autor: Maciej Kowalczyk
Xbox One znowu z lepszymi wynikami sprzedaży w USA niż PlayStation 4
Wyniki sprzedaży Xboksa One w USA wskazują, że konsola od firmy Microsoft już drugi miesiąc z rzędu sprzedaje się lepiej od konkurencyjnego PlayStation 4. Tak wynika z informacji przekazanych przez dział marketingu Xboksa, opartych na analizie NPD Group.
Pojedynek pomiędzy Xboksem One a PlayStation 4 z reguły kończy się na niekorzyść tego pierwszego jeśli chodzi o popularność i rezultaty sprzedaży. Z wyników Microsoftu, opublikowanych pod koniec lipca, wynika, że przychód giganta z Redmond z sektora związanego z grami spadł w ostatnim kwartale roku finansowego o 9%. Sytuacja zdaje się jednak nieco poprawiać – sierpniowa sprzedaż Xboksa One w USA już drugi miesiąc z rzędu przewyższyła rezultaty konkurencyjnego PlayStation 4.
Informacja ta pojawiła się na Twitterze Aarona Greenberga, szefa działu marketingu Xboksa. W swoim poście podziękował on wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu konsoli Microsoftu. Sytuację skomentował także Mike Nichols z tego samego działu, pisząc:
„Dzięki naszym fanom, ich ekscytacji w stosunku do nowych gier na Xboksa One oraz niedawnym debiucie Xboksa One S, który jest jedyną aktualnie dostępną konsolą obsługującą Ultra HD 4K Blu-ray, streamowanie w 4K oraz High Dynamic Range (HDR), Xbox One był najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych w sierpniu.”
Powyższe dane pochodzą od grupy analitycznej NPD, choć nie opublikowano jeszcze szczegółowego sprawozdania na ten temat. Nie wiemy także czy na zwiększoną sprzedaż wpływ miała premiera Xboksa One S, czy może niższe ceny podstawowego XOne. Mimo to, wyniki te mogą stanowić powody do zadowolenia, bowiem od czasu debiutu obydwu konsol (tj. od 33 miesięcy), konsola od Microsoftu zdołała przewyższyć PlayStation 4 jedynie niecałe 10 razy.
Mike Nichols podzielił się także danymi dotyczącymi zaangażowania użytkowników w społeczność Xboksa. Przyznał on, że łączna ilość godzin spędzonych przy konsolach Microsoftu wzrosła o 42% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Ponadto, fani stworzyli „setki tysięcy” projektów z wykorzystaniem Xbox Design Lab, pozwalającego na wykonanie własnego pada do Xboksa One. Niestety, nie zostały podane konkretne dane lub wartości.
Czy dobre wyniki sprzedaży Xboksa utrzymają się także w następnych miesiącach? Z pewnością nie będzie to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę zbliżającą się ofensywę Sony. Japoński gigant zapowiedział bowiem PlayStation 4 Slim, które zadebiutuje już 15 września w cenie 299 euro (około 1295 złotych). Nowa wersja zastąpi na rynku aktualnie sprzedawaną, zwykłą edycję PS4. Nie zapominajmy także o PlayStation 4 Pro, które pojawi się 10 listopada bieżącego roku i będzie posiadać udoskonalony układ graficzny oraz podkręcony procesor. Ostatecznie może się więc okazać, że przewaga Microsoftu jest tylko chwilowa, ale aby się o tym przekonać przyjdzie nam poczekać do premiery nowych konsol od Sony.