autor: Radosław Grabowski
Znamy termin premiery King's Quest IX: Every Cloak Has a Silver Lining i nie tylko
Przedwczoraj poinformowaliśmy Szanownych Czytelników, że w niedzielę 15 maja 2005 poznamy więcej szczegółów na temat nieoficjalnej dziewiątej części pamiętnego cyklu King’s Quest, noszącej podtytuł Every Cloak Has a Silver Lining. Istotnie developerzy dotrzymali słowa, więc właśnie dlatego możemy zaserwować Wam świeże i cokolwiek interesujące wiadomości oraz pokazać pięć zrzutów ekranowych.
Przedwczoraj poinformowaliśmy Szanownych Czytelników, że w niedzielę 15 maja 2005 poznamy więcej szczegółów na temat nieoficjalnej dziewiątej części pamiętnego cyklu King’s Quest, noszącej podtytuł Every Cloak Has a Silver Lining. Istotnie developerzy dotrzymali słowa, więc właśnie dlatego możemy zaserwować Wam świeże i cokolwiek interesujące wiadomości oraz pokazać pięć zrzutów ekranowych.
Niniejsza gra przygodowa traktować ma o perypetiach trzech osób (król Graham, księżniczka Rosella i książę Alexander) z rodziny, sprawującej władzę w Daventry. Jednak w wybranych momentach przejmiemy kontrolę nad innymi postaciami (np. Cassima, Edgar i Valanice).
Akcja zostanie umiejscowiona w fantastycznej Krainie Zielonych Wysp, znanej z King’s Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow. Odwiedzimy zatem Wyspę Najświętszej Góry, zamieszkiwaną przez Skrzydlatych. Spotkamy Saladina, czyli kapitana straży w pałacu na Wyspie Korony. Zajrzymy też do szachowego państwa na Wyspie Cudu oraz porozmawiamy z pozornie groźnym władcą Wyspy Bestii. Naturalnie bogata warstwa fabularna (dziewięć epizodów) nawiąże również do innych wątków z „królewskiej” sagi.
King’s Quest IX: Every Cloak Has a Silver Lining zaoferuje elegancką oprawę wizualną, znakomicie przedstawiającą bajeczny trójwymiarowy świat. Ponadto wszystkie wirtualne dialogi będą zaprezentowanie nie tylko w postaci tekstowej, ale także dźwiękowej (starannie dobrane głosy, przygotowane przez fanów). Nie zabraknie również nastrojowej ścieżki muzycznej, autorstwa fachowych kompozytorów.
Przed amatorską grupą projektantów z Phoenix Freeware Online stoi zatem poważne wyzwanie, z którym zespół ma uporać się do najbliższej zimy – wtedy właśnie nastąpi ponoć premiera omawianej gry. Pełna wersja zostanie udostępniona gratis za pośrednictwem Internetu, a twórcy nie wykluczają wypuszczenia wcześniej interaktywnej demonstracji.