autor: Michał Jodłowski
Xbox One X cieszy się dużym wzięciem – edycja Project Scorpio wyprzedana w USA
Według źródeł serwisu Windows Central, Xbox One X cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony graczy – w amerykańskich sklepach wyczerpują się nakłady konsoli w wersji Project Scorpio, a sytuacja ze „zwykłymi” edycjami też ma wyglądać podobnie.
Jeśli wierzyć doniesieniom serwisu Windows Central, niedawno zapowiedziana konsola Xbox One X cieszy się sporym zainteresowaniem graczy już kilka dni po rozpoczęciu przedsprzedaży. Redaktor wyżej wspomnianego portalu utrzymuje, że „konsola jest już wyprzedana” (najpewniej chodzi o wyczerpanie zamówionego na premierę zapasu) w różnych sieciach sprzedaży detalicznej na całym świecie. Podobnie sprawa ma się mieć z limitowaną wersją Project Scorpio, której nakład w „dużych” sklepach został zaklepany – i rzeczywiście, produkt jest aktualnie niedostępny np. w amerykańskich Windows Store i Amazon. Większości polskich sprzedawców ten problem jednak najwyraźniej nie dotyczy, a przynajmniej w tej chwili. Warto wspomnieć, że Xbox One X zajmuje znacznie wyższe miejsce (2.) na rocznej liście bestsellerów amerykańskiego Amazonu w kategorii konsol i akcesoriów od swojego konkurenta, PlayStation 4 Pro (25.), a nawet słabszego PlayStation 4 Slim (36.), po zaledwie kilku dniach przedsprzedaży.
Oczywiście przedwczesna ekscytacja nie jest wskazana – nie wiemy bowiem, jak duże dostawy zamówiły przywoływane przez Windows Central sieci. Co więcej, (przed)premierowy szał na PlayStation 4 Pro miał miejsce i zakończył się w ubiegłym roku, dlatego wspomniane porównanie nie należy do szczególnie miarodajnych (a już z całą pewnością nie sugeruje, że Microsoft wychodzi na prowadzenie), choć pobicie 8 miesięcy sprzedaży konkurenta w kilka dni faktycznie świadczy o niemałym zainteresowaniu.
O jak duży rynek konkuruje Xbox One X? Według czerwcowych danych 20% sprzedaży PlayStation 4 od listopada 2016 roku, a więc co piąta sztuka, to egzemplarze PlayStation 4 Pro. Niestety nie podano dokładnej liczby. Wiemy, że od początku grudnia 2016 roku do 1 stycznia 2017 roku 3,4 miliona graczy zakupiło PlayStation 4, przy czym ten okres nie uwzględnia przedsprzedaży i pierwszych trzech tygodni PS4 Pro na rynku. Od stycznia do czerwca z kolei sprzedano następne 7 milionów konsol. Mowa zatem o przynajmniej dwóch milionach egzemplarzy, ale najprawdopodobniej jest to kwota sporo zaniżona.
Xbox One X, który zadebiutuje 7 listopada bieżącego roku, reklamowany jest jako „najwydajniejsza konsola na świecie”. Marketing PS4 Pro swojego czasu też opierał się na podobnym haśle. Niedługo dowiemy się, czy sama moc jest wystarczającą zachętą do przesiadki, czy tytuły ekskluzywne Sony dadzą jednak graczom powód do zostania przy aktualnym liderze w kategorii konsol. A Wy jakiego jesteście zdania?