autor: Michał Kułakowski
Zapis rozgrywki ze Spyro Reignited Trilogy na targach E3 2018
Na targach E3 2018 zaprezentowano dwa poziomy zremasterowanej trylogii gier z serii Spyro. Deweloperzy opowiedzieli także przy okazji o procesie powstawania gry i związanych z nim problemach.
Kolekcja Spyro Reignited Trilogy została zapowiedziana oficjalnie w kwietniu i 21 września pojawi się na Xboksie One i PlayStation 4. W zestawie znajdą się zremasterowane wersje klasycznych trójwymiarowych platformówek z serii Spyro - Spyro the Dragon, Spyro 2: Ripto’s Rage! oraz Spyro: Year of the Dragon. Nad przygotowanie tytułu pracuje zespół ze studia Toys for Bob, który zajmował się także grą Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Na targach E3 2018 deweloperzy zaprezentowali pierwsze grywalne demo Spyro Reignited Trilogy, zawierające dwa poziomy spośród ponad stu dostępnych w ostatecznej wersji gry.
Podczas pokazu wersji demonstracyjnej przedstawiciel Toys for Bob opowiedział nieco o procesie powstawania remastera. Warto zaznaczyć, że deweloper wszystkich trzech tytułów, a więc studio Insomniac Games, nie był bezpośrednio zaangażowany w przygotowanie produkcji. Twórcy konsultowali się jednak blisko z nim w wielu wypadkach. Okazało się przy tym, że oryginalne materiały, takie jak modele postaci i poziomów, szkice koncepcyjne itd. w większości zaginęły lub nie są dostępne. Toys of Bob musiało więc od podstaw odtworzyć gry sprzed dwudziestu lat. Studio korzystało więc z komercyjnych wersji tytułu, używając przygotowanych przez siebie narzędzi, dzięki którym pozyskali potrzebne im dane o geometrii poziomów, teksturach oraz trójwymiarowych modelach. Analizowali także materiały z zapisami z rozgrywki tak, by animacje ruchu postaci były, co do każdej klatki zgodne z tymi w oryginale.