Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2010, 11:53

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano symulator wahadłowca Space Shuttle Mission Simulator 2

Mamy dobre wieści dla wirtualnych astronautów. Podczas tegorocznej konferencji I/ITSEC na stoisku NASA ujawniono grę Space Shuttle Mission Simulator 2, czyli najnowszą odsłonę serii symulującej loty wahadłowcami.

Mamy dobre wieści dla wirtualnych astronautów. Podczas tegorocznej konferencji I/ITSEC na stoisku NASA ujawniono grę Space Shuttle Mission Simulator 2, czyli najnowszą odsłonę serii symulującej loty wahadłowcami.

Zapowiedziano symulator wahadłowca Space Shuttle Mission Simulator 2 - ilustracja #1

Cały projekt ponownie skoncentruje się na maksymalnie realistycznym odwzorowaniu misji kosmicznych i ma wprowadzić masę usprawnień w stosunku do swojego poprzednika. Możemy zatem spodziewać się ulepszonej oprawy graficznej i autorzy chwalą się, że rozdzielczość tekstur użytych do pokrycia modelu Ziemi jest teraz szesnastokrotnie wyższa, a dodatkową atrakcją będą naturalnie wyglądające chmury oraz scenerie nocne. Wszystkie wnętrza zostaną teraz połączone, co pozwoli graczom na swobodne i płynne poruszanie się pomiędzy wahadłowcem a Międzynarodową Stacją Kosmiczną. Możemy też oczekiwać bardziej interaktywnych kokpitów i sporej ilości nowych typów misji.

Gra zostanie wydana dopiero w drugiej połowie przyszłego roku i kolejne dotyczące jej szczegóły będą ujawniane stopniowo. Autorzy zamierzają ponadto kontynuować współpracę z Timem Gagnonem, czyli artystą którego prace można obejrzeć w Centrum Kosmicznym imienia Johna F. Kennedy'ego oraz wewnątrz Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Stworzył on kilka wizualnych aktualizacji do poprzedniej odsłony serii i teraz pracuje nad podobnym patchem do Space Shuttle Mission Simulator 2.

Zapowiedziano symulator wahadłowca Space Shuttle Mission Simulator 2 - ilustracja #2

Warto tutaj wspomnieć o pierwszej części serii, zatytułowanej oczywiście Space Shuttle Mission Simulator, bo w końcu to na jej fundamentach zbudowana zostanie kontynuacja. Symulowała ona wszystkie elementy związane z misjami kosmicznymi poczynając od startów (które mogliśmy obejrzeć również z poziomu sali centrum lotów) aż po wykonywanie zadań na orbicie. Gra wspierała pozwalające na wyświetlanie obrazu na wielu ekranach technologie Matrox TripleHead2Go i Nvidia nView, jak również korzystała ze śledzącego ruchy głowy systemu TrackIR. Przez większość czasu obserwowaliśmy akcję z oczu astronauty, a by nie zrażać nowicjuszy przygotowano trzy poziomy trudności o różnym stopniu realizmu i szczegółowości sterowania.

Tym, co wyróżniało Space Shuttle Mission Simulator na plus w porównaniu do większości innych nietypowych symulatorów były bardzo ciekawie zaprojektowane misje i co warte podkreślenia, autorzy do dzisiaj regularnie wypuszczają nowe. Zainteresowanym polecamy odwiedzenie oficjalnej strony pierwszej części i wypróbowanie wersji demonstracyjnej.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej