Yakuza – Sega rozważa remastery gier z PlayStation 3
Redakcja PlayStation Access przeprowadziła wywiad z Daisuke Sato, producentem serii Yakuza. Według twórcy Sega nie przekreśla możliwości odświeżenia tych odsłon serii, które zadebiutowały na konsoli PlayStation 3. Jest jednak warunek – gracze muszą wyrazić chęć otrzymania tych remasterów.
W zeszłym tygodniu odbyła się europejska premiera szóstej odsłony serii Yakuza. Gra o podtytule The Song of Life spotkała się z ciepłym przyjęciem recenzentów (w naszym serwisie otrzymała ocenę 8/10), a w Wielkiej Brytanii zaliczyła najlepszy debiut w historii marki, zajmując trzecią pozycję na tygodniowej liście bestsellerów. Łatwo więc zgadnąć, że szóstka mogła przyciągnąć niemało graczy nieobeznanych z serią, którzy chcieliby nadrobić zaległości. Pewną nadzieją mogą być dla nich słowa producenta Daisuke Sato. W trakcie rozmowy z zespołem PlayStation Access Japończyk wspomniał o możliwości odświeżenia trzeciej, czwartej i piątej odsłony cyklu na PlayStation 4. Miałoby to być uzależnione od zainteresowania potencjalnych nabywców. Innymi słowy, jeśli gracze będą masowo dopominać się o wydanie Yakuza 3-5 na nowszej konsoli, twórcy rozważą ich prośbę.
Trudno uznać to za konkretną czy zobowiązującą deklarację, ale przynajmniej Sega ponownie potwierdza brak niechęci do odświeżenia starszych gier ze swojego katalogu (vide Shenmue I & II). W tym przypadku po części może to wynikać z małego zakresu zmian, jakie musiałyby przejść wymienione produkcje. Wszystkie ukazały się na konsoli PlayStation 3, tak więc nie wymagałaby nic więcej niż drobnych szlifów i modyfikacji. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by twórcy zdecydowali się na stworzenie pełnoprawnych remake’ów w stylu Yakuza Kiwami i nadchodzącego Yakuza Kiwami 2, czyli odświeżonych wersji odpowiednio pierwszej i drugiej odsłony. Pozostaje czekać na odzew graczy i reakcję Segi.
Yakuza to cykl trzecioosobowych gier akcji stworzony przez studio Amusement Vision, które później przejęła Sega. Pomysłodawcą marki był Toshiro Nagoshi, a do produkcji pierwszej i drugiej odsłony przyłożył rękę znany Japończykom scenarzysta filmowy Hase Seishu. Oryginalna Yakuza ukazała się w 2005 roku na konsoli PlayStation 2, a zaledwie rok później zadebiutowała jej kontynuacja. Oba tytuły spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem w Japonii i zyskały grupę oddanych fanów poza nią, urzeczonych unikatowym klimatem produkcji. Poszczególne gry z cyklu stanowią samodzielne historie, ale łączy je osoba głównego bohatera, Kazumy Kiryu, będącego jedyną grywalną postacią w trzech pierwszych częściach. Sama rozgrywka nieco przypomina popularny cykl Grand Theft Auto, z otwartym światem, elementami RPG i masą aktywności pobocznych. Twórcy dbają też o wysokiej jakości oprawę wizualną we wszystkich odsłonach.