autor: Radosław Grabowski
Zagraj w "piracki" wariant słynnej gry Boulder Dash!
Wielkimi krokami nadchodzi dwudziesta rocznica narodzin legendarnej serii Boulder Dash, której debiutancką odsłonę wypuszczono na rynek w 1984 r. i zadedykowano szeregowi platform (m.in. Apple II, PC i Commodore 64). Każda część owego cyklu traktowała (ujmując temat lapidarnie) o przemierzaniu rozmaitych labiryntów, celem zbierania szlachetnych kamieni. Ideę pamiętnego przeboju firmy First Star Software rozwija program o nazwie Boulder Dash – Treasure Pleasure, zrealizowany pod sztandarem marki FlyOrDie.
Wielkimi krokami nadchodzi dwudziesta rocznica narodzin legendarnej serii Boulder Dash, której debiutancką odsłonę wypuszczono na rynek w 1984 r. i zadedykowano szeregowi platform (m.in. Apple II, PC i Commodore 64). Każda część owego cyklu traktowała (ujmując temat lapidarnie) o przemierzaniu rozmaitych labiryntów, celem zbierania szlachetnych kamieni. Ideę pamiętnego przeboju firmy First Star Software rozwija program o nazwie Boulder Dash – Treasure Pleasure, zrealizowany pod sztandarem marki FlyOrDie.
Stworzono zatem grę logiczno-zręcznościową, utrzymaną w atmosferze marynistycznej i przedstawiającą użytkownikom przygody pary łowców skarbów (blondyn Rockford i miedzianowłosa Crystal). Rzeczony duet musi przebyć sześćdziesiąt niebezpiecznych etapów (np. eksplorowanie pomieszczeń okrętowych i pływanie w morskich głębinach) i przywłaszczyć sobie po drodze jak największą ilość drogocennych klejnotów (istnieją przeróżne utrudnienia – spadające kule, jadowite pająki itp.). Doskonałe wprowadzenie do zabawy stanowi ponad dwadzieścia poziomów instruktażowych. Natomiast oprawę audio-wizualną wykonano w sposób estetyczny, bez zbędnych nowomodnych „fajerwerków”. Jako duży atut jawią się także niewygórowane wymagania sprzętowe i proste zasady sterowania.
Pełna wersja aplikacji kosztuje w Stanach Zjednoczonych 24,95 USD. Przed ewentualnym kupnem można pobrać (3,98 MB) z globalnej Sieci interaktywne demo lub wypróbować specjalną edycję internetową, opracowaną w standardzie Java. Poniżej zamieszczono trzy przykładowe screenshoty.