Zapowiedziano Mooncrest - RPG byłych pracowników BioWare
Studio KnightMayor, założone przez byłych pracowników zespołu BioWare, zapowiedziało pecetowego RPG-a Mooncrest.
Niezależne studio KnightMayor ujawniło swój pierwszy projekt. Okazała się nim gra RPG Mooncrest, która zmierza na pecety i ma trafić do sprzedaży w przyszłym roku. Celem autorów jest opracowanie projektu w stylu klasycznych tytułów zespołu BioWare. Nie są to jedynie czcze przechwałki, gdyż twórcy wcześniej przez wiele lat byli pracownikami tej kanadyjskiej fabryki przebojów, gdzie współtworzyli m.in. Jade Empire, Dragon Age: Origins, Mass Effect oraz Star Wars: The Old Republic. Warto dodać, że główną siłą napędową stojącą za Mooncrest jest Rick Burton. Przed rozpoczęciem profesjonalnej kariery opracował on serię bardzo ciepło przyjętych modów do pierwszego Neverwinter Nights i zawarte w tych amatorskich projektach pomysły teraz chce rozwinąć w swojej pierwszej grze pod szyldem KnightMayor.
Kampania przeniesie nas do klasycznej krainy fantasy i opowie historię dwóch kobiet. Pierwszą z nich będzie szlachetna, ale naiwna paladynka imieniem Sera, która po ukończeniu wieloletniego szkolenia wyruszy w świat w poszukiwaniu przygód. Podczas podróży spotka podstępną wojowniczkę Pirotasę i wspólnie spróbują powstrzymać spisek, który może doprowadzić do zagłady miasta Mooncrest.
Celem autorów jest zaoferowanie ciekawej opowieści, której kluczowym elementem okażą się relacje między dwiema bohaterkami. Sera i Pirotase mają posiadać zupełnie inne osobowości oraz historie życiowe, a kontrast między nimi będzie napędzał dużą część całej historii. W zrealizowaniu tych planów pomoże „kinowy” system dialogów, wzorowany na tym, jaki możemy znaleźć w większości produkcji studia BioWare. Ponadto sposób prowadzenia rozmów wpłynie na statystykę współczucia, która znajdzie bezpośrednie przełożenie na skuteczność w walce paladynki.
System bitewny rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą i ma oferować sporą swobodę taktyczną, tak aby o wyniku potyczki w równym stopniu decydował spryt gracza, jak i statystyki dowodzonych przez niego postaci. Podczas zabawy dużo czasu spędzimy także na rozwiązywaniu zagadek. Łamigłówki mają być trudne i pomysłowe, a przy ich projektowaniu autorzy inspirowali się przygodówkami.
Niestety, na razie autorzy udostępnili jedynie grafiki koncepcyjne, więc nie wiemy jak gra prezentuje się w akcji. Pierwsze screeny i materiały video mają zostać opublikowane już wkrótce.