Zapowiedziano StarDrive 2 – kontynuację ubiegłorocznej strategii kosmicznej 4X
Firma Iceberg Interactive zapowiedziała StarDrive 2, kontynuację wydanej w ubiegłym roku strategii kosmicznej typu 4X. Sequel zaoferuje rozgrywkę w turach, a także rozbudowaną zawartość i poprawioną oprawę graficzną. Premiera nastąpi we wrześniu 2014 roku na komputerach osobistych (Windows, Mac, Linux).
Chociaż gatunek symulatorów kosmicznych wzbudza ostatnio sporo emocji – głównie za sprawą Chrisa Robertsa i jego Star Citizen – utrzymany w pokrewnych realiach rodzaj strategii 4X trzyma się raczej poza zasięgiem blasku jupiterów. Warto więc wspomnieć o dzisiejszym ogłoszeniu firmy Iceberg Interactive – wydawca zapowiedział powstanie gry StarDrive 2, kontynuacji kosmicznej gry strategicznej StarDrive, która została stworzona przez niezależne studio Zero Sum Games i zadebiutowała w kwietniu ubiegłego roku. Największą nowością w stosunku do pierwowzoru jest zaprojektowanie głównej części rozgrywki w systemie turowym (bitwy nadal będą toczyć się w czasie rzeczywistym). Ponadto zawartość tytułu zostanie znacząco wzbogacona, a oprawa graficzna ulegnie wyraźnej poprawie. Premiera produkcji nastąpi we wrześniu bieżącego roku.
- Twórcy: niezależne studio Zero Sum Games
- Gatunek: turowa strategia kosmiczna typu 4X
- Technologia: silnik Unity
- Platformy sprzętowe: komputery (Windows, Mac, Linux)
- Termin premiery: wrzesień 2014
Fundamenty rozgrywki w sequelu pozostaną niezmienione w stosunku do oryginału. Ponownie przyjdzie nam przebyć drogę od początującego kosmicznego zdobywcy do międzygalaktycznego hegemona, wspierając się na czterech filarach typowych dla strategii kosmicznej: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji. Niemniej jednak, znane już mechanizmy rozgrywki powinny być w stanie raz jeszcze dostarczyć rozrywki, jako że wirtualny wszechświat zostanie wzbogacony o trzy nowe rasy czy szereg niedostępnych wcześniej technologii. Pojawi się opcja rekrutowania bohaterów do zarządzania flotami i planetami, a także tryb Battle Arena, pozwalający na toczenie szybkich potyczek ze sztuczną inteligencją oraz zajmowanie się wyzwaniami nagradzanymi np. nowymi modelami broni czy modułami do ulepszania statków.
Docelowe platformy sprzętowe StarDrive 2 stanowią komputery osobiste (Windows, Mac, Linux). Gra będzie dostępna do kupienia poprzez platformę dystrybucji cyfrowej Steam. Zintegrowanie dzieła studia Zero Sum Games z systemem firmy Valve Software przełoży się na przygotowanie dla produkcji osiągnięć i kart kolekcjonerskich, a także zaoferowanie kompatybilności z usługą Steam Workshop, co oznacza wsparcie dla sceny modderskiej. Sugerowaną cenę tytułu ustalono na poziomie 29,99 dolarów (w przeliczeniu około 91 zł), lecz posiadaczom pierwszej części StarDrive zaoferowany zostanie 33-procentowy rabat.