autor: Maciej Myrcha
Zapowiedziano WarPath - dynamiczny FPS osadzony w sceneriach SF
Przedstawiciele firmy wydawniczej Groove Games, m.in. Land Of The Dead: Road to Fiddler's Green czy World War II Combat: Road to Berlin, zapowiedzieli kolejną pozycję, która uzupełni jej portfolio. Będzie to WarPath, dynamiczny shooter pierwszoosobowy, z akcją osadzoną w sceneriach SF, tworzony przez Digital Extremes. Docelowe platformy gry to Xbox oraz PC a premierę przewidziano na wiosnę.
Przedstawiciele firmy wydawniczej Groove Games, m.in. Land Of The Dead: Road to Fiddler's Green czy World War II Combat: Road to Berlin, zapowiedzieli kolejną pozycję, która uzupełni jej portfolio. Będzie to WarPath, dynamiczny shooter pierwszoosobowy, z akcją osadzoną w sceneriach SF, tworzony przez Digital Extremes. Docelowe platformy gry to Xbox oraz PC a premierę przewidziano na wiosnę tego roku.
Jak powiedział Jon Walsh, prezes zarządu Groove Games, celem, który przyświecał developerom i projektantom, był powrót do korzeni FPSów: szybka, dynamiczna akcja, znakomita grafika oraz, co najważniejsze, wciągająca rozgrywka. WarPath w zapewnieniach swoich twórców, pozwoli nam "biegać szybciej, skakać wyżej oraz latać dalej niż w jakiejkolwiek innej grze tego gatunku."
Fabuła WarPath rzuca nas do wirtualnego Edenu, w najdalszym punkcie galaktyki, w którym zbiegły się ze sobą drogi trzech zupełnie różnych ras. Każda z nich ma własne cele w kolonizacji nowego świata, konflikt jest więc nieuchronny. I w tym momencie do rozgrywki wkracza gracz, opowiadając się po jednej ze stron i walcząc w jej szeregach o zwycięstwo i zdobywanie coraz to nowych obszarów. Eksterminacji przeciwników służy niezbyt obszerny, aczkolwiek skuteczny, arsenał broni składający się z 8 jej rodzajów, m.in. Wolverine, Tyrant, Long Bow czy Judge. Bronie można dodatkowo modyfikować, dzięki czemu otrzymamy większą ich funkcjonalność. Do naszej dyspozycji oddano także 4 typy pojazdów, przy pomocy których możemy szybciej poruszać się po powierzchni Edenu.
Szkielet WarPath stanowi silnik Unreal a za fizykę rozgrywki odpowiedzialna jest technologia Karam, tak więc możemy spodziewać się znakomitej grafiki oraz efektów wizualnych. Gra oferuje zarówno misje dla jednego gracza, jak również wieloosobowe z popularnymi trybami Death Match, Team Death Match czy Capture the Flag. W rozgrywkach tych może wziąć udział do 16 graczy, którzy zmierzą się poprzez LAN lub Internet. Co ciekawe, w trybie gry dla jednego gracza możemy potrenować zmagania wieloosobowe korzystając z pomocy maksymalnie 32 botów.