Zapowiedziano PixelJunk Inc. - symulator fabrykanta produkującego zupę dla kosmitów
Na targach PAX East japońskie studio Q-Games ujawniło grę PixelJunk Inc. Połączy ona elementy sandboksowej platformówki oraz ekonomicznego RTS-a. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon marki, projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach.
Seria PixelJunk autorstwa studia Q-Games próbowała już wielu różnych stylów rozgrywki. Na trwających właśnie targach PAX East zespół ujawnił najnowszą i zdecydowanie najbardziej ambitną odsłoną cyklu zatytułowaną PixelJunk Inc. W przeciwieństwie do poprzedniczek, powstaje ona wyłącznie z myślą o pecetach.
PixelJunk Inc. będzie prawdziwym koktajlem gatunkowym, łączącym elementy dwuwymiarowej platformówkowki i ekonomicznej strategii z sandboksowym otwartym światem. Gracze wcielą się w przedsiębiorcę, którego zadaniem jest wybudowanie olbrzymiej fabryki produkującej zupy dla kosmitów.
Pomimo głównego celu rozgrywki zaczerpniętego z gier strategicznych, sterowanie w PixelJunk Inc. oparte będzie na rozwiązaniach platformówkowych. Pokierujemy więc pojedynczą postacią, potrafiącą biegać swobodnie po mapie i przeskakiwać przeszkody. Wyposażona ona zostanie również w wielofunkcyjny laser. Za jego pomocą będzie mogła rozrywać elementy świata na atomy, które potem posłużą jako surowce do konstrukcji fabryki.
Zanim rozpoczniemy budowę bazy, wiele czasu spędzimy na drążeniu tuneli w poszukiwaniu cennych składników na zupę. Podczas tych wypraw będziemy musieli radzić sobie z takimi niebezpieczeństwami jak chmury trującego gazu czy agresywne mięsożerne rośliny. Świat gry zamieszkiwać mają również potężne bestie, które zwabi hałas towarzyszący budowie naszego przemysłowego imperium. Jednocześnie wiele z tych zagrożeń będzie również źródłem najcenniejszych składników, więc unikanie ich nie zawsze okaże się dobrym rozwiązaniem.
Świat gry ma być w dużym stopniu dynamiczny. Roślinność będzie rozrastała się we własnym tempie, zmieniając ekosystem na mapie. Niektóre elementy fauny, takie jak np. grzyby wytwarzające trujący gaz, okażą się niebezpieczne. Jednocześnie przy odrobinie wysiłku gracz będzie w stanie wykorzystać ich toksyczny aromat do zwabienia w pułapkę rzadkie gatunki potworów.
W początkowych fazach rozgrywki będziemy musieli ręcznie przeprowadzać wydobycie surowców oraz osobiście zadbać o produkcję zupy i przedmiotów. Wraz z rozwojem biznesu oraz zasobności naszego konta coraz więcej elementów można będzie zautomatyzować poprzez konstruowanie budynków, maszyn i robotów. Zarówno plany architektoniczne, jak i rzadkie przepisy kulinarne opatrzone mają być wysokimi cenami, więc na dostęp do nich trzeba będzie sobie zapracować.
PixelJunk Inc. umożliwi zabawę samotnie lub w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech osób. Gra zadebiutuje na serwisie Steam i już w dniu premiery udostępnione zostaną potężne narzędzia moderskie. Obecnie nie ma w planach wersji konsolowych.