Zapowiedziano World War Toons - sieciową strzelankę od byłych pracowników Infinity Ward
Założone przez byłych pracowników zespołu Infinity Ward studio Reload ujawniło sieciową strzelankę World War Toos. Gra osadzona zostanie w komediowej wersji II wojny światowej, a w bitwach będą brać udział zarówno żołnierze piechoty, jak i czołgi.
W lipcu zeszłego roku informowaliśmy o powstaniu zespołu Reload, który założyła grupa byłych pracowników znanego z cyklu Call of Duty studia Infinity Ward. Teraz twórcy ujawnili swój pierwszy projekt pod nowym szyldem. Okazała się nim nastawiona na tryb wieloosobowy strzelanka World War Toons, która zaoferuje humorystyczne spojrzenie na tematykę II wojny światowej. Na razie autorzy nie są jeszcze gotowi podać żadnej, nawet przybliżonej daty premiery. Nie znamy także platform docelowych. Gra powstaje jednak od podstaw z myślą o wykorzystaniu technologii VR, więc wersja pecetowa jest praktycznie pewna, a wydanie na konsolę PlayStation 4 również wydaje się prawdopodobne.
Zabawa skoncentruje się na sieciowych bitwach toczonych między dwiema drużynami – Aliantów oraz żołnierzy należących do wojsk państw Osi. Akcję obserwować będziemy z oczu postaci, a rozgrywka przypominać ma klasyczne FPS-y. Jednocześnie duży nacisk położony zostanie na kierowanie czołgami. Całość utrzymana będzie w mocno humorystycznej atmosferze i autorzy nie zawracają sobie głowy kwestiami związanymi z realizmem historycznym.
World War Toons powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4. Gra nie osiągnęła jeszcze fazy alfa i obecnie oferuje trzy klasy – standardowego żołnierza piechoty, oficera i uzbrojonego w ciężkie działko tzw. heavy. W planach jest poszerzenie tej listy m.in. o snajpera. Każdy typ postaci posiadać ma własne uzbrojenie i typ czołgu. Jednocześnie dokonany przed meczem wybór nie będzie ostateczny i gracze otrzymają możliwość zmiany klasy podczas rozgrywki. Aby to zrobić konieczne będzie jedynie zebranie przypisanej do danej grupy broni, którą pozostawią na mapach polegli.
Reload to jeden z kilku nowych studiów założonych w ostatnich latach przez byłych pracowników zespołu Infinity Ward. W ten sposób powstały także takie ekipy jak Respawn Entertainment czy Robotoki. Pierwsza z tych grup wypuściła w zeszłym roku udanego FPS-a zatytułowanego Titanfall. Druga poradziła sobie znacznie gorzej i kilka miesięcy temu zawiesiła prace nad projektem Human Element.