Zapowiedziano Space Pirates And Zombies 2 - kosmiczny sandbox studia MinMax Games
Mamy dobre wieści dla fanów gry Space Pirates And Zombies. Autorzy tej hybrydy kosmicznej strzelanki i strategii zapowiedzieli część drugą, która zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę oraz zwiększony dynamizm wirtualnej galaktyki.
Studio MinMax Games ogłosiło, że pracuje nad drugą częścią swojej debiutanckiej produkcji, czyli kosmicznej strategii wzbogaconej elementami strzelanek i gier RPG zatytułowanej Space Pirates And Zombies. Podobnie jak pierwowzór, produkcja pozwoli eksplorować dynamicznie zmieniającą się galaktykę, gdzie zajmiemy się konstruowaniem statków, pozyskiwaniem surowców oraz walką z licznymi przeciwnikami. Autorzy planują oczywiście masę ulepszeń oraz sporo nowych rozwiązań, z których najważniejszym będzie w pełni trójwymiarowy silnik graficzny. Zastąpi on znane z pierwszej odsłony 2D, choć rozgrywka dalej będzie się toczyła jedynie w dwóch wymiarach. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera zapowiedziana została na końcówkę tego roku.
Gra rozegra się po wydarzeniach z pierwszej części. Zagrożenie wywołane przez inwazję zombie zostało zażegnane, ale galaktyka znajduje się w fatalnym stanie - po infrastrukturze zostały jedynie gruzy, a paliwo stało się rzadkim i bardzo drogim surowcem. Wszystko to powoduje, że o pozostałe w sektorach dobra zaczyna się toczyć bezwzględna walka.
W Space Pirates And Zombies 2 gracz nie będzie żadnym wybrańcem. Zamiast tego, gdy rozpoczniemy rozgrywkę w galaktyce znajdować się ma dwustu innych kapitanów. Każdy z nich posiadać będzie własny moduł sztucznej inteligencji oraz prywatne plany i ambicje. Ci rywale mają być w stanie zrobić dokładnie to samo, co nasz bohater. W rezultacie świat gry ulegać będzie cały czas dynamicznym przeobrażeniom z powodu decyzji gracza oraz SI - terytoria zmieniać mają właścicieli w wyniku wojen, tworzone będą frakcje i struktury kosmiczne itd. Ponadto uniwersum co pewien czas stanie się polem konkretnych wydarzeń fabularnych, niezależnie od tego, czy będzie na nie gotowi, czy nie.
Tak jak w pierwowzorze, walka połączy elementy zręcznościowej strzelanki wzorowanej na produkcjach z automatów z aspektem strategicznym polegającym na dowodzeniu jednostkami towarzyszącymi naszemu kapitanowi. Każdy element wirtualnego świata i podróżujących po nim statków będzie mógł ulec uszkodzeniu oraz zniszczeniu. Podczas starć od kadłubów odrywać się mają części, które po zakończonej bitwie zbierzemy i wykorzystamy do modyfikacji własnych maszyn.