autor: Michał Kowalski
Zapowiedziano korzystającą z kontrolera Kinect grę Dragon Ball Z
Firma Namco Bandai poinformowała o tworzeniu opartej na popularnym serialu anime gry Dragon Ball Z for Kinect, przeznaczonej na konsolę Xbox 360. Zapowiedziana na październik produkcja ma zawierać ponad 100 specjalnych ataków, które gracz będzie mógł wykonywać dzięki kontrolerowi Kinect.
Niniejsza zapowiedź z pewnością ucieszy wszystkich, którzy swego czasu z niecierpliwością wyczekiwali kolejnych odcinków anime Dragon Ball Z, emitowanych w Polsce na kanale RTL 7 (potem TVN Siedem). Firma Namco Bandai ogłosiła, że w październiku ukaże się gra Dragon Ball Z for Kinect przeznaczona na Xboksa 360, wykorzystująca kontroler Kinect.
Serial anime Dragon Ball powstał na podstawie mangi autorstwa Akiry Toriyamy pod tym samym tytułem, wydawanej od 1984 do 1995 roku. Fabuła kręci się wokół przygód bohatera o imieniu Goku, ćwiczacego sztuki walki i poszukującego siedmiu legendarnych smoczych kul. Ich zebranie prowadzi do przywołania smoka, który spełni życzenie posiadacza wszystkich sfer. W czasie poszukiwań Goku i jego towarzysze pokonują wielu przeciwników, często poszukujących Smoczych Kul na własną rękę.
Na podstawie mangi japońskie studio Toei Animation stworzyło kilka serii odcinków anime, opierających się na wydarzeniach przedstawionych w komiksach. Od czasu wyemitowania pierwszego odcinka w 1986 roku serial cieszy się dużą popularnością. Na podstawie marki Dragon Ball powstało też wiele filmów pełnometrażowych oraz gier (m.in. Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi czy Dragon Ball Z: Burst Limit).
Produkcja będzie prawdopodobnie bijatyką, w której gracz wcieli się w jednego z bohaterów serialu. W grze znajdzie się 50 grywalnych postaci, znanych wszystkim wielbicielom tego anime, i jeszcze jeden, całkowicie nowy wojownik stworzony specjalnie na potrzeby tej produkcji. Dodatkowo nowych bohaterów i różne ulepszenia będzie można odblokować za pomocą skanowania odpowiednich kodów QR.
W grze możliwy będzie wybór pomiędzy dwoma trybami rozgrywki, nazwanymi „Story Mode” i „Score Attack”. W pierwszym z nich wszystkie walki odbywać się będą z perspektywy pierwszej osoby, a wydarzenia zostaną oparte o oryginalną fabułę serialu. Drugi sposób prowadzenia rozgrywki polegać ma na toczeniu serii potyczek jeden na jednego, starając się przy tym uzyskać jak najwyższą liczbę punktów.
„Dla fanów serii Dragon Ball Z nie będzie lepszej zabawy niż stanie przed ekranem i używanie własnych pięści przeciwko wrogom w grze”, powiedział wiceprezes Namco Bandai, Carlson Choi. Oczywiście, naszą bronią będą nie tylko zaciśnięte dłonie. Twórcy wyposażą bohaterów w ponad 100 specjalnych ataków („w tym legendarny atak Kamehameha”), których gracz będzie się musiał nauczyć, jeżeli zabawa ma przynosić mu satysfakcję.
Dragon Ball Z for Kinect pojawi się w październiku w wersji na konsolę Xbox 360.