YouTube walczy z adblockami w Polsce, drastyczne ograniczenia weszły w życie
Koniec z wtyczkami blokującymi reklamy na YouTube? Platforma podjęła walkę z tym zjawiskiem, a pierwsze efekty są już widoczne na polskim „podwórku”.
Użytkownicy wtyczek blokujących reklamy w przeglądarce nie będą mieć łatwego życia na YouTube. Rozpoczęta wiosną tego roku na całym świecie wojna platformy z blokerami, właśnie objęła Polskę. Osoby używające tego typu obejść podczas oglądania filmów na YT spotkają się z komunikatem „Odtwarzacz zostanie zablokowany po odtworzeniu 3 filmów”.
Twarda walka z omijającymi reklamy wtyczkami
Wyświetlona wiadomość poinformuje nas, że „odtwarzanie filmów będzie zablokowane, dopóki YouTube nie znajdzie się na liście dozwolonych lub blokada reklam nie zostanie wyłączona”. Komunikat ponadto stara się uświadamiać użytkowników, że wyświetlane materiały sponsorowane są źródłem utrzymania platformy i pomagają jej funkcjonować.
Sytuacja ta, co prawda, nie dotknęła jeszcze wszystkich omijających reklamy, ponieważ wiele zależy od stosowanej wtyczki. Stopniowo jednak skala tego zjawiska zaczyna się rozlewać po polskim Internecie.
Obchodzenie ograniczenia
Fakt, że opisany wcześniej komunikat pojawia się u wielu użytkowników w kraju, potwierdza rosnące zainteresowanie tematem na Wykopie. Na portalu zaczęły pojawiać się nowe wątki, poświęcone sposobom na ominięcie nowych obostrzeń platformy. Internauci w komentarzach polecają inne wtyczki blokujące reklamy i jednocześnie nie widoczne dla algorytmów YouTube’a.
YouTube oferuje swój sposób na omijanie reklam. Jest nim oczywiście abonament Premium platformy. Subskrycja jest jednak płatna. Obecnie w Polsce usługa kosztuje 23,99 zł miesięcznie, natomiast w przypadku konta rodzinnego, koszt wynosi 35,99 zł miesięcznie.