autor: Fajek
Zuxxez jako następca Topware?
Gdy w lutym, niemiecka firma Topware Interactive została zamknięta, jeden z jej założycieli niejaki Dirk Hassinger wraz z grupą pracowników założył nową firmę pod nazwą Zuxxez w celu przejęcia polskiego oddziału Topware odpowiedzialnego m.in. za serię Earth 2150.
Gdy w lutym, niemiecka firma Topware Interactive została zamknięta, jeden z jej założycieli niejaki Dirk Hassinger wraz z grupą pracowników założył nową firmę pod nazwą Zuxxez w celu przejęcia polskiego oddziału Topware odpowiedzialnego m.in. za serię Earth 2150.
Zuxxez uruchomił swoją stronę internetową na której możemy dowiedzieć się o nowych projektach nad którymi pracują aktualnie programiści.
Pierwszym z nich jest Earth 2150: Lost Souls. Gra ta zabierze nas w miejsce znane z poprzednich części. Nowe misje, nowe bronie, nowe mapy. Dodatkowo w grze będzie dostępny edytor map.
Kolejnym projektem jest World War II : Panzer Claws, gra osadzona w realiach Drugiej Wojny Światowej. Nasze działania przyjdzie nam wykonywać podczas rosyjskiej inwazji w 1941 roku poprzez upadek Włoch, lądowanie w Normandii i na końcu ostatnią niemiecką ofensywę w Ardenach w roku 1944. Gra będzie oparta na sprawdzonym silniku graficznym pochodzącym z gry Earth 2150.
Ostatnim projektem jest World War III, gra z gatunku RTS, opowiadająca historię wojny o wyczerpujące się złoża ropy naftowej rozpoczętą w 2001 roku. Gracz może dowodzić siłami każdej ze stron konfliktu, którymi są Stany Zjednoczone, Rosja, Irak. Na każdą ze stron przypadają po 2 kampanie zawierające średnio po 5 misji każda. Walka toczona jest przy pomocy jednostek naziemnych i powietrznych. Jedynym dostępnym surowcem w grze jest ropa naftowa, zamieniana na gotówkę bezpośrednio po wydobyciu bez procesu przetwarzania.
Gra oparta jest na środowisku 3D, pozwalającym na dowolne ułożenie kamery w każdej płaszczyźnie, dokonywanie zbliżeń i oddaleń. Wszystkie obiekty występujące w grze oraz teren są trójwymiarowe, posiadają zróżnicowane i dynamicznie zmieniające się parametry fizyczne (np. pojazdy szybciej poruszają się po drogach, a znacznie wolniej na piasku). Świat przedstawiony jest w postaci trójwymiarowej mapy na której prowadzimy działania wojenne, dowodzimy swoimi jednostkami, budujemy budynki, zamawiamy nowe jednostki, wydobywamy surowce oraz prowadzimy badania naukowe. W trakcie gry następują zmiany pory dnia i nocy oraz zmiany warunków pogodowych, co wpływa znacząco na rozgrywkę.
Gra może się toczyć równolegle na jednej lub na kilku planszach, maksymalnie do czterech. Transport jednostek pomiędzy planszami zapewniają ciężkie samoloty lub śmigłowce transportowe. Lotnictwo może dowolnie przemieszczać się pomiędzy planszami. Podczas walk jednostki zdobywają doświadczenie bojowe wpływające na ich skuteczność w walce. W trakcie gry i postępującego rozwoju techniki nowsze modele jednostek wypierają starsze.
Wynalazki dokonywane są w centrach naukowych usytuowanych bezpiecznie z dala od rejonu działań wojennych. Prace nad nowymi technologiami kosztują sporą ilość gotówki, jednak raz zdobyta technologia pozostaje dostępna do końca gry.
Zuxxez ma w planach wydanie jeszcze kilku innych gier, ale ze względu na bardzo wczesne stadium produkcji ciężko jest podać jakieś konkretne informacje.