokrak
37
Centurion

Miała być recenzja a jest jakieś masło maślane.

23.04.2025 12:42
Wrzesień
👍
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Wrzesień
67
Idiot Doom Spiral

No fajnie, fajnie. Nie interesowała mnie ta gra jakoś specjalnie, teraz wrzuciłem do wishlisty. Dobrze wiedzieć, że chociaż to jrpg, to nie zrobili jej Japończycy. Jest szansa, że muzyka będzie jakaś normalna ;)

23.04.2025 13:50
Herr Pietrus
11.1
1
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Muzyka akurat jest w japońskich grach siwtna
Za to dzięki Bogu nie będzie japońskiego humoru.

23.04.2025 13:00
SerwusX
😍
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
SerwusX
102
Marszałek

Premium VIP

Pierwsze słyszę. Co kogo obchodzą jakieś małe gierki, teraz wszyscy zarywają się w remaster Obliviona!

spoiler start

Żartuję oczywiście. xD

spoiler stop

23.04.2025 13:02
12.1
1
Kothe
24
Generał

Może kogoś zaskoczę, ale wiele osób będzie zagrywało się w obie gry, bo lubią grać w dobre gry!

23.04.2025 13:14
SerwusX
12.2
SerwusX
102
Marszałek

Premium VIP

Jasna sprawa, chociaż ja i tak poczekam jakiś czas po premierze, żeby gry "dojrzały".

23.04.2025 13:25
12.3
1
Kothe
24
Generał

Na UE słabo jednak te gry dojrzewają.
Gram w Wukonga i mam te same problemy co ludzie ponad pół roku temu na premierę

23.04.2025 13:12
13
odpowiedz
Mimic
5
Exile

Premium VIP

Przepięknie ta gra wygląda. Czekałem na ten tytuł od momentu pierwszych zapowiedzi.

23.04.2025 13:18
14
1
odpowiedz
1 odpowiedź
tr00y
32
Pretorianin

Akurat sobie zamówiłem Indikę i Dead Island 2 i szkoda mi teraz wydawać więcej kasy na gry, ale recenzja (jak i wcześniejsze teksty czy wypowiedzi na temat tego tytułu ) ostatecznie mnie zachęciły i gra ta jest kolejna do kupna na mojej liście :) Będzie jeszcze okazja zaczekać na opinie innych graczy po premierze, ewentualnie na jakieś łatki.

Kandydat na grę roku?

23.04.2025 14:16
kalevatar
14.1
kalevatar
40
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Na pewno mocny kandydat w swojej kategorii. W ogóle to ciekawe, że w 2025 mamy już drugie świetne RPG z Europy - 2024 był zdominowany przez gry z Azji pod tym względem.

23.04.2025 13:38
Herr Pietrus
15
odpowiedz
13 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Szczerze mówiąc, to patrząc na styl artystyczny, stopień dopracownia szczegółów, ogólny zarys fabuły spodziewałem się, że gra może być doskonała. Sam co prawda nadal mam duże obawy o QTE w walce, ale skoro można ten problem zminimalizować... to trudno nie umieścić produkcji na liście do ogrania.

Szkoda tylko debiutu w GP, w dodatku obok remake'u Obliviona.
To zabije sprzedaż kolejnej ambitnej, pięknej gry single player.
I w giereczkowie nadal będzie tryumfować woke, rogale i genetyczne soulslike'i. :(

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-04-23 13:42:38
23.04.2025 14:03
Zmroku
15.1
Zmroku
88
Redaktor Bezczelny

GRYOnline.plRedakcja

W zasadzie QTE możesz po prostu wyłączyć w opcjach - natomiast nie da się wyłączyć parowania. Te jest obowiązkowe. No chyba, że na easy mode, ale to wiadomo, tryb dla ludzi, którzy lubią po prostu pograć w coś fabularnego bez spiny.

23.04.2025 14:05
JohnDoe666
15.2
JohnDoe666
67
Legend

Szkoda tylko debiutu w GP, w dodatku obok remake'u Obliviona.
To zabije sprzedaż kolejnej ambitnej, pięknej gry single player.

Ech Pietrek, Pietrek, gra powstała we współpracy z Microsoftem. Ta korporacja ma taki program jak Id@Xbox w ramach którego współfinansuje mniejsze projekty które "rokują". Ten projekt mógł nie skończyć się happy endem gdyby nie kasa tych złych i krwiożerczych właścicieli Game Passa.
To dzięki temu programowi istnieje jeszcze dzisiaj szansa na Hollow Knight: Silksong

post wyedytowany przez JohnDoe666 2025-04-23 14:06:43
23.04.2025 14:53
15.3
5
Kothe
24
Generał

No ale przecież ty i wszyscy grifterzy kupicie tę grę po cenie premierowej żeby wesprzeć twórców i pokazać że chcecie takie gry, a nie woke i ubigry, rynek uratowany!
Prawda? Czy będzie sępienie i czekanie na humble bundle za czteropak piwa i narzekanie że gier takich już nie robią?

post wyedytowany przez Kothe 2025-04-23 14:54:29
23.04.2025 15:26
Amadeoosh
15.4
1
Amadeoosh
8
po prostu Ama

dzięki temu programowi istnieje jeszcze dzisiaj szansa na Hollow Knight: Silksong

Silksong jest robiony przez garstkę ludzi (rdzeń 3 pracowników + kilku pomocników, Larkin od OST, do tego community manager etc), mogą przy nim dziobać do końca życia i nadal będą multimilionerami.

Jedynka 5 lat temu miała już 3 miliony sprzedanych kopii (nawet przy ekstremalnie konserwatywnym 5$ od sztuki to jest 15 milionów + profitu dla garstki ludzi - w rzeczywistości pewnie jest to wielokrotność tego), dwójka jest robiona zasadniczo przez tą samą ekipę (nadal w realiach "garażowych").

Z resztą się zgadzam, po prostu ta gra to zły przykład.

23.04.2025 15:45
Kwisatz_Haderach
15.5
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying

Jak widac Pietrus nie za bardzo ogarnia, ze dzieki gamepassowi i MS ta gra wogole mogla powstac w takiej formie w jkaiej powstala.

Widac ze autorzy sie nie krepowali budzetowo i nie szli na kompromisy artystyczne. Co az krzyczy 'mozemy bo i tak juz wyszlismy na swoje dzieki wspolpracy z MS, a firma zarobi na dalsza dzialalnosc".

Co do firmy od Silksonga to nie takie pieniedze juz przejadano w takich firemkach i prywatnie. Nie wiadomo jak jest, ale absolutnie jest mozliwe ze pieniadze z Hollow Knighta zostaly przej...ne, a firma jedzie na kredytach naprzyklad.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-04-23 15:47:55
23.04.2025 16:21
15.6
Child of Pain
191
Legend

Skad informacja, ze Microsoft inwestowal w ta gre poza gejpasem? No tak super Microsoft ktory nakupowal miliard firm, gorzej z premiera czy jakoscia tych gier.

23.04.2025 16:45
Kwisatz_Haderach
15.7
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying

Samo wydanie gry w gamepassie to w przypadku takiego deva i wydawcy inwestycja. Bo wbrew temu co niektorzy sadza, to MS za to placi i to niemalo i tworcy maja z tego pewny i bezpieczny dochod.
Dlatego mimo pewnych potkniec i faili jak np z ta gra o skakaniu pchaja sie do niego drzwiami i oknami (choc tu akurat to poprostu skurw...two optymalizujacego dzial i koszty MSa, bo to bylo partnerskie studio).
Bo im sie oplaca i przypuszczalnie daje poduszke finansowa od MS'a.
Czesc z tych pieniedzy jest na 100% "platna z gory", a moze i calosc (niezaleznie od tego jak sobie w GP dana gra poradzi), wiec np firma moze sobie tego uzyc jako np. funduszu awaryjnego, itd...

Dla znakomitej wiekszosci developerow, a juz dla 99% takich AA/A indie gamepass to biznesowe zbawienie i cos co poprostu pozwlala im firmom normalnie funkcjonowac, inaczej gry by zginely w powodzi indykow na Steam. Z GP firma ma pewny przychod.

btw. to ze napiszesz "gejpass" nie czyni cie ani zabawnym, ani twojego posta madrzejszym. Takie rzeczy po pierszym/drugim razie robia sie mozno zenujace tbh, tak jak i pier....enie pietruszki w kazdym poscie o soulsach, rogalach i grifterach w jego lodowce.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-04-23 16:53:47
23.04.2025 18:59
Herr Pietrus
15.8
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Na Epica też się pchali.

A MS pochwalił się ile płaci? A może jakiś deweloper podał dokładne dane?

Oczywiście, że kasa z góry to może być ratunek, gdy nie masz finansowania, Ameryki żaden z was nie odkrył - pytanie, czy to naprawdę jedyny możliwy model biznesowy, a dobry wujek MS to zbawca giereczkowa? I czy na pewno akurat ten tytuł bez kasy z Passa by nie powstał?

To ważne, że powstał, ale byłoby dobrze gdyby deweloper nie skończył jak Tango, tak, żeby była szansa na sequel (o ile nie wyklucza tego fabuła) albo na kolejny podobny projekt.

Gry nie kupię w dniu premiery, ale na pewno do żadnego Bundle czekał nie będę. Ja nie z tych co ogrywają wartościowe tytuły w Passie. :) Nawet jeśli nie planuję grać od razu, to potrafię coś kupić, by w miarę możliwości pokazać wsparcie i uznanie, choć już kilka razy zanim grę odpaliłem, lądowała w paczce znacznie taniej :)

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-04-23 19:05:27
23.04.2025 19:08
JohnDoe666
😜
15.9
JohnDoe666
67
Legend

A MS pochwalił się ile płaci? A może jakiś deweloper podał dokładne dane?
Pochwalił się Microsoft w komunikacie w którym poinformował że na te mniejsze projekty wydał ponad 5 miliardów zielonych od początku istnienia programu.
https://x.com/XboxWire/status/1902012366281437425?t=-S_240mUAmLaHwsCSTXqVA&s=19

Gry nie kupię w dniu premiery, ale na pewno do żadnego Bundle czekał nigtve będę. Ja nie z tych co ogrywają wartościowe tytuły w Passie. :P
A ja wręcz przeciwnie, po to mam GPU żeby grać w gry.

Nawet jeśli nie planuję grać od razu, to potrafię coś kupić, by w miarę możliwości pokazać wsparcie i uznanie, choć już kilka razy zanim grę odpaliłem, lądowała w paczce znacznie taniej :)
Mecenas sztuki, filantrop...

post wyedytowany przez JohnDoe666 2025-04-23 19:16:03
23.04.2025 19:13
Herr Pietrus
😁
15.10
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

5 mln na grę to chyba dudy nie urywa.

23.04.2025 19:21
JohnDoe666
😂
15.11
JohnDoe666
67
Legend

Taaa, jak wydano 5 miliardów na 1000 gier to znaczy że wydano 5 milionów na każdą, a jak idzie ulicą chłop z krową to średnio mają po 3 nogi.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2025-04-23 19:22:09
23.04.2025 19:27
Herr Pietrus
15.12
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

No ja wiem, na 900 wydano po milionie, a na pozostałe 100 po 40 mln. W tym na pewno na Clair właśnie tyle.

23.04.2025 19:37
JohnDoe666
15.13
JohnDoe666
67
Legend

Bardzo możliwe, widziałeś Animal Well czy Neva?
Jest coś takiego jak skała projektu, dla jednych "bańka" zielonych to kropla w morzu a dla innych dużo więcej niż potrzeba na sfinansowanie projektu.
Expedition 33 to ewidentnie projekt AA, czyli jego budżet to skala od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów dolarów a większość gier finansowana z tego programu to małe indyki w przypadku których całość budżetu to mniej niż milion.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2025-04-23 19:39:03
23.04.2025 13:50
adam11$13
👍
16
odpowiedz
adam11$13
129
EDGElord

Dodałem niedawno do swojej listy życzeń i już wiem, że na pewno kupię.

23.04.2025 14:12
18
odpowiedz
ValiantThor
5
Generał

Kupię za chwilę, można grać za 18 godzin. Sam ocenię co to ale przyznam że nadzieję mam sporą.

post wyedytowany przez ValiantThor 2025-04-23 14:13:24
23.04.2025 14:22
19
odpowiedz
guitarzero
17
Pretorianin

Z jednej strony gra ciekawi, ale z drugiej nie lubię tego typu światów - surrealistycznych, pokręconych, z masą jakiegoś lewitującego badziewia bez ładu i składu, jednak wszystko inne zachęca.

23.04.2025 15:07
Metaverse
20
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Metaverse
73
Senator

Gdyby ktoś zakradł się pod rozświetlone nocą okno, usłyszałby być może wszystkie moje „wooow”, „o jaaa”, „o rety!” i „o k***”!”.
"Ale tego nikt nie mogl zobaczyc ani tym bardziej uslyszec. Chata z zapadnieta i omszala strzecha byla dobrze ukryta wsrod mgiel, na moczarach, na ktore nikt nie odwazal sie zapuszczac."

23.04.2025 15:13
Zmroku
😍
20.1
3
Zmroku
88
Redaktor Bezczelny

GRYOnline.plRedakcja

Dokładnie ten fragment przyszedł mi do głowy, gdy pisałem to zdanie :)
Dzięki, czas chyba do Sapka wrócić.

23.04.2025 15:28
😃
21
4
odpowiedz
olek9812
0
Junior

Clair Obscur: Expedition 33 to nie tylko jedna z najlepiej opowiedzianych historii ostatnich lat, ale też przykład jak art design i system walki potrafią działać razem. Fabularnie – miód. Mechanicznie – celne jak zegarek. Do tego potwory, które zapamiętasz na długo. Kupujcie, wspierajcie.

Nie wszystko złoto – eksploracja czasem kuleje, a pacing bywa dziwny. Ale klimat, muzyka i emocje? Oj tak

post wyedytowany przez olek9812 2025-04-23 15:33:08
23.04.2025 15:42
Kwisatz_Haderach
22
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying

Mam nadzieje ze fabularnie dowozi. Pomysl z malarka jest niesamowity i mam nadzieje ze nie jest to sprowadzone z grze w jakis sposob do kolejnego zlego, ktory chce pozabijac wszystkich i zniszczyc swiat bo mial za malo milosci.

Licze na jakas sensowna filozofie, rozkmine i twisty tutaj. ;)

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-04-23 15:42:51
23.04.2025 16:44
23
odpowiedz
Assassinek06
109
Konsul
7.0

Mam nadzieję, że 95% walki to strategia a te uniki czy bloki to tylko drobny dodatek i soulslikeowość nie zdominuje rozgrywki.

23.04.2025 18:05
24
odpowiedz
ValiantThor
5
Generał

Dobra, jutro i w piątek wziąłem wolne. Tytuł zapowiada się fenomenalnie od strony fabularnej. Jeszcze tylko kilkanaście godzin i będzie można grać.

23.04.2025 18:20
25
odpowiedz
YasonB
52
Centurion

Recenzja utwierdziła mnie w słuszności dodania gry do listy oczekujących na ogranie. Mam nadzieję, że się nie przejadę, gdyż RPG/jRPG nie należą do tych gatunków, w które gram.

23.04.2025 18:38
26
odpowiedz
Cyrawn
16
Pretorianin

Na początek jedno, proszę o więcej recenzji w wykonania Pana Pawlikowskiego. Bardzo przyjemnie się czyta i obok Pana Matusiaka to chyba najlepszy autor na Golu.

Sama gra wygląda niesamowicie, trochę baśniowo i w odkręcony sposób dziwacznie ale spróbuję.
Dawno nie było czegoś autentycznie nowego i poruszającego w światku erpegów.

post wyedytowany przez Cyrawn 2025-04-23 18:38:50
23.04.2025 20:31
CyboRKg
27
odpowiedz
CyboRKg
114
Strateg

Gra ma byc intuicyjna, zeby mozna pograc w wolnym czasie, odstawic na jakis czas i wrocic jak do siebie. Nie lubie gier, ktorych trzeba sie uczyc i dojsc do perfekcji w sterowaniu, zeby je ukonczyc. Elementy zrecznosciowe w turowce? To nie dla mnie.

24.04.2025 11:07
28
1
odpowiedz
Cyrawn
16
Pretorianin

No moja skromna opinia po zapoznaniu się z grą :

R E W E L A C J A - gra, która kojarzy mi się jedynie z Another World Erica Chai , przepiękna, poruszająca i niesamowita opowieść w stylu roleplaying.
Nieprawdopodobnej jakości gameplay oraz Wybitna oprawa video i audio.
W końcu doczekałem się innowacyjnej gry w tym gatunku i czegoś świeżego. Miałem wątpliwości co do sekwencji QTE ale są opcje do ułatwienia ich dla mniej zręcznych graczy jak ja.
Znakomita gra i mam nadzieję, że Twórcy otrzymają ogrom nagród i zapoczątkuje to kolejne, równie niesamowite produkcje spod ich szyldu.
Coś wspaniałego.
Polecam z całego serca.

24.04.2025 11:37
best.nick.ever
29
1
odpowiedz
best.nick.ever
136
Generał

Bardzo czekałem na ten tytuł, ale skoro nawet turowy jrpg potrafi być soulslikiem to podziękuję. Trochę szkoda, bo gra wygląda niesamowicie.

24.04.2025 17:57
30
odpowiedz
hawa007
9
Chorąży
6.5

Odbilem sie, od samego poczatku gdy zobaczylem ta gre na trailerach wydawala mi sie dziwna. Zgodze sie ,ze muzyka, postacie, voice acting i cutscenki to najwyzsza polka, ale ten combat jest dla mnie słaby, a przeciwnicy malo interesujacy.

Obejrzalem tez recenzje fextralife ,ktory wystawil 9.5/10 twierdzac ,ze ta gra spokojnie moze byc uznawana jako gra AAA... budzetowosc w gameplayu widac bardzo czesto

Publicystyka Recenzja gry Clair Obscur Expedition 33. Jedna ze wspanialszych historii, w jakie grałem w całym swoim życiu