Zwolnienia u producentów Wolfensteina i Spore
26 sierpnia dla kilkudziesięciu pracowników firm Raven Software oraz EA Maxis nie był zbyt szczęśliwy. W obu przypadkach przeprowadzone zostały bowiem poważne zwolnienia. O ile jednak u producentów nowego Wolfensteina nie są one wielkim zaskoczeniem, o tyle takowych problemów w zespole odpowiedzialnym za Spore nie spodziewał się prawdopodobnie nikt.
26 sierpnia dla kilkudziesięciu pracowników firm Raven Software oraz EA Maxis nie był zbyt szczęśliwy. W obu przypadkach przeprowadzone zostały bowiem poważne zwolnienia. O ile jednak u producentów nowego Wolfensteina nie są one wielkim zaskoczeniem, o tyle takowych problemów w zespole odpowiedzialnym za Spore nie spodziewał się prawdopodobnie nikt.
W oficjalnym oświadczeniu przedstawiciele Raven Software napisali, że zwolnienia to jeden z etapów dostosowujących dewelopera do nowej sytuacji, jaka nastąpiła po wydaniu zręcznościowej gry akcji X-Men Origins: Wolverine w maju oraz strzelaniny Wolfenstein przed kilkoma dniami. Studio musiało zmniejszyć swoją liczebność przede wszystkim z przyczyn ekonomicznych, w innym wypadku miałoby problemy z rentownością. Znaczące jest to, że w ostatnim czasie zwolnienia dotknęły także inne studio pracujące nad Wolfensteinem – firmę Endrant Studios, która zaprojektowała na potrzeby gry krytykowany tryb rozgrywki sieciowej (najpewniej z tego powodu pracę utraciło kilkunastu pracowników studia).
Wszystko wskazuje na to, że pracę utraciło 56 spośród 180 osób tworzących do wczoraj Raven Software. Są wśród nich pracownicy wszystkich działów firmy. Większość z nich otrzyma wsparcie w postaci odpraw, a także będzie mogła liczyć na pomoc w poszukiwaniach nowych pracodawców. W najbliższym czasie Raven Software wprowadzi na rynek jedynie strzelaninę Singularity (PC, Xbox 360, PlayStation 3, premiera w marcu 2010 roku). Póki co nie wiemy nic na temat kolejnych projektów studia.
Niemal z tych samych powodów – zbyt dużej liczebności studia – nastąpiły potwierdzone przez koncern Electronic Arts zwolnienia w Maxis, firmie deweloperskiej odpowiedzialnej za wyprodukowanie m.in. serii SimCity, The Sims, The Sims 2 oraz Spore. Wielomilionowa sprzedaż dzieł ekipy założonej przez Willa Wrighta w 1987 roku i przejętej dziesięć lat później przez EA nie uchroniły jej przed koniecznością rozwiązania bliżej nieokreślonej liczby umów o pracę. Z plotek wynika, że zwolnienia dotknęły sporą grupę pracowników studia Maxis. Pozostali będą kontynuować pracę nad rozwojem marek firmy, w tym przede wszystkim niekonwencjonalnej strategii Spore, która doczekała się już dwóch oficjalnych dodatków (Śmieszne i straszne oraz Kosmiczne przygody).