autor: Marcin Pietruszewski
Xbox 360 i ponad 76 milionów sprzedanych egzemplarzy, czyli kilka interesujących faktów z życia konsoli w roku 2012
W wielu firmach związanych z branżą elektronicznej rozrywki trwa okres podsumowań 2012 roku. Tym razem dowiedzieliśmy się jak w tym okresie radziła sobie konsola Microsoftu.
Tradycyjnie już pierwsze miesiące nowego roku są okazją do rozliczenia wyników roku poprzedniego. Microsoft, producent konsoli Xbox 360, pochwalił się własnymi osiągnięciami. Najważniejsza informacja to sprzedaż ponad 76 milionów egzemplarzy Xboksa 360 (trzy razy więcej niż pierwszy Xbox) i 24 milionów sztuk Kinecta, dedykowanego dla konsoli czujnika ruchu.
Pozostałe liczby przedstawione w raporcie również wyglądają interesująco:
- 46 milionów zarejestrowanych użytkowników usługi Xbox Live (15% więcej niż w poprzednim roku),
- 18 miliardów godzin spędzonych przez graczy przy konsoli (wzrost o 10% w porównaniu z rokiem 2011),
- 87 godzin w miesiącu – tyle czasu średnio spędza przy Xboksie 360 jeden użytkownik usługi Xbox Live Gold w Stanach Zjednoczonych,
- 200 milionów kalorii spalonych od lipca 2012 przez osoby bawiące się grami wykorzystującymi czujnik ruchu Kinect,
- 400% wzrostu zainteresowania materiałami rodzinnymi w usłudze Xbox Video,
- Film Igrzyska Śmierci pobił rekord najlepszego otwarcia w historii Xbox Video,
- 38% użytkowników Xbox Live to kobiety (zgodnie z danymi z badań Experian Simmons na wiosnę 2012),
- U 54% osób korzystających z Xbox Live wśród domowników znajduje się przynajmniej jedno dziecko (dane z badań Experian Simmons na wiosnę 2012),
- O 57% większe zainteresowanie aplikacjami rozrywkowymi,
- Xbox 360 od 24 miesięcy pozostaje najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych.
W tym roku mamy poznać konsole nowej generacji, w tym i nowy sprzęt od Microsoftu, mający zastąpić flagowy obecnie produkt giganta z Redmond. Spoglądając na powyższe liczby musimy przyznać, że Xbox 360 godnie żegna się z rynkiem.