Zapowiedziano Drive on Moscow – wojenną strategię autorów Battle of the Bulge
Znane z wyśmienitego Battle of the Bulge studio Shenandoah zapowiedziano Drive on Moscow – wojenną strategię turową opowiadającą o Bitwie o Moskwę. Gra zmierza na urządzenia mobilne z systemem iOS.
W zeszłym roku Shenandoah Studio zachwyciło wszystkich wirtualnych strategów grą wojenną Battle of the Bulge, która udowodniła, że na urządzeniach mobilnych da się stworzyć prawdziwie hardcorową turówkę. Produkcja zebrała wyśmienite recenzje i zgromadziła wokół siebie spore grono fanów. Teraz twórcy ujawnili następną odsłonę serii zatytułowaną Drive on Moscow.
Akcja gry rozpocznie się w 1941 roku i opowie o tzw. Operacji Tajfun. Tym kryptonimem opatrzony był niemiecki plan ataku, który ostatecznie doprowadził do Bitwy o Moskwę. Bitwy rozegramy się na większej mapie niż w poprzedniej odsłonie cyklu. Będziemy mogli pokierować zarówno wojskami Wehrmachtu, jak i Armii Czerwonej.
Do opracowania konkretnych scenariuszy w Drive on Moscow zatrudniono Teda Raciera, czyli wielokrotnie nagradzanego projektanta wojennych planszówek, w tym Paths of Glory. Pierwsze misje opowiedzą o samym marszu na tytułowe miasto, a późniejsze opowiedzą o jego oblężeniu. Kampanię zakończy sowiecki kontratak. Strona niemiecka będzie mogła spróbować podbić miasto, lub je okrążyć i odciąć od reszty świata. Natomiast strona radziecka zdobywać ma punkty zwycięstwa poprzez utrzymywanie punktów, eliminowanie jednostek Wehrmachtu oraz ogólne przeszkadzanie w planach przeciwnika.
Podczas bitew kluczową rolę odegra teren oraz pogoda. Głębokie błoto utrudniać będzie manewry, podczas gdy nadejście zimy doprowadzi do zamarznięcia ziemi i ułatwi poruszanie się, ale jednocześnie sprowadzi na Niemców nowe problemy z powodu braku sprzętu i ekwipunku dostosowanego do niskich temperatur.
Drive on Moscow ma zadebiutować w najbliższych miesiącach. Obecnie w planach jest jedynie wersja n iOS. Co jednak godne pochwały, w przeciwieństwie do Battle of the Bulge gra będzie działała na iPhone i iPod Touch, a nie tylko na iPadzie.
Co ciekawe, początkowo twórcy jako drugą bitwę w serii chcieli odtworzyć starcie El Alamein. Niestety, potyczka ta jest wyjątkowo trudna do zbalansowania. Trzymając się realizmu historycznego wygrana Niemiec jest praktycznie niemożliwa. Dlatego studio Shenandoah musi jeszcze przeprowadzić wiele testów zanim odpowiednio zbalansuje tę produkcję.