autor: Bolesław Wójtowicz
Wywiad z twórcami „Xenus”
Od kiedy tylko tytuł tej gry pojawił się w mediach po raz pierwszy, na stronach różnego rodzaju serwisów internetowych od razu zrobił się o nim bardzo głośno. Każdy zapowiadał, że najnowsze dzieło rosyjskich programistów z Deep Shadows będzie przebojem z prawdziwego zdarzenia, że „Xenus” zrewolucjonizuje świat gier komputerowych...
Od kiedy tylko tytuł tej gry pojawił się w mediach po raz pierwszy, na stronach różnego rodzaju serwisów internetowych od razu zrobił się o nim bardzo głośno. Każdy zapowiadał, że najnowsze dzieło rosyjskich programistów z Deep Shadows będzie przebojem z prawdziwego zdarzenia, że „Xenus” zrewolucjonizuje świat gier komputerowych...
Od tego momentu upłynęło już sporo czasu, zdołano więc mocno ochłonąć z pierwszego wrażenia, jednakże nikomu nie przyszło do głowy, by zapomnieć o tej grze. Zresztą ukazujące się co jakiś czas nowe obrazki z gry i informacje o wszystkim, co z nią związane, także i u nas, umiejętnie podsycały apetyty graczy na dzieło naszych wschodnich sąsiadów.
Nadszedł wreszcie czas, by sami autorzy przemówili i ujawnili nieco więcej faktów na temat przygotowywanego tytułu. Serwisowi GameSpyDaily udało się skłonić dwóch członków zespołu Deep Shadow, szefa projektu Siergieja Zabarianskiego i scenarzystę Aleksandra Chruckiego, do dłuższej pogawędki na ten temat.
Potwierdzili oni rzeczy które już znamy, ale również dodali kilka elementów, co do których każdy gracz do tej pory mógł jedynie podejrzewać, iż znajdą się jednak w grze. Mam tu na myśli szczególnie czynniki charakterystyczne raczej dla gier z gatunku RPG, czyli np. sposób rozwoju postaci, system wzrostu doświadczenia, ulepszanie będącej na wyposażeniu broni, itp. Dowiecie się także z tego wywiadu o modelach helikopterów jakie będą w naszej dyspozycji, o rodzajach zniszczeń jakich możecie się dopuścić na kolumbijskiej infrastrukturze i wielu, wielu innych ciekawych rzeczy dotyczących „Xenus”.
Polecam tę ciekawą lekturę wszystkim miłośnikom ambitnych gier z gatunku FPS.